جلاليان :نکا،پایلوت اولین اقامت‌گاه بومی‌گردی مازندران

رضا جلالیان از راه‌اندازی اولین اقامت‌گاه بومی‌گردی مازندران در نکا خبر داد و اظهار کرد: شهرستان نکا به‌دلیل قرار گرفتن در بین جنگل و دریا از ظرفیت‌های مناسب در زمینه گردشگری و رونق این صنعت در روستاها برخوردار است که بومی‌‌گردی یکی از ظرفیت‌های مورد استفاده در شرایط فعلی است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف از ایجاد اقامت‌گاه بومی‌گردی در روستاهای نکا، توسعه و جذب گردشگر در این مناطق است، افزود: باید با استفاده از این توان موجود در روستاهای نکا برای رونق گردشگری، افزایش سودآوری و رشد اقتصادی در منطقه استفاده کنیم.

بخشدار مرکزی نکا با اعلام اینکه ایده عملیاتی شدن اقامت‌گاه بومی‌گردی مازندران در نکا توسط دهیار بستان‌خیل در بخش مرکزی ارائه شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه دهیار طراح این ایده در بخش مرکزی بوده است، این طرح در روستای صفرمیان بخش هزارجریب عملیاتی شد تا با همکاری در جهت رشد و بالندگی شهرستان گام برداریم.e

این مسئول ادامه داد: در راه‌اندازی اقامت‌گاه بومی‌گردی تلاش شده است تا با برخورداری از بافت سنتی و قدیمی موجود در روستاها، خانه‌های سنتی، غذاهای محلی، پوشش و لباس هر منطقه، فرهنگ و آداب و رسوم منطقه به گردشگران ارائه شود.

جلالیان خاطرنشان کرد: در این طرح پیش‌بینی شده که غذای سنتی روستا و منطقه نیز برای مسافران طبخ شود که در همین راستا بخش مرکزی نکا نیز دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی در دشت نکا برای جذب توریست و گردشگر است که مطالعه طرح‌های مختلف گردشگری در دست اقدام است و به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان نکا با ظرفیت اقلیم‌های مختلف تاریخی و فرهنگی و وجود چشمه‌سارهای متعدد، می‌تواند پایلوت طبیعت‌گردی نیز محسوب شوند، ادامه داد: بررسی‌های مختلف در این زمینه نیز در دست بررسی و اقدام است.

بخشدار مرکزی نکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بخش مرکزی نکا دارای ۶۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: از ۶۲ روستای موجود، ۵۰ روستا دارای دهیاری هستند که رایزنی برای افزایش تعداد دهیاری‌ها، توجه به آموزش دهیاران و تمام وقت شدن آنان در دست اقدام است.

این مسئول گفت: دارا بودن ساختمان دهیاری برای روستاها از نیازهای مهمی است که برنامه‌ریزی مناسبی برای ساخت ساختمان دهیاری در روستاهای دارای دهیاری انجام شده و سعی داریم تا تمام این روستاها دارای ساختمان دهیاری مناسب شوند.

فارس

دیدگاه های این مطلب

11 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. تازه یادشون افتاد نکا ظرفیت گردشگری داره؟ این همه سال چیکار می کردن؟ این دفعه هم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. امیدواریم از ظرفیت های عظیم گردشگری نکا استفاده بشه.

  2. زیر ساختها رو ندارید با کدوم زیر ساختی .. بوم گردی رو چی جوری می تونید بزنید …

  3. لابد فکرشو کردن دیگه.امیدواریم که نتیجه بده و ارزوی موفقیت داریم برای مسولان

  4. اقای جلالیان شورا و دهیاری تو روستایی که مشاور املاک داره نبایست قباله امضا کنه خلاف قانون هستش خودتم میدونی برای چندمین بار …

    • آقای قلعه سری
      بایستی خرید زمین یا هر ملکی در روستا با اطلاع شورای اسلامی یا دهیاری باشد
      زیرا موقعیت ملک در طرح های هادی بایستی برای طرفین مشخص باشه تا ازبروز مشکلات بعدی جلوگیری بشه

  5. برنامه خوبی هست، باید کامل و درست برنامه ریزی بشه… خیلی جاهای گردشگری هست در نکا که خود شهروندان نکایی از آن بی خبرند.
    گذاشتن تور گردشگری هزارجریب میتونه مفید باشه…

  6. درد دل ارباب رجوع در گفت:

    بخدا طرح بسه برو بابا اقای یدالهی عامل اونی سانسور چرا

  7. اول به فکر رودخانه باشین که آشغال داره مردم و آب شهری رو ازبین میبره بعد به فکر گردشگر باش
    ….
    اصلا موندم مسولین دارن چکار میکنن ؟؟؟
    کسی این آشغال تو رودخونه رونمیبینههههههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کسی نیست جلوی تره باریا رو بگیره ؟؟؟؟؟؟؟

  8. با سلام خدمت برادر روستایی احراز هویت ملک با دهیاری میباشد نه معامله ملک…هر گونه معامله در دهیاری خلاف قانون اساسی میباشد.

  9. آقاجون اینهاازابتکارات آقای مهندس رجبی بودنه جلالیان بنده خودم شاهدگردشگران ترک

  10. چه فرقی میکنه طرح از کیه؟جلالیان یا رجبی!این دوتا هم فکر بودن.شما نگران نباش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *