همایش طرح مودت بسیجیان نکا درتكيه نارنج‌باغ/عكس

به گزارش نيوزنكا:استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: سبک زندگی اسلامی، راه حل مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است که باید با تفکر و تدبر در قرآن و وارد کردن قرآن در زندگی، در ترویج زندگی اسلامی تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام احمد اندرخورا، شب گذشته در همایش طرح مودت بسیجیان نکا در حسینیه نارنج‌باغ این شهر، اظهار کرد: توسل به قرآن و اهل بیت (ع) و نهادینه‌کردن سبک زندگی اسلامی و قرآنی در جامعه، مهمترین عامل در افزایش سلامت خانواده و جامعه است.

وی با بیان اینکه دشمن با راه‌اندازی ۱۷ هزار شبکه ماهواره‌ای که ۳ هزار شبکه آن برای ایران در نظر گرفته شده است در پی ایجاد شکاف در بین خانواده‌های ایرانی است، افزود: ۲۷۳ شبکه ماهواره‌ای فیلم مبتذل پخش می‌کند که مهم‌ترین هدف آنان خانواده است.

DSCN3704
این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با تاکید بر مراقبت از فرزندان در شرایط مختلف، گفت: دشمن اکنون نه تنها در خانواده‌ها بلکه در جزئی‌ترین مسائل ما وارد شده و حتی در سبک معماری ما نیز وارد شده است که برخی مهندسان با تقلید و پیروی از غرب، معماری‌های اسلامی را از خانه‌ها کنار گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام اندرخورا ادامه داد: قرآن برای تمام زندگی ما برنامه‌ دارد و لذا باید براساس آموزه‌های قرآنی، زندگی خود را دینی و اسلامی ساخته و فرزندانمان را به سمت و سوی چنین سبک زندگی اسلامی سوق دهیم و بدانیم تنها راه مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای، تمسک به زندگی قرآنی و اهل‌بیتی است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از سبک زندگی اسلامی و اینکه سبک زندگی قرآنی و اسلامی نقش ارزشمندی در تحکیم بنیان خانواده دارد، یادآور شد: باید ارزش‌های دینی به نحوی شایسته در زندگی نهادینه شود تا جوانان به سمت زندگی اسلامی و اهل‌بیتی متمایل شوند.

DSCN3685
این استاد حوزه علمیه و دانشگاه همچنین با بیان اینکه دشمن به دنبال ترفندهای مختلف برای ضربه زدن به کشور است، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد با برنامه‌های مختلف خود، ما از سلاح، اسلحه و علم غافل باشیم و از ما سازش می‌خواهد.

حجت‌الاسلام اندرخورا افزود: دشمن می‌خواهد ما در رنج و سختی باشیم و نمی‌خواهد که ما با دین اسلام به اوج برسیم، بلکه می‌خواهد ما به اسلام آمریکایی دوران شاه و بی‌بندوباری و مشکلات ناشی از آن برگردیم.

وی با بیان این که رعایت اصول اخلاقی و پایبند‌بودن به مسائل اخلاقی و انسانی از مسائل مهمی است که باید در خانواده‌ها رعایت شود، گفت: باید از ظرفیت‌ها و کارکردهای ارزشمند خانواده به بهترین نحو ممکن در جامعه استفاده شود و با در دستور کار قرار‌دادن زندگی اسلامی، سعادت و سلامت خود، خانواده و جامعه را فراهم کنیم.

DSCN3699
فرمانده سپاه ناحیه نکا نیز در این همایش در سخنانی اظهار کرد: ایجاد و حفظ انقلاب از بزرگ‌ترین معروف‌هاست که با استفاده از نظرات رهبری باید تلاش کنیم تا این انقلاب و نظام در ادامه راه نیز با اطاعت‌پذیری از رهبری، به سرمنزل اصلی و نهایی برسد.

مرتضی رمضانی افزود: دشمن با تمام توان برای غلبه بر نظام و جوانان وارد کارزار فرهنگی شده است و در این جنگ نرم و فرهنگی دشمن، مسلح‌شدن به قرآن، زندگی اسلامی و دینی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج در این رابطه با دقت نظر بیشتری در ارائه برنامه‌ها وارد شوند.

وی در پایان با بیان اینکه تشکیل حلقه‌های صالحین و نهادینه‌کردن امر به معروف و نهی از منکر از برنامه‌های مهم و قابل پیگیری در بسیج است، گفت: فرماندهان پایگاه‌های بسیج در تعامل با جوانان، ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد با دقت نظر بیشتری وارد شوند تا در مقابله با جنگ نرم دشمن، پیروز میدان باشیم.

در پایان این مراسم با حضور قاریان برجسته شهرستانی، استانی و کشوری، محفل معنوی انس با قرآن نیز برگزار شد.

فارس

DSCN3691 DSCN3692 DSCN3694 DSCN3683 DSCN3688 DSCN3708 DSCN3709 DSCN3722 DSCN3714 DSCN3724 DSCN3723 DSCN3711 DSCN3729 DSCN3730 DSCN3734 DSCN3736

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. صالح علی نژاد در گفت:

    خدا قوت بسجی

  2. دختری از نکا در گفت:

    چرا دیدکاهی ک نوشتم رو نزاشتید،!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *