حجت‌الاسلام غلامی ترک امربه معروف سبب نابودی آرمان‌های جامعه اسلامی می‌شود

به گزارش نيوزنكا:حجت‌الاسلام یدالله غلامی در جمع کارکنان سپاه ناحیه ساری و قرارگاه عملیاتی غدیر شمال با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از جهاد مهم‌تر است، اظهار داشت: اگر امر به معروف به‌درستی در جامعه اجرا شود، دیگر نیازی به جهاد نیست.

وی با اعلام اینکه خداوند در قرآن بارها به امر به معروف و نهی از منکر دستور داده و آن را واجب دانسته است، بیان کرد: آنچه را شرع و شریعت می‌پسندد معروف و آنچه را ناپسند قلمداد کنند منکر است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه سیر تکاملی امر به معروف و نهی از منکر از سوی خداوند متعال به سینه پیامبر محبت مهربانی نازل شد، افزود: در امتداد این سیر تکاملی این فریضه الهی به ائمه‌اطهار سپرده شد و پس از آن‌ها، قلوب مسلمان پذیرای آن است تا جامعه را عاری از گناه و امر به‌خوبی‌ها کند.

غلامی با بیان اینکه عمل به امر به معروف و نهی از منکر بر علمای دینی نسبت به مردم عامه ارجح‌تر است، خاطرنشان کرد: ماهیت امر به معروف و نهی از منکر سبب شده تا امت اسلامی در میان دیگر امت‌های دنیا مانند نگینی خوش بدرخشد.

این مسئول با بیان اینکه تاریخ نشان می‌دهد امت‌هایی که این فریضه را ترک کردند مورد قهر خداوند قرار گرفتند، بیان داشت: ترک این فریضه و قهر پروردگار نشان از اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در پیش‌گاه خداوند متعال است.

غلامی تصریح کرد: وجود فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبب شد تا قرآن، امت اسلامی را برتر از تمامی امت‌های دوران‌های تاریخ بداند و آن‌ها را برترین‌های امت رسولان خدا در روی زمین خطاب کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران وجود یک سازمان مختص به امر به معروف و نهی از منکر را در تمام جوامع اسلامی ضروری دانست و ادامه داد: براساس فرموده معمار کبیر انقلاب باید دانست، امر به معروف مختص به اسلام نیست بلکه در همه جوامع بشری  وجود دارد، برای مثال اگر مردم یک کشور نسبت به مدیریت مسئولان خود نقدی وارد کنند این یک امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خطاب به مسئولان بیان داشت: ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب نابودی آرمان‌های جامعه و امت اسلام می‌شود، چون دشمن به‌دنبال ستاندن فرهنگ ایثار و شجاعت از میان امت‌های اسلامی است.

غلامی درباره اهمیت برپایی نماز اظهار کرد: برپایی نماز نیازمند ایجاد برنامه‌های درست و اصولی است و باید بدانیم که اقامه نماز بهترین وسیله تبلیغی دینی، مایه سعادت انسان و ستون دین است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران دلیل عدم ادای امر به معروف و نهی از منکر را در ضعف ایمان و ترس از منافع دنیایی دانست و گفت: مبنای حرکت امر به معروف و نهی از منکر را سیدالشهدا پایه‌ریزی کرد و در این راه از همه تعلقات خود چشم پوشید و این ناپسند است که در این راه سخن از عرف جامعه بزنیم و از اجرای امر به معروف و نهی از منکر چشم بپوشیم و عذر بیاوریم.

فارس

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. تیترت رو درست کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *