جمشیدی ازافزایش ۴۲درصدی درآمدگمرک امیرآباد در سال ۹۴ خبرداد

به گزارش نیوزنکا:مدیر گمرک امیرآباد بهشهر از افزایش میزان درآمدهای این گمرک در سه ماهه ابتدای سال‌جاری نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این درآمدها، در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن، به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته است.
امیر جمشیدی اظهار کرد: در سه ماهه سال‌جاری، صادرات کالا از گمرک امیرآباد، ۲۱۵ هزار و ۷۲۲ تن به ارزش ۱۹ میلیون و ۹۷ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۵۱ درصد و از نظر ارزش ۴۶ درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: مقصد نهایی این کالاها بیشتر به کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان بوده و کالاهایی نظیر سیمان، کلینکر، گچ سفید، سنگ آهن و مصنوعات فولادی مهم‌ترین اقلام صادراتی بوده‌اند.

مدیر گمرک امیرآباد درباره میزان واردات این گمرک، گفت: در سه ماهه امسال، ۳۴۱ هزار و ۹۶۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۱۷۱ هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۸ درصد افزایش و از نظر ارزش نیز ۴۷ درصد کاهش داشته است.

این مسئول ادامه داد: عمده‌ترین کالاهای وارده شامل غلات (گندم خوراکی و جو)، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و قطعات صنعتی بوده که عمدتاً از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ترکیه و چین وارد کشور شده است.

جمشیدی درباره ترانزیت خارجی گمرک امیرآباد از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال، تصریح کرد: در این مدت، ۳۱ هزار و ۹۶۶ تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون و ۶۵۵ هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شد که این مقدار، ۲۹۳ درصد از لحاظ وزن و ۲۰۱ درصد از نظر ارزش، نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و در این ارتباط نیز کالاهایی مانند بنزین و آهن‌آلات از مهم‌ترین محمولات ترانزیتی بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت، ۳۹ هزار و ۴۵۸ تن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۶۸۱ هزار دلار ترانزیت داخلی انجام شده است.

مدیر گمرک امیرآباد درباره میزان درآمدهای وصولی این گمرک در سه ماهه سال‌جاری، گفت: این درآمدها در مدت یادشده به ۲۸۶ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با درآمد ۲۰۱ میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته است.

این مسئول به‌طور اختصاصی گریزی به آمار خردادماه سال‌جاری زد و یادآور شد: در این مدت، صادرات کالا از گمرک امیرآباد، ۸۳ هزار و ۸۲۰ تن به ارزش ۵ میلیون و ۷۸۸ هزار دلار بوده که مقصد نهایی این کالاها اغلب کشورهای آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان بوده است.

جمشیدی اضافه کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۵۳ درصد و از نظر ارزش ۵۸ درصد کاهش داشته است که کالاهایی نظیر سیمان، کلینکر، گچ سفید، سنگ آهن و مصنوعات فولادی مهم‌ترین اقلام صادراتی بوده‌اند.

وی درباره میزان واردات کالا به کشور از طریق گمرک امیرآباد در خردادماه امسال، تصریح کرد: در این مدت، ۱۲۱ هزار و ۷۸۹ تن انواع کالا به ارزش ۳۹ میلیون و ۵۶۷ هزار دلار وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۹ درصد افزایش و از نظر ارزش ۶۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر گمرک امیرآباد بهشهر، عمده‌ترین کالاهای وارده به کشور از طریق این گمرک را شامل غلات (گندم خوراکی و جو)، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و قطعات صنعتی عنوان کرد که عمدتا از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ترکیه و چین وارد کشور شده است.

این مسئول درباره ترانزیت خارجی، بیان کرد: در خردادماه سال‌جاری، ۱۰ هزار و ۱۳۰ تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۲۶۳ هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شد که این مقدار، ۵۴۸ درصد از لحاظ وزن افزایش و ۴۳۴ درصد از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و کالاهایی چون بنزین و آهن‌آلات از مهم‌ترین محمولات ترانزیتی بوده است.

جمشیدی اضافه کرد: در خردادماه امسال، ۸ هزار و ۱۲۱ تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۶۰ هزار دلار ترانزیت داخلی انجام شده است.

مدیر گمرک امیرآباد در پایان با بیان اینکه درآمدهای وصولی گمرک امیرآباد در خردادماه سال‌جاری به ۹۶ میلیارد ریال رسیده است، گفت: این میزان در مقایسه با درآمد ۵۹ میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل از آن، به میزان ۶۳ درصد افزایش داشته است.
فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *