طهماسب پور:سال گذشته ۱۵۰۰ نوعروس امداد مازندران روانه خانه بخت شدند.

تیمور طهماسب پور شامگاه چهارشنبه دربازدید از خانوده‌های نیازمند شهرستان نکا، اظهار داشت: رسیدگی به مستمندان ارزشی اخلاقی و معنوی بوده و در دین مبین اسلام نیز این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی افزود: هر میزان تقوا در جامعه بیشتر باشد، توجه به یتیمان و مستمندان جامعه نیز افزایش می‌یابد.
طهماسب پور با بیان اینکه اهمیت رسیدگی به افراد نیازمند یک ضرورت بسیار مهم است، گفت: یکی از ویژگی‌های این نهاد رسیدگی به فقرا و مستمندان جامعه است.
وی با اشاره به مسئله ازدواج جوانان زیرپوشش، گفت: رسیدگی به امرا زدواج درمیان جوانان، علاوه بر داشتن اجر معنوی، موجب برطرف شدن بسیاری از معضلات اجتماعی می‌شود.
مدیرکل امداد مازندران گفت: یکی از مشکلات اساسی جوانان، تهیه جهیزیه برای دختران دم بخت و حمایت از پسران در امر ازدواج بوده که خانواده‌های نیازمند توسط امداد شناسایی و برای رفع مشکلاتشان اقدام می‌شود.
طهماسب پور افزود: خانواده‌هایی که چندین فرد تحصیلکرده جویای کار دارند، می‌توانند به صورت تعاونی با تسهیلاتی که کمیته امداد دراختیار آنان قرار می‌دهد اقدام به فعالیت کنند.
به گفته وی، یکی از محورهای فعالیت امداد، دادن جهیزیه به دختران زیر پوشش است که در این حوزه از خیران نیز انتظار داریم بیشتر به این امر کمک کنند.uvs150624-023

uvs150624-025

uvs150624-019
طهماسب پور افزود: قبل از اهدای جهیزیه، برنامه آموزشی ازدواج آسان و پایدار به مدت ۳۰ تا ۴۰ ساعت برای نوعروسان برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اشاره به حضور خوب خیران در سال گذشته، گفت: بیش از هزارو ۵۰۰ نوعروس تحت پوشش این نهاد به خانه بخت رفتند.
طهماسب پور افزود: به هر نوعروس، ۲ میلیون تومان برای تهیه جهیزیه پرداخت می‌شود و امسال نیز بیش از هزار نوعروس در انتظار دریافت کمک جهیزیه هستند.
مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: کمک به استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش، اجرای طرح‌های خوداشتغالی‌، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمندبا اتخاذ سیاست‌های مؤثر و کارآمد، در رأس اهداف و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *