پیام های تسلیت به مناسبت ارتحال آيت الله فقيه/عكس

در پي ارتحال عالم وارسته حضرت آيت الله آیت الله حاج عبدالرحمان فقيهی حضرات آيات جوادي آملي ، طبرسي و محمدي لائيني پيامهاي تسليت جداگانه ارسال نمودند .
IMG-20150620-WA0000-335x340
پیام تسلیت حضرت آیت الله جوادی آملی در باب ارتحال آیت الله فقیه
انـا لله و انا الیـه راجعـون
ارتحال عالم ربانی آیت الله آقای حاج عبدالرحمن فقیه مازندرانی را به حوزه‌های علمیه و مردم بزرگوار استان مازنداران و بیت شریف آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنیم و رحمت واسعه الهی را برای آن رحیل و اجر صابران را برای بازماندگان آن فقید سعید از ذات اقدس الهی مسألت می‌کنیم. امیدواریم ماه صیام که ماه نزول قرآن کریم و رحمت واسعه است برای آن رحیل و برای قاطبه علما و مؤمنان خیر و رحمت و برکت الهی را به همراه داشته باشند. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
27109_639

پیام تسلیت آیت الله طبرسی در باب ارتحال آیت الله فقیه
انـا لله و انا الیـه راجعـون
ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ عبدالرحمان فقیه رضوان الله علیه را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ، حوزه های علمیه ، مردم ولایتمدار مازندران ، بیت مکرم و دوستان و آشنایان تسلیت عرض می کنم . این عالم ربانی حقاً گوهری ناشناخته و مدرسی وارسته بود که عمر با برکت خود را در تحصیل ، تهذیب و تدریس سپری نموده اند . در این فقدان ناگوار که مصداق « ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ » است . برای عموم بازماندگان و آقازاده های مکرم صبر و اجر مسئلت دارم .
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
نورالله طبرسی ( نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه شهرستان ساری )uvs150525-021

همچنين از سوي بيت حضرت آيت الله محمدي لائيني نماينده فقيد مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه نكا مشتركا پيام تسليتي به شرح ذيل ارسال شده است .
متن پيام تسليت:

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شئ
خبر ارتحال ملکوتی فقیه عالیقدرو استاد اخلاق حضرت آیة الله آقای حاج شیخ عبدالرحمن فقيه (طاب ثراه) موجب تأثر و تألم گردید ایشان یکی از شاگردان مبّرز و اصحاب عالی‌قدر امام راحل عظیم الشان بودند، همانند آن امام عزیز هم در عرصه فقه و فقاهت و تربیت شاگردان فاضل و هم در عرصه اخلاق و تهذیب نفوس، عمر شریف خود را در تربیت شاگردانی با اخلاق و عالم صرف نمودند رحلت آن عالم وراسته را به پیشگاه حضرت بقیةالله الأعظم و به همه خاندان و بازماندگان مُصاب، خصوصاً به آقا زادگان ایشان حوزات علمیه و مراجع عظام تقلید و بالاخص مقام معظم رهبری و مردم متدین و شریف مازندران وتمامی دوستداران بیت معظم و معزز آن تسلیت گفته، علو درجات ایشان را از خداوندمتعال مسئلت می نمایم.
بيت آيت الله محمدي لائيني نماينده فقيد مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه شهرستان نكا laeeni-1000x1000

139107111503
پيام تسليت دكتر رحماني رئيس دانشگاه پيام نور شهرستان نكا
به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور شهرستان نكا دكتر رحماني درپيامي ضمن اعلام تسليت ضايعه فقدان درگذشت آن عالم و استاد فرزانه براي وي علو درجات ؛ و براي بازماندگان صبر و پايداري مسئلت نمود .
متن پيام دكتر رحماني
بسمه تعالي
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

“علما ذخائر معنوي وعلمي و فرهنگي كشور هستند ”
ضايعه ارتحال جانگداز عالم رباني فقيه صمداني استاد اخلاق حضرت آيت الله حاج شيخ عبدالرحمان فقيهي را به پيشگاه امام زمان و رهبرعزيزمان؛ حوزه هاي علميه و امت صبور و قدر شناس شهرستان نكا تسليئت عرض نموده و براي آن مرحوم علو درجات واسعه و براي بازماندگان صبر و اجر جزيل مسئلت دارم
دكتر زين العابدين رحماني
رئيس دانشگاه پيام نور نكا
9_9_201400_42_11.2302793

شايان ذكر است آيت الله فقيه در سن ۹۰ سالگي بعلت كهولت سن از جمع زمينيان رخت بر بست و آسماني شد .
او تحصيلاتش را در نجف و كربلا گذراندو ضمن تاسيس حوزه علميه روستاي كلا در بخش هزار جريب بهشهر در ايام بهار و تابستان به تعليم شاگردان مكتب امام صادق مي پرداخت .
ایشان از شاگردان امام راحل و آیت لله خویی و مسئول استفتاعات دفتر آیت الله شاهرودی و به عنوان استاد عالی حوزه علمیه قم ۵۰ سال به تدریس مشغول بودند
ضمن اينكه مدتي را در موسسه نشر آثار حضرت امام راحل فعاليت داشتند .
وی صاحب تالیفات قرآنی نیز بودند.
روحش شاد و ياد و نامش همواره پر رهرو باد. شادي روحش صلواتCopy of IMG_4165

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. خدا رحمت کنه

  2. حسین احمدی نژاد نکا در گفت:

    انشااله بااولیاخدامحشورشودوبه بازمانده گان صبرجزیل عنایت فرمایید انصافااهل تقوا بودندودنبال دنیا نبودندوبا عزت زندگی کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *