الیاسی ازاعزام ۲۰۰ مبلغ به مساجدنکاخبرداد

به گزارش نیوزنکا:رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به فعالیت‌های مختلف در طول ماه مبارک رمضان، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده بیش از ۲۰۰ مبلغ در سطح شهرستان نکا در مساجد مختلف به‌کارگیری شدند.
حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی با اشاره به اینکه دشمن با هجمه‌های مختلف دینی و اسلامی علیه ما وارد جنگ تبلیغاتی و فرهنگی شده است، اظهار کرد: ما باید براساس برنامه‌های دشمن، به مقابله با آن بپردازیم و با گسترش فعالیت‌های دینی و ارزشی در جامعه، جوانان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی دشمنان، حفظ کنیم.

وی با اعلام اینکه غنی‌سازی فرهنگ دینی در جامعه از مسائل مهمی است که همه ما باید به آن اهتمام ویژه داشته باشیم، افزود: دشمن برای ضربه زدن به اعتقادات ما هیچ‌گاه سکوت نمی‌کند و ساکت نمی‌نشیند و با تمام تجهیزات و امکانات وارد کارزار فرهنگی با ما شده است و لذا همه تلاش‌ها باید برای مقابله در این جنگ نابرابر فرهنگی و دینی با دشمن باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا بیان کرد: کارهای فرهنگی و دینی و توسعه امور قرآنی راهی برای مقابله با تهدیدهای مختلف دشمنان است و ماه رمضان، فرصت بسیار مهم و مغتنمی برای گسترش امور دینی در جامعه است که روحانیان، عالمان دینی و… باید برای تبلیغ، از روش‌‌های نوین در زمینه فرهنگ‌سازی دینی استفاده کنند.

الیاسی با بیان اینکه باید در عرصه کاروزار با دشمن در امور دینی و فرهنگی مثل میدان جنگ عمل کنیم، یادآور شد: در این شرایط، شدیدترین هجمه‌ها علیه دین اسلام در سراسر جهان شکل گرفته که باید با بسیج همه نیروها تلاش شود تا هر کس به سهم خود برای خنثی کردن این تهدیدها گام بردارد.

وی با بیان اینکه اکنون فعالیت‌های مختلف این سازمان تنها منحصر به یک اداره نیست بلکه به شکل‌های مختلف در جهان به فعالیت می‌پردازد، اظهار کرد: دارا بودن سایت مجازی تبیان، خبرگزاری، روزنامه، فعالیت‌های مختلف فرهنگی و دینی و امکانات تبلیغی در سراسر جهان، از جمله امکاناتی است که اکنون در اختیار این سازمان در امر تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی است.

الیاسی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی مازندران از پنج استان برتر کشور در امور تبلیغات دینی است، افزود: در شهرستان نکا نیز براساس توان دینی خود از هیچ تلاشی برای نهادینه کردن و گسترش فعالیت‌ها و امور دینی در جامعه فروگذار نخواهیم بود و امیدواریم با همراهی همه مردم و مسئولان این مهم حاصل شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به فعالیت‌های مختلف در طول ماه مبارک رمضان، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده بیش از ۲۰۰ مبلغ در سطح شهرستان نکا در مساجد مختلف به‌کارگیری شدند تا احکام دینی و اخلاقی و معارف اسلامی در جامعه گسترش یابد.

این مسئول با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن در ماه رمضان، یادآور شد: ۲۵ موسسه و خانه قرآن در شهرستان فعالیت دارد که به امور قرآنی می‌پردازند و علاوه بر این، قرائت جزء‌خوانی و مقابله قرآن در مساجد مختلف شهرستان براساس برنامه همه ساله برگزار می‌شود، برپایی محافل انس با قرآن نیز در مساجد در دستور کار قرار گرفته است که براساس زمان‌بندی برگزار می‌شود.

الیاسی ادامه داد: با شعار مسجدمحوری و روحانی‌محوری در بحث هیئت‌های مذهبی وارد شده‌ایم و با توجه به فعالیت ۲۹۰ هیئت مذهبی اعم از دانش‌آموزی و مردمی، اکنون همه هیئت‌های مذهبی ما به صورت مسجدمحوری و روحانی محوری اداره می‌شوند تا در جهت بسط و گسترش امور دینی تلاش بیشتری انجام شود.

وی افزود: تغذیه فکری مداحان و هیئت‌های مذهبی از مسائل مهمی است که در دستور کار ما قرار دارد و آموزش مداحی از مسائل مهمی است که بعد از اتمام ماه مبارک رمضان به‌طور جدی در برنامه‌های ما قرار می‌گیرد تا با آموزش مناسب، از خرافه‌گرایی و ورود بدعت‌ها در مداحی و هیئت‌های مذهبی جلوگیری شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: تلاش برای توسعه فعالیت‌های مختلف دینی و تبلیغی در فضای جامعه توسط مبلغان، هیئت‌های مذهبی، مداحان و شعرای آئینی از مسائل مهمی است که در دستور کار قرار دارد تا با ایجاد سبب تبلیغ دینی در جامعه، با تهاجم فرهنگی و دینی دشمنان مقابله شود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. روحانی مبلغ در گفت:

    خداوند اجر جزییل عنایت فرماید

  2. فروغ عشق وایمان است تبلیغ
    سلاحی گرم وبران است تبلیغ
    اگرچه درعمل کند غریب است
    دلیل راه و برهان است تبلیغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *