آيت الله محمدي لائيني ؛خواستارنهادنيه کردن امربه معروف درجامعه شد/عكس

به گزارش نيوز نكا ،آيت الله محمدباقر محمدي لاييني، امروز در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه در مصلاي امام خميني اين شهرستان به مسئله امر به معروف و نهي از منكر پرداخت و در اين باره خاطر نشان كرد :نهادنيه کردن امر به معروف و نهي از منکر در جامعه امري مهم و ضروري است،
خطيب مصلاي نكا يادآور شد: دروغگويي، وفا به عهد نکردن، رعايت نکردن حجاب و عفاف از مصاديق عدم رعايت امر به معروف و نهي از منکر در جامعه است که بايد در دستور کار مسئولان، مبلغان و دلسوزان به نظام قرار گيرد.
امام جمعه نکا با اشاره به بحث مواد مخدر و لزوم جلوگيري از آن گفت: مواد مخدر در واقع نوعي جنگ شيميايي است که استکبار به راه انداخته است و اکنون يک ميليون ۳۰۰هزارنفر در کشور ما در دام اعتياد گرفتارند که ۵۵ درصد اين افراد متاهل هستند و همچنين ۷۰درصد زندانيان ما را معتادين تشکيل مي‌دهند و ۷۰ درصد جرائم ما مستقيم و غير مستقيم به اعتياد مربوط است.558d2a36778f4

558d2a6981b9d

558d2a6670ba3
آيت الله لاييني ادامه داد: مواد مخدر مشکلي است که دامن گير جامعه و جوانان ما شده است اما تاکنون اقدام جدي و مهمي از سوي مسئولان انجام نشده است که بايد با برنامه ريزي مدون در اين راستا وارد شويم و بدانيم قليان و سيگار مقدمه ورود به اعتياد است.
امام جمعه نکا در ادامه با تاکيد بر رعايت صرفه جويي در مصرف آب بيان داشت: آب شرب شهرستان نکا و مشکلات را بارها تذکر داديم اما همچنان کمبود آب در سطح شهرستان مشهود است که اميدواريم در ماه رمضان، حداقل يک ساعت قبل از افطار و سحري آب را به مردم روزه دار برسانيد
آيت الله محمدي لاييني با سفارش به تقواي الهي افزود: رعايت امر به معروف و نهي از منکر در جامعه، نمونه اي از تقوا است و لذا بايد اثر روزه در تقوا و امر به معروف نشان داده شود.
وي گفت: بسياري از گناهان جامعه و عواقبي که از آن فراگير و دامن گير مي شود و همانند خشکسالي در بسياري از زمينهاي کشاورزي، نتيجه گناهان بسياري از مردم است .
خطبه ی دوم
خطیب جمعه‌ی نکا در خطبه ی دوم نیز نمازگزاران و خود را به تقوای توصیه نمودند و به ذکر مناسبت‌های هفته‌ی آینده پرداختند.
سالروز وفات حضرت خدیجه(س) از مناسبت‌های هفته‌ی آینده است. شجاعت حضرت علی(ع) و ثروت حضرت خدیجه(س) دو حامی تردید ناپذیر اسلام بود. حضرت خدیجه آنقدر به اسلام خدمت کرد که رسول خدا هیچگاه خدمت او را فراموش نکرد و همیشه آن را بیان می‌کرد تا جایی که حسادت دیگر زنان پیامبر را درپی داشت و زبان به اعتراض گشودند. قبل از مرگ، به حضرت فاطمه(س) عرض کرد از پدرت بخواه عبایش را به عنوان کفن من قرار دهد. عجیب است که این بانوی بزرگوار، همه‌ی ثروت خود را در راه اسلام به پیامبر بخشید اما حاضر نیست یک عبا را از او درخواست کند.. این ادب و بزرگی باید برای زنان ما الگو قرار گیرد تا شاهد این همه مناقشات خانوادگی نباشیم.
سالروز ميلاد امام حسن مجتبی(ع)، شهید صدوقی و سالروز بمباران شیمیایی شهرستان سردشت گراميداشت هفت تير شهادت شهيد بهشتي و يارانش و نيز گراميداشت هفته قوه قضائيه از دیگر مناسبت‌های ديگر بود كه اين با گراميداشت آن مناسبت پرداخت
وي با اشاره به درگذشت آيت الله حاج شيخ عبدالرحمن فقيه ،از آن عالم سفر كرده بعنوان عالم نجف ديده كه در قم بيش از ۵۰ سال كرسي تدريس داشتند و اهل همين شهرستان بودند تجليل نموده است.
558d2a4662e27

558d2a483374a

558d2a646c193

558d2a482ae6f

558d2a59e9c6e
هفته‌ی مبارزه با مواد مخدر را در پیش داریم. این بلای خانمانسوز، امروز دامن بسیاری از مردم و مخصوصا جوانان ما را آلوده کرده است. با توجه به ضررهای بی‌شماری که استعمال قلیان دارد، باید مسئولان محترم در خصوص سفره خانه‌های سنتی، عنایت بیشتری داشته باشند. براساس یافته‌های پزشکی، یک بار قلیان کشیدن به اندازه‌ی ۱۸۰ نخ سیگار ضرر دارد.
آیت الله محمدی لائینی، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی، درخواست‌های خود را از مقامات قضایی شهرستان عنوان کردند.
ایشان از نمایندگان محترم مجلس به خاطر تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای تقدیر و تشکر کردند.558d2a380a4a7

558d2a3b068f1
او با قدرداني از اقدام مجلس در تصويب حفظ دست آوردهاي هسته ايي كشورمان در اين رابطه افزود: اين طرح، طرحي انقلابي براي حمايت از تيم مذاکره کننده هسته اي و حفظ دستاوردهاي نظام در اين رابطه است.
او گفت : اما جاي تعجب دارد كه چرا بعضي از دولتمردان ار اين بايت ناراحت هستند .
وي با تاکيد بر بازخواني سخنان رهبري گفت: رهبري حجت را بر همگان تمام کرد و لذا بايد با اطاعت ار رهبري و با حمايت از تيم مذاکره کننده هسته اي، به اين تيم حسن ظن داشته باشيم.
خطيب جمعه نکا اظهار داشت: همچنان که رهبري فرمودند: تيم مذاکره کننده هسته اي از فرزندان اين انقلاب هستند و بايد حسن ظن به آنان داشته باشيم چرا که همه آنان براي مصالح ملي و نظام حرکت مي کنند.
حجت الاسلام محمدي لاييني در ادامه با گراميداشت هفته قوه قضاييه گفت: قوه قضاييه با حفظ حيثت افراد در کارها با احتياط و قدرت وارد شود و از ناامني هاي در جامعه جلوگيري کند و آموزش امر به معروف و نهي از منکر را در دستور کار قرار دهد.558d2a711b57f

558d2a709f46c

558d2a6d997fc

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. بنام خدا
    با عرض سلام و قبولي جناب آقاي دكتر شفيعي خورشيدي ضمن تشكر و قدراني كه مطالب خوبي درسايت خودتان گذاشته ايد و آموزنده است ديدگاه اين مطالب نشان ازآن است كه مردم قيور مازندران بخصوص مردمان شهرسان نكا با هم متعدد هستند متشكر علي اسدنيا مجلس شوراي اسلامي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *