گفتگو اختصاصي نيوزنكا با رئيس ثبت اسناد /عكس

به گزارش نيوز نكا،سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سازمان‌های دولتی ایران است که وظیفه ثبت معاملات، شرکت‌ها، املاک و دارائی‌های شخصی اتباع ایران را به عهده دارد. این سازمان با وظایف حقوقی و ساختار عملکرد مستقل، از نهادهای وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است.
DSCN89011
با توجه به گراميداشت هفته قوه قضاییه ؛ و نيز سالروز شهادت شهيد دكتر بهشتي و ۷۲ تن از ياران با وفاي انقلاب به دست منافقيق كوردل در سال ۶۰ در اين گفتگو باعملكرد يكي از دستگاهاي مرتبط با اين قوه درشهرستان نكا آشنا خواهيم شد .
محمدمهدی قلیان رییس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نکا در گفتگو با اين پايگاه خبري به تشريح اهم برنامه ها و عملكرد اداره خود مي پردازد .DSCN2206

DSCN2204

DSCN2203

DSCN2748DSCN2200

 

DSCN2198

DSCN2199

DSCN2193

DSCN2194

DSCN2195

DSCN2196

DSCN2189

DSCN2207

DSCN2754

در ابتداي كار محمد مهدی قلیان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران باوفایش و هفته قوه قضائیه را گرامی داشت و با تقدير از همكاران خود؛ این هفته را به مجموعه متعهد و خدوم در قوه قضائیه و مجموعه ثبت اسناد و املاک، تبریک عرض نموده و موفقیت و تأییدات الهی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای همه آنها مسئلت نمود .
قلیان در اين گفتگو خاطر نشان كرد : اداره ثبت اسناد و املاک به عنوان یکی از بازوان پرتلاش قوه قضاییه است که خدمات ارزنده ای را به مردم انجام داده است. download6وي با اشاره به اينكه ۷ هزار و ۴۶ فقره برای دریافت سند مالکیت در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی در حوزه ثبتی نکا نام نویسی نموده اند اظهار داشت :از این تعداد برای ۳ هزار و ۷۴ فقره رأی توسط هیات حل اختلاف صادر و در دست اقدام برای صدور سند مالکیت است.
«ثبت نوین» را در دستور کار خود قرار داده ايم ”
اين مقام مسئول در اداه ثبت و اسناد شهرستان نكا با اشاره به ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر توسط این اداره به ارباب رجوع، افزود: اداره ثبت اسناد و املاک بر آن است که مراجعات حضوری افراد را به این اداره کم کند که در این رابطه «ثبت نوین» را در دستور کار خود قرار داد و به‌دنبال ارائه خدمات الکترونیک میباشد که بخش اعظمی از کارها عملیاتی شده است.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک نکاتصريح داد: برای کاهش مراجعات حضوری مردم به ادارات و برای تحقق این امر، توسعه فن‌آوری و جایگزینی آن با شیوه‌های قدیمی و دستی در دستور کار قرار گرفت که در همین رابطه با کمک اداره پست باجه پستی در اداره ثبت اسناد و املاک نکا دایر شد و خدمات مختلف ثبتی، آگهی، ارسال و غیره توسط این باجه انجام می‌شود. با واگذاری کامل خدمات مختلف ثبتی به پست، از ظرفیت‌های پست در تسریع امور و ارائه خدمات مناسب به مردم استفاده و مردم نیز بی‌نیاز از حضور در این اداره می‌شوند.DSCN8853-300x225
قلیان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حوزه املاک، صدور سند مالکیت، دفاتر اسناد رسمی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود که استان مازندران از استان‌های پیشرو در استفاده از ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی به مردم است.
“بیش از ۷۲ میلیارد ریال از مطالبات بانکها وصول شده است”
این مسئول تأکید کرد: در سال گذشته علاوه بر پرونده های قبلی، ۱۱۵ پرونده جدید در شعبه اجرای ثبت تشکیل شد و مبلغ ۷۲ میلیارد ریال از مطالبات بانکها از بدهکاران بانکی وصول شده است.
وی خطاب به بدهکاران بانکی گفت در اسرع وقت نسبت به تسویه معوقات و بدهی های خود اقدام نمایند تا مشکلی برای آنان و ضامن ها بوجود نیاید.
۱۸۶۳ فقره سند تعين تكليف شد
قلیان بیان کرد: در سال گذشته کل سند مالکیت در اجرای ماده ۲۲ قانون ثبت و تفکیک آپارتمان و نقل و انتقالات در این رابطه ۳ هزار و ۳۷۳ فقره سند بوده است که یک هزار و ۸۶۳ فقره سند مالکیت نیز در اجرای قانون تعیین تکلیف صادر شد. همچنین تعداد ۲۸۲۶ فقره معامله ملکی دفاتر اسناد رسمی حوزه نکا انجام شده است.
پارسال ۴۴۸۶ فقره سند سادر شد
وی ادامه داد: در مجموع سال گذشته، ۴۴۸۶ فقره سند صادر شد که در این راستا اداره ثبت اسناد و املاک نکا، در استان مازندران جز پیشتازان بوده است.
وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال ۱۳۹۴ نیز ۳۸۹ استعلام دفترخانه ها بصورت الکترونیکی پاسخ داده شد و تعداد ۴۶۸ معامله نیز ثبت گردید. تعداد اسناد صادر شده در سه ماهه اول نیز ۹۳۶ فقره بوده که در این راستا ۱۲۴ فقره مربوط به تفکیک آپارتمان ها بوده است.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک نکا با بیان اینکه سهم اداره ثبت اسناد و املاک نکا در صدور اسناد مالکیت روستایی در سال گذشته ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: با همکاری انجام‌شده با بنیاد مسکن نکا ۵۳۰ فقره اسناد مالکیت روستایی صادر شده که این مقدار ۳۰ فقره بیش از تعهدات ما بوده است.
ایشان در پایان سخنان خود ضمن تبریک مجددهفته قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد در سایه همکاریهای سازمانی و تعاملات با ادارات مرتبط بتوانیم خدمات شایسته تر و در شان مردم فهیم شهرستان و حوزه تابعه ارایه دهیم.

دیدگاه های این مطلب

11 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. با تشکر از یداللهی عزیز و زحمتکش
    من دانشجوی جناب استاد قلیان هستم به همین ماه خدا شرمنده بزرگواری و بزرگمنشی ایشان هستم بسیار متواضع و بامعلومات هستند حتما در اداره هم مردم ازش راضیند

    • کمال تقدیر و تشکر از جناب آقای قلیان و پرسنل های محترم آن اداره را داریم – مدیریت دفتر شهرک صنعتی شهید نظری شهرستان نکا

  2. علیرضا قاسمی در گفت:

    با سلام و قبولی طاعات و تشکراز جناب آقای قلیان بخاطر زحمات فراوان

  3. ارزوی توفیق وسربلندی وسعادت

  4. ارزوی توفیق ،سربلندی وسعادت برای ریاست محترم وکارکنان زحمت کش .

  5. کمال تقدیر و تشکر از جناب آقای قلیان وپرسنل محترم

    ازکارمندنمونه اداره ثبت واسنادجناب اقای صادقی کمال تشکروامتنان رادارم چون واقعانسبت به کارارباب رجوع سعه صبرداردارزوی توفیق وسربلندی برای ایشان ازخداوندمنان خواستارم

  6. کمال تقدیر و تشکر از جناب آقای قلیان وپرسنل محترم
    ازکارمندنمونه اداره ثبت واسنادجناب اقای صادقی کمال تشکروامتنان رادارم چون واقعانسبت به کارارباب رجوع سعه صدرداردارزوی توفیق وسربلندی برای ایشان ازخداوندمنان خواستارم

  7. ظاهرا اون اقا یا خانم ساداتی در/ دنبال نمره است یا دنبال تعریف نمیدونیم شاید همون نمره است

  8. باسلام وتشکر از همه کارکنان خوب و زحمتکش اداره ثبت مخصوصا جناب اقای رییس و اقای زمان صادقی و حق پناه وخانم سورتیچی

  9. درود و خداقوت به شما و دوستانتان…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *