آستان مقدس امام زاده عبدالله روستاي اطرب/عكس

گزارش اختصاصي تصويري نيوز نكا از مراسم  عيد فطر و اطرب بازار؛ عيد فطر امسال دوربين نيوز نكا براي تهيه گزارش از اطراب بازار به اين منطقه رفته است. ضمن آشنايي هرچه بيشتر شما مخاطبين محترم ياد آور مي شود  اطرب بازار قدمت از گذشته  در اواخر هفته  شهريور ماه برگزار مي شد كه از سراسر مازندران مردم براي تهيه ارزاق  و مايحتاج خود به اين بازار مراجعه مي كردند .

بر پايه همين گزارش ،اطرب روستايي است از توابع بخش مركزي به وسعت ۳۵ هكتاركه در ۸ كيلومتري شمال شهرستان نكا درشرق استان مازندران واقع شده است. اطرب در لغت به معناي شادابي و نشاط است و دليل نامگذاري اين روستا هم بدين نام شادي و سرور مردم آن بوده است.ازآثار تاريخي وزيارتي مشهور، امامزاده عبدالله اطرب است. اين بناي تاريخي در داخل روستاي اطرب واقع شده است. ساخت اين بناي اجراي داراي ۹۰۰سال قدمت بوده و هشت ضلعي و سبك معماري آن همانند امامزاده عباس ساري است.هرساله مسافران بسياري براي زيارت و سياحت به اين امام زاده مسافرت مي كنند. وجود ۵ درخت چنار با قدمت تاريخي چند صدساله در اطراف بناي امام زاده و نيز نما و معماري اين مكان جذابيت بالايي را فراهم نموده است.DSCN4679
آب انبارقاجاري
در تاريخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ ثبت ۵۴۱۶ آثارملي ايران گرديد.
تپه تاريخي شيشاركش تپه
در تاريخ ۱ مهر ۱۳۸۲ به شماره ۱۰۳۰۰ثبت آثار ملي ايران گرديد.
تپه تاريخي گرجين تپه
در تاريخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ ثبت ۵۴۱۸ ثبت آثارملي ايران گرديده است.
مزار امام حسن عسگري (ع)
اهالي روستاي اطرب در اين مزاريك روز جمعه در تيرماه هر سال گرد هم مي آيند و اين روز را روز دعاي باران (شيلون) نام نهادند. اين مزار در شمال روستاي اطرب در اراضي كشاورزي واقع شده است.
مزاربي بي شهربانو
در اين مزار مردم روستا يك روز از سال به عنوان روز شيليون گرد هم مي آيند.
پارك هاي تفريحي روستا
مسجد جامع روستاي اطرب
مراسمات مذهبي و همچنین بازارهفتگی که قدمت چندین ساله دارد.

 

DSCN4808 DSCN4682 DSCN4684 DSCN4685 DSCN4686 DSCN4689 DSCN4692 DSCN4700 DSCN4697 DSCN4695 DSCN4693 DSCN4701 DSCN4702 DSCN4704 DSCN4707 DSCN4718 DSCN4716 DSCN4714 DSCN4711 DSCN4720 DSCN4737 DSCN4741 DSCN4742 DSCN4749 DSCN4748 DSCN4746 DSCN4744 DSCN4755 DSCN4765 DSCN4766 DSCN4767 DSCN4770 DSCN4771 DSCN4772 DSCN4773 DSCN4774 DSCN4775 DSCN4776 DSCN4780 DSCN4789 DSCN4785 DSCN4783 DSCN4781 DSCN4790 DSCN4800 DSCN4802

دیدگاه های این مطلب

4 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. به نام خدای مهربان
    پاسخ شما چیست ؟
    اخيراً كتابى در برخى از سايت‌ها منتشر شده كه به پندار ناشر يا ناشران آن، قرآن مجيد را هدف گرفته و خواسته‌اند ايراداتى بر آن وارد كنند و اصرار دارند كه با صرف هزينه‌هاى زيادى آن را همه جا منتقل كنند و با عناوین جذابی همچون تناقضات قرآن و امثال آن که هدفش بى معنى نشان دادن قرآن است و یا با ارائه ترجمه های تحریف شده از قرآن، این کتاب آسمانی را بسيار به ديده تحقير نگريسته و شخصيت پيامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) را به بهانه‌هاى مختلف تخريب کنند.
    برای روشن سازی افکار و اذهان عموم مسلمین و طالبان حقیقت لازم است به برخی از آن ها بپردازیم؛ هرچند اين كار تازه‌اى نيست و تكرار مطالبى است كه قبلا چند كشيش متعصب مسيحى از قرن ۱۷ به بعد نوشته و پاسخ آن نيز از سوى علماى اسلام داده شده است.

    ۱. آيا همه چيز در قرآن است؟
    نخستين ايرادی که در کتاب اشاره شده مطرح شده كه به اصطلاح ايراد مهمش به قرآن مجيد مى‌باشد مى‌گويد :
    قرآن در آيات متعددى گفته است كه همه چيز در قرآن مى‌باشد در آيه ۱۱۱ سوره يوسف آمده است: (مَا كَانَ حَدِيثاً يُفْتَرَى وَلَكِنْ تَصْدِيقَ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَتَفْصِيلَ كُلِّ شَىْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ): «قرآن سخنى نيست كه به دروغ ساخته شده باشد بلكه تصديق آن چيزى كه قبل از آن است و تفصيل هر چيزى است و براى مردمى كه ايمان مى‌آورد رهنمود و رحمتى است».
    و در آيه ۸۹ سوره نحل آمده است: (وَنَزَّلْنَا عَلَيْکَ الْكِتَابَ تِبْيَاناً لِّكُلِّ شَىْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِينَ): «و اين كتاب را كه بيانگر هر چيزى است و براى مسلمانان رهنمود و رحمت و بشارتگرى است بر تو نازل كرديم».
    سپس مى‌افزايد: بديهى است كه همه چيز در هزاران كتاب هم نمى‌گنجد چه رسد در يك كتاب و اگر منظور اين است كه قرآن همه چيز براى هدايت بشر دارد آن هم درست نيست زيرا مثلا قرآن هيچ استدلال معتبرى بر وجود خدا و وحى ندارد!!
    * * *
    رفع اشتباه :
    پيغمبر اسلام (صلی الله علیه و آله) حتى به عقيده دشمنانش يك فرد حكيم و هوشيار بود هيچ فرد عاقلى مى‌گويد كه در قرآن تمام علوم رياضى و هندسى و هيئت و زمين‌شناسى و… وجود دارد؟ از جدول ضرب فيثاغورث گرفته تا انعكاس نور در آيينه‌هاى محدب و مقعر و اسامى صور فلكى در هيئت و فاصله كرات منظومه شمسى با يكديگر و معادلات دو مجهولى و چند مجهولى در علم جبر و طرز كشت انواع درختان ميوه و… در قرآن است. آيا هيچ فرد عاقلى امكان دارد چنين سخنى بگويد؟
    خوب بود اين مدعى آگاهى بر علم تفسير لااقل مطالعه‌اى در ساير آيات قرآن مى‌كرد، قرآن بارها خود را معرفى كرده مى‌گويد: (إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِى لِلَّتِى هِىَ أَقْوَمُ – اسرا / ۹ ) : «اين قرآن هدايت مى‌كند انسان‌ها را به سوى مكتبى كه راست‌تر و صحيح‌تر است».
    در جاى ديگر مى‌گويد: (قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ يَهْدِي بِهِ اللهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ وَيُخْرِجُهُمْ مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ – مائده / ۱۴ و ۱۵ ) : «(آرى،) از طرف خدا، نور و کتاب روشنگرى به سوى شما آمد. ۱۵خداوند به برکت آن، کسانى را که از رضاى او پیروى کنند، به راههاى سلامت و امنیت، هدایت مى کند; و به فرمانش، آنان را از ظلمت ها خارج ساخته به سوى نور مى برد; و آنها را به سوى راه راست، هدایت مى نماید».
    در اين آيات و در آيات ديگر قرآن با صراحت آمده كه هدف قرآن هدايت مردم به سوى راه راست و خارج كردن از ظلمات جهل و بى‌ايمانى و شرك و ظلم و بيدادگرى به سوى نور و ايمان و علم و عدالت است. منظور از «همه چيز» تمام چيزهايى است كه براى اين هدف مؤثر است نه همه چيز يعنى حتى بيان آفات گندم و جو و حبوبات و ميوه‌ها.
    اضافه بر اين هنگامى كه انسان با ديده تخريب نگاه مى‌كند مسائل واضح نيز براى او پوشيده مى‌شود اگر يك نگاه ساده به قرآن كرده بود مشاهده مى‌كرد كه قرآن ۲۰ دليل محكم براى خداشناسى به صورت گسترده آورده و در آيات زيادى شرح داده و ۶ دليل معتبر درباره اثبات معاد با استفاده از منطق‌هاى مختلف ذكر نموده، چطور مى‌شود انسان همه اينها را ناديده بگيرد و بگويد هيچ دليلى در قرآن بر اين‌ها نيست؟
    { خواننده گرامی می توانید براى توضيح بيشتر در زمينه دلائل خداشناسى و معاد در قرآن، به كتاب «پيام قرآن» اثر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی مراجعه فرماييد.}

    * * *

  2. آقای مطهری فرد مطلب درستی فرمودند هدف اصلی کتاب خدااز طرف خدا به پیامبر نازل شد هدایت مردم و معرفی قوانین میباشد
    اما باشواهد وقرائن فهمیده میشود تمام علوم در قرآن هست منتهی علم و دانش ما به حدی نیست بتواند آنرا استخراج کندهرچند ببعضیها دانشمندان دست یافتندمثل کروی بودن زمین و جاذبه زمین و غیره.الاقل فی الاشاره
    درسالهای کذشته یخچالی بودزیرش آتش روشن میکردند و بالایش یخ میبست این نشات گرفته از داستان حضرت ابراهیم بود .و فضا رفتن نشات گرفته از معراج پیامبر ص هست . زیر دریایی نشات گرفته از یونس پیامبر در شکم ماهی هست
    انشاء الله مفسر واقعی قرآن ظهور کند وتمام علوم را برای مردم استخراج کند ومردم بهره ببرند

  3. میرزاعلی درخشانی در گفت:

    حاج آقا مطهری فرد عزیز سلام:
    ازاینکه توفیق یارمانیست که ازنزدیک به فرمایشات ونصایح وگفتارهای زیبا وتاثیر گذار شما فیض ببریم ولی شکر خدا دست آقای یدالهی بزرگوار درد نکنه هرچند گاهی ازمطالب ومقالات وگفتارهای شیرین شمارادرسایت نیوزنـــــکا درج مینمایند ومورد استفاده ما ودیگرعزیزان قرارمیگیرد.
    ممنونیم “سالم وتندرست “سربلند وموفق باشید.

  4. میرزاعلی درخشانی در گفت:

    سلام صلوات برآستان مقدس امام زاده عبدالله روستای اطرب نــکا وهمه خفتگان وآرمیدگان این آستان مقدس@
    آقای یداللهی بزرگوار مارا یادبیش ازچهل سال پیش
    دوران بچگی وخردسالی انداخت که پدر خدا بیامرز مارا به اطرب بازار میاورد وحال وهوای خاصی داشت سوغات وخوردنی معروف برای بچه ها نصیری وپشمک خوشمزه بود.
    یاد آن دوران هم بخیروخدا رحمت کند پدر ومادر همه کسانی که درقید حیات نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *