اصلاح طلبان و دولت تدبیر/به قلم اكبر مقدسي

با گذشت ۲ سال از حماسه سیاسی ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۲ و شادی های طیف اصلاح طلبان کشور از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری روز به روز بر خیل معترضان به رفتار دولت دکتر حسن روحانی از جمع اصلاح طلبان و نیروهای ستادی بیشتر می شود. آنها معتقدند دولت با مدیران دولت گذشته بسیار مهربانانه برخورد می کند. بسیاری از همان مدیران بر مسندشان باقی ماندند و آن تعدادی که تغییر کرد در پست های همتراز و یا حتی بالاتر جای گذاری شدند. به اعتقاد آنها مدیری که حرکاتش باعث عقده اصلاح طلبان در طول۸ سال دولت احمدی نژاد و ملتهب شدن فضای سیاسی شهر یا کشور می گردید، و همین عقده ها به مردم سرایت کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ به سراغ کسی بروند که مخالف ترین فرد نسبت به دولت حال آن روز( دولت احمدی نژاد) در جمع کاندیدا ها باشد.
اصلاح طلبان یا نیروهای ستادی روحانی امروز باید در شهر یا سازمان مربوطه خود با افرادی بعنوان مدیر مواجه شوند که رفتار انها روزی عامل نارضایتی عمومی بود. حال با لبخند های همان مدیران مواجه می شوند نمی دانند این لبخند ها برای دوستی یا بیعت با دولت جدید است یا شایدکوری خوانی بعنوان مثال« دیدید نتوانستید کاری انجام دهید!»
استان مازندران از استانهایی است که در انتخابات ریاست جمهوری اشاره شده درصد آراء دکتر روحانی جزو بالاترین استانهاست. بسیاری از نیروهای ستادی روحانی در مازندران امروز در صف اول معترضان عدم تغییر مدیران گذشته قرار دارند. صحت این مدعا را می توان در مصاحبه های مختلف آنها ونیز جلسه اخیر سیاسیون حامی دولت با معاون سیاسی وزیر کشور در ساری جستجو کرد.
حال به تحلیل چرایی این رفتار دولت و اینکه آیا به این ترتیب ستاد دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ تهدید می شود می پردازیم.
۱-دکتر حسن روحانی با شعار اعتدالگرایی بر مسند ریاست جمهوری نشست. مدیران دولت همواره در مقابل این انتقادها می گویند اگر در گذشته مدیران قلع و قمع می شدند دلیل بر افراط گرایی بود این دولت نمی خواهد راه گذشته را ادامه دهد بنابراین روش اعتدال را پیش گرفته و سعی دارد از همه ظرفیتهای نظام استفاده کند.
اما بنظر می رسد این نمی تواند توجیه مناسبی باشد چراکه دولتمردان بیشترین انتقاد را از دولت گذشته دارند، اغلب رفتارها و سیاستهای دولت گذشته را رد می کنند. همیشه از میلیاردها تومان سرمایه به بیراهه رفته سخن به میان می آورند و… حال چطور عمده مدیران در سطوح مختلف ظرفیت مناسب برای خدمت محسوب می شوند چراکه سیاستهای دولت ناشی از برنامه ریزی همین مدیران بود. از طرفی دیده می شود بسیاری از همین مدیران در خفا همچنان از دولت گذشته تمجید می کنند. بنابراین بنظر می رسد دولت روحانی هم چندان اعتقادی به بکارگیری مدیران سابق در پستهای حساس ندارد پس ریشه این بحران جای دیگر است.
۲-پر واضح است تعداد بسیار کمی از نمایندگان مجلس نهم در انتخابات ریاست جمهوری گذشته حامی دکتر روحانی بودند حتی گفته می شود هیچ یک از نمایندگان مازندران در انتخابات حامی روحانی نبودند اما بعداز پیروزی دکتر روحانی در انتخابات تعداد بیشتری از نمایندگان سعی کردند از وی حمایت کنند. دولت تدبیر وامید برای اینکه مشی اعتدالگرایی خود را نشان دهد و مخالفان خود را کم تر جلوه دهد سعی می کند به خواسته های نمایندگان در عزل و نصب ها و حتی تقسیم بودجه بیشتر تن دهد. بطوریکه تقریبا یک سوم اعتبارات شهرستانی و استانی در غالب تبصره ۲۲ با نظر مستقیم و توسط نمایندگان توزیع می شود در حالی که این روش در دولت گذشته یا مرسوم نبود یا اگر هم بود اعتبارات بسیار ناچیزی بود. نمایندگان با کمک این اعتبارات براحتی می توانند طرفدارانی در نقاط مختلف برای خودشان هماهنگ کنند! از طرفی شنیده شد وزارت کشور به استانداران توصیه کرد مجاز به هر تغییری در سطح استان خود هستید تا حدی که نهایتا دو نماینده اعتراض کنند اگر اعتراض به نحوه تغییرات به نماینده سوم کشانده شد این استانداران هستند که در معرض خطر تعویض هستند. نمایندگان به خوبی می دانند که در انتخابات مجلس غالبا گرایش مردم به سمت کاندیدایی است که مورد حمایت قدرت است. بنابراین نمایندگان از همه ابزار خود استفاده می کنند تا حامیان خود را همچنان در مدیریتهای شهرستانی و استانی نگه دارند تا بوسیله آنها راحت تر بتوانند در مردم اثر گذار باشند.
ممکن است دولت تدبیر و امید منتظر است تا دوره نهم مجلس به پایان برسد و به ترکیب مجلس دهم امیدوار است. اما با توجه به موارد اشاره شده همچنان این نمایندگان مجلس نهم هستند که جولان می دهند! مگر آنکه مردم واقعیت ها را درک کنند.
۳-شاید بهتر باشد اصلاح طلبان حامی دولت به این واقعیت دست یابند که دولت روحانی دولت ائتلافی است. ذات دکتر روحانی و برخی از مدیران واستانداران از جمله استاندار مازندران راست و یا اصولگرا هستند. روزی این مدیران در مقابل اصلاح طلبان قرار داشتند. آنها با بسیاری از مخالفان امروز دولت در یک جبهه فعالیت می کردند ممکن است سمپاتی های آنها نسبت به هم بیشتر باشد. همانطور که احمد علی مقیمی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی که بیشترین حساسیت را درخصوص تغییرات دولت روحانی نشان داده استو در جایی خطاب به استاندار مازندران خطاب می کرد ارتباط و دوستی ما مربوط می شود به انتخابات ریاست جمهوری ۷۶ ستاد آقای ناطق نوری و… این پیام رمزدار می تواند از جهتی به اصلاح طلبان بفهماند موضوع از چه قرار است یا زیاد انتظار نداشته باشند. بعبارتی اصولگرایان راحت تر می توانند در مدیران دولت تدبیر نفوذ کنند.
حتی اگر بپذیریم ۸۰ درصد آراء دکتر روحانی درانتخابات ۹۲ از طیف اصلاح طلبان بوده است. شاید لازم باشد اصلاح طلبان این واقعیت را بپذیرند متاسفانه شرایط سیاسی امروز طوری طراحی شد که آنها فقط می توانند بعنوان شهروند درجه دوم، رای دهند!

دیدگاه های این مطلب

40 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. آفرین بر اکبر مقدسی که حرف دل را زدی ؟ تنها چیزی که در دولت مردان حاضر وجود ندارد شجاعت بوده و فقط شعار اعتدال می دهند ، در تمام این دولت مردان فقط یک مرد وجود داشت که به هیچ کس باج نمی داد و ان هم احمدی نژاد…

  2. امام جمعه محترم شهرستان در مراسم تودیع و معارفه فرماندری:
    مدیران در مسیر خدمت‌رسانی به مردم، حق ندارند تفکرات حزبی و جناحی داشته باشند، مدیران باید در چارچوب قانون و با رویکرد اعتدال فعالیت کنند و مهم‌ترین دغدغه‌شان خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت به مردم باشد…
    طوسی گوش کردی

  3. امیدی عین اله در گفت:

    سلام اقای مقدسی عجله نکن یک کار سیاسی نیاز به زمان دارد نیاز به نوشتن ندارد ارزش قلم بالاتر از این چیزهاست مگر اصول گرا ها خدای ناکرده ضد نظام هستند یا حوصله سیاسی شما نمی کشد

    • آقای امیدی بسیار بی ربط فرمودید.نویسنده فقط دیگاه خودش رابیان کردبدون آنکه توهینی نماید واشاره ای به ضدنظام بودن کسی نماید،ازقواعد بازی گفتند .کجایش زشت بود؟که شما به کنایه فرمودید ارزش قلم بالاتر است!!!.نقد منصفانه ومودبانه نشانه حریت وآزادگی یک شخص هست.خوب بود مثل برخی اعضای شورای شهر سابق!!!! چاپلوسی وتمجید بی رویه می کردنند؟؟

    • آقای امیدی مگر همه اصلاح طلبان ضد نظام بودند در زمان دولت اصولگرای نهم و دهم همه بر کنار و خانه نشین شده بودند .همه مسئولین از یک جناح در راس امور بودند فراموش نشود .

    • مسنر امیدی که ارزش قلمتو بالاتر از حقیقت میدونی ظاهرا یکی از دلواپسان شمایی …حتی دلواپس رسانه هم ندیده بودیم که تو شهر خودمون دیدیم!!! متاسفم واقعا تو دولتی که بهش رای دادیم

  4. جانا سخن از زبان جامعه بزرگ اصلاح طلبان می زنی اکبر آقا

  5. بی نام نشان در گفت:

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شیوع نوعی جدیدی از ویروس آنفلوانزای مرغی در استان خبر داد.

    قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، درباره شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی اظهار کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با علائمی شبیه سرماخوردگی و تب بروز کرده و با مشکلات تنفسی و نارسایی ریوی همراه خواهد شد.

  6. نکای سیا سی در گفت:

    با سلام به دوست خوبم جناب اکبر آقای مقدسی .
    در مورد دولت آقای روحانی ایشان از بدو شروع بکار فرمودند که از تمام ظرفیتهای بالقوه کشور استفاده خواهند کرد ضمن اینکه ایشان به تنهایی تصمیم گیرنده نیستند جانم هم شما و هم دیگران به خوبی میدانند .لابی های قدرت در کشور و استان فعال هستند تا سهم خود را از انتخابات دشت نمایند در ضمن میدانیم از طرفی ایشان آقای جهانگیری را به عنوان معاون اول انتخاب نمودند که در طیف اصلاح طلبان است در صورتی که دکتر نهاوندیان مشاور ایشان و رئیس دفتر ایشان از طیف اصولگرا من نمیدانم نگرانی شما دوست خوبم بابت چیست از اینکه شما هنوز افرادی که در نکا به عنوان اصلاح طلب هستند که عقل کل می بینید و یا اصولگرایان را ناکارآمد و یا بالعکس. این تعبیر درستی نیست ابتدا باید اصلاح طلبان شهر پوست اندازی گردد و با این کاروان هفت بیجار مطمئن باشید قطار اصلاحات در نکا در همان ایستگاه ترک محله متوقف خواهد شد . لیدر اصلاحات که آقای دست باز باشد در این دوره با آقای قالیباف بوده و شاید حالا انکار کنند خودشان میدانند و وجدانشان و در مورد افراد دیگر آقای شفیع پور که ایشان هم چند صباحی است که نغمه اصولگرایی سر میدهند و با دوستان چای مینوشند و یا عضو شورای شهر با لبان خندان در بنر ها را اصلاح طلب میدانید که برای رسیدن به جلسه سیاسی در شهر از افراد نزدیک به نماینده کسب اجازه میکند .و در جناح مقابل هم وضع زیاد جالبتر نیست یعنی برای رسیدن به منفعت از هر رنگی استفاده میکنند و به قول معروف مردم نون به نرخ روز خور شدند .حال چیزی که این وسط میسوزد سهم جوانان و سهم اشتغال و عمر بد باد رفته پتانسیل کاوشگر شهر و… و چیزی که به یاد میماند بد اخلاقی ها -انحرافات از اصول اعتقادی – کج روی های سیاسی -بی خردی و غرض ورزی و باز هم به هرز رفتن انرژی های پاک شهر مان . به یاد دارم در چندین سال قبل یک معتمد بازار در جشن پیروزی یک نماینده کارتن خرما به سمت منزل امام جمعه قبلی شهر پرتاب میکرد و شاهد بودیم که بعد از چند سال ورق برگشت و همین شخص برای شکست فرزند همان نماینده قبلی با همان امام جمعه قبلی دست بیعت داد و به امام جمعه فعلی پشت کرد . دوستان تاریخ هیچ وقت پاک نمیشود البته از جناب یدالهی عزیز درخواست دارم مطالب ما را سانسور نکند تا ذهن افراد بیدار باشد که همیشه افرادی بودند که از آب گل آلود ماهی گرفتند برای خودشان و دور برشان . جناب اکبر آقای مقدسی اگر امروز مثلا شخصی بر خلاف میل ما بر مسند ریاست اداره فرهنگ تکیه زده سعی نکنیم ایشان را بزنیم و نابود کنیم ازایشان هم بعنوان یکی از هزاران جوان شهرمان باید برای مقاصد اصلی و ماموریت مهم که همان ارتقای فرهنگ نکا میباشد کمک گرفت . سعی کنیم که از دل این جوانان افرادی با دانش و پویا و انرژیک پیدا کنیم و عرصه را از دست افراد بی دانش سیاسی و کج اندیش خارج کنیم .

    • از آقای((نکای سیاسی ))تشکرمیکنم که حرفاشون راگفتند.مطالب شماقابل احترام وقابل تامل هست. اما برداشتم اینه جان کلام آقای مقدسی چیزدیگه ای هست.ایشان میگوینداولابرخی ازمدیران ناکارآمد هستندثانیا مدیرانی وجود دارندکه گفتمان اعتدال راازابتداقبول نداشتندوالانم درباطن قبول ندارند یاحتی رییس جمهور راهم قبول ندارند .این مدیران نمی توانندویانمی خواهند بدرستی دراجرای برنامه های دولت،((تاکید میکنم اجرای برنامه ها)) نقش ایفاکنند.پس بایدباافرادی که کارامد ومعتقد به گفتمان دولت هستندجابجا شوند.نگفتندکه ازظرفیتهای آنان دراتاق فکرومشاوره و….استفاده نکنند

    • شما که دنبال سانسور نیستی چرا اسمتو سانسور کردی!نکای سیاسی یا نون خور اصول طلبی که میخواد در هر دو جناح باشه.واقعیت امر اینه مردم از شعار خسته شدن…همه میدونن ۲ جناح داریم .ما نگاهمون فراجناحی بود ولی شما با ما چه کردید؟ از ریشه بریدید حتی حرفهای حقیقت آقای مقدسی رو انکار میکنید.ظرفیت بالقوه کشور و شهر و شعار هایی که میدی باید سهم اکثریت مردمی باشه که به آقای دکتر روحانی رای دادن یا اونهایی که هر روز براش مانع تراشی میکننو هرجا اسمش میاد میان اینجا مخالفتشونو اعلام میکنن.احساس خطر کردین ۲ ساعت نشده مثل مور و ملخ ریختین اینجا میخواین با ۴ تا کلمه درشت بقیه به شما حق بدن؟ ما میدونیم شما همون مسئولین اداره هایی هستین که مردم نکا وقتی بیرون میان ازش بهتون بد و بیراه میگن که کار انجام نمیدین و سلطنت میکنید.چون قدرت دست شماست مجلس دست شماست فقط مردم به یک نماد رای دادن که کاری نمیتونه بکنه! اگر دکتر روحانی قصد داشت فراجناحی باشن الان راه به راه همین دکتر مقیمی ازش سوال نمیکرد و تذکر نمیداد.پس شما الان دارین میسوزین…احساس خطر کنید ببینیم تا کی دوام میارین هر کاری میکنید گردن دکتر روحانی میندازین مردم از ایشون بدشون بیاد دوباره رای ندن.

      • نکای سیا سی در گفت:

        عزیز برادر و میلادجان اصلا مطلب مرا تا انتها خواندی . من نگفتم که اصولگراها بی تقصیرند فقط همین نکته را خدمت شما عرض کنم دستور حصر خانگی موسوی و کروبی توسط شورای امنیت ملی صادر شد که ریاست آن در آن زمان آقای حسن روحانی بودند . اتفاقا من به همین راستی های افراطی بیشتر توپیدم میلاد جان تا آخر بخوان متوجه خواهی شد

        • آقای نکای سیاسی اشتباه کردی!چون حسن روحانی اززمان انتخاب احمدی نژاددبیر شورانبودابتدا لاریجانی بود بعد جلیلی شدالانم شمخانی.اطلاع نداری حرف نزن

  7. اصلاح طلب ها به دنبال چی هستن ؟؟؟
    روحانی که اصلاح طلب نیست ؟؟؟
    ۱ـ اعتدال طلب می باشد
    چرا که اصول گرای اصیل است و اصلاح طلب ها هم به او تمایل نشان دادند …پس نباید اصلاح طلب ها توهم زده باشند که متوهم شده اند متاسفانه…
    ۲ ـ فرماندار اصلاح طلبی چند صباحی آمد و جز لطیفه دستاورد دیگه ای نداشت …
    و همچنین چند تا بچه رو از تو کو چه ها به عنوان نماینده ی اصلاح طلب دور خودش جمع کرد .این یعنی چی؟؟؟
    البته این مدیران فعلی باید عوض شوند چون کار مفیدی انجام نمیدهند.. حالا هرکی باید قوی و خادم ملت باشه این مهمه …
    ممنون از آقای مقدسی

    • روحانی به کدام تفکر نزدیک تره؟ اگه اصولگرابود پس چرا حتی یک تشکیلات اصولگرایان ازش حمایت نکردند؟
      اگه اصولگراهست چرابرخی از اصولگرایان وتشکیلاتشون هنوز باهاش مخالفند وبدنبال ضربه زدن دولتش هستند؟کمی واقع بین باشیم

  8. نماینده ی جوانان

  9. اکبرآقا سلام خسته نباشید نمازوروزه ات قبول تعهدقلم را دربحراطلاع رسانی شفاف وآزاد محافظت نمایید کوری کوری خوانی وتحریک افکارکردن توسط کسی که خودش را اصلاح طلب می داند زیبنده نیست با بعضی ازواژه ها وجملات سوء استفاده نکنیم وفراموش نکنیم که شعار انتخاباتی جناب روحانی تدبیر وآمید بود (نه تغییروتهدید)وازاین فانوس بانوربنفش آمد وسرهنگ نیستم وحقوق دانم رای آورد یعنی خبط وخطای دولت هشتم ونهم راچکش کرد تا رای آوردحالا چکار دارید که عده ای دردقیقه نود این سنگر رامصادره کردندودردقایق آخری بفرموده جناب ترکان مجاهدان شنبه تازه نفس بعضی ازکرسی هارا فتح کردندوچه گلی دراین دوسالی به سرمردم زدندوزدیدکه سقف مطالباتتان را بالابرده ومی برید درمیدان قلم فرسایی جانب انصاف را ازدست ندهید اولا که اصلاح طلبان درآغازورودش قبولش نداشتید ومی گفتیداو اصلاح طلب نیست حالا چه شد شما سبدتان را غیرنوبت جلوترگذاشتید ومی خواهید زودتر ازدیگران سهم تان را بگیرید وبریداین تذهبون مگر سخن زیبا سروروسالار آزادگان حضرت سیدالشهدارا نخواندید که فرمود(اگردین ندارید حدقل دردنیایتان آزادمرد باشید)این تندو کند روی ها وشعارهای دهن پرکن وبی پشتوانه رنگارنگهاست که مارا بجای تدبیر کردن تحقیر واسیر نفس می کند وآمدن ورفتن اتوبوسی درصدارت وریاست هاست بجای خدمت بدتدبیری ها درعرصه اجرایی واداری رادرتمامی جناح ها می بینیم

    • یک برادر دینی در گفت:

      سلام آقای ((یقین))طاعات وعبادات شماقبول،مطالب شماشما حاوی نکاتی هست که باید توضیح داد:۱)رای گیری درروز جمعه ۲۴/۳/۹۲بوده نه چندماه قبل ازانتخابات بنابراین امکان تغییر عقیده وجود داره بخاطر همین اصلاح طلبان درانتخابات به آقای روحانی رای دادند۲) درست میفرمایید،اصلاح طلبان طی فرایند ائتلاف درروزهای آخر به آقای دکتر روحانی رسیدندوالانم اصلا پشیمان نیستند(منظورم کلیت اصلاح طلبی هست نه موضع برخی افراد)واین قاعده ائتلاف درهمه جای دنیاازجمله کشورمان مرسومه،به عنوان مثال دردوره اول انتخابات نهم اکثر افراد مطرح اصولگرابه آقای احمدی نژاد رای نداندامابعدکه ایشان رئس جمهور شدند خواستارسهمشان شدندوگرفتندوبعدا همبااینکه قلبا اوراقبول نداشتند در مسئولیتها ماندند۳)آقای روحانی گفتند هرکه اتوبوسی اومد باید اتوبوسی بره۴)تصدیق بفرمایید هرکسی که باشعار دولت ناهماهنگه وکارآمد هم نیست باید تعویض بشه۴)نوشته آقای مقدسی کرکری نبودتحلیل واقعی از مسائل روز بود۵)هرچه فکرکردم ربط مقاله آقای مقدسی به فرموده سیدالشهدا رو پیدانکردم۵)خوبه که ما در رفتار وگفتارمان انسجام داشته باشیم۵)به نظرشماروحانی ۹۲ و۹۴به کدام تفکر نزدیکتره؟ضمنا دکتر روحانی در انتخابات ۹۶کاندیدا خواهند شد واحتمالا مورد حمایت رسمی وتشکیلاتی اصلاح طلبان، بنابراین اگه اصولگرایان معتقدندایشان اصولگرا هستند پس ضمن حمایت رسمی وتشکیلاتی حتی روز آخر به ایشان رای بدهندتا اصلاح طلبان مصادره اش نکنند

  10. اقای مقدسی هی شما بگین اصلاح طلب خاک پاای احمدی نزاد نمیشین دولت مستقلی نداریم خواهشا بیاد بالا اقای یداللهی

  11. دو گروه از نگاه دولت محرومند. مشارکتی ها و جبهه پایداری.

  12. من با اصل مقاله مقدسی موافقم
    هر روز بر خیل معترضان و منتقدان دولت تدبیر و امید اضافه میشود اما نه به دلیلی که مقدسی گفتند.
    بلکه به دلایل زیر
    –بیکاری و رکود شدید و بی سابقه اقتصادی
    –انفعال بی نظیر در مقابل بیگانگان و استکبار و اتخاذ موضع گام به گام عقب نشینی
    –توهین بی سابقه به منتقدان داخلی
    –بر سر کار آوردن عوامل فتنه ۸۸ در پستهای کلیدی همانند وزارت و معاونین و استاندلران و فرماندلران و بخشداران
    –اقتصاد روز مره در مقابل اقتصاد هدف دار
    –عدم توجه به محرومین و پر و بال گرفتن قشر مرفه جامعه
    و
    ……….
    به همین دلایل
    خوب است تدبیر و امیدی ها به پیرامون خود بنگرند تا موج انتقاد عوام و سیاسیون را نسبت به دولت خود ببینند.

    • یک نکته مهم دیگر به موارد آقای م جواد باید افزود وآن اینکه :شهرستان نکا به مدت ده ماه به دست یک نیروی افراطی اصلاح طلب سپرده

    • ما شاا… به این همه اصول گرای افراطی که مثل موج میان اینجا با اسم های مختلف کامنت میذارن…مردم ما فهیم تر از اونن که درک نکنن شما همون ۸%ی هستین که به جلیلی و امثال اون رای دادین. اینجا بیایین هر روز فحش بدین بد و بیرا بگین به دولتی که این همه مردم بهش رای دادن.جواب ابلهان خاموشیست…
      همین که میایین راجع به دولت اینها رو میگین باهاتون برخورد نمیشه کسی کاری باهاتون نداره خدا رو شکر کنید و بگین چقدر دکتر روحانی خوب بوده! حالا بر عکس ببین کسی جرئت داشت اینطوری راجع به دولت حرف بزنه؟ شما مسئولین اداراتی که اصول طلبید و اینجا حرف میزنید بدونید وقتی تو ادارتون دایم دارین بدو بی راه میگین به این دولت کسی کاری باهاتون نداره یعنی ما مثل شما نیستیم.جمع کن کاسه کوستو از پستی که مربوط به تو نیست برو…نظر هم نده.مردم خودشون میدونن شما کیا هستین.

  13. یک نکته مهم دیگر به موارد آقای م جواد باید افزود وآن اینکه :شهرستان نکا به مدت ده ماه دست یک نیروی افراطی اصلاح طلب سپردهشد که نه برنامه داشت ونه تجربه فقط ده ماه سخنرانی های جناحی و جنجالی داشت تازه آقایان به او افتخار هم می کردند

  14. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    فقط اینومیتوان گفت شایدآقای مقدسی قطره ای ازدریارودرداخل تشتی قراردادوآنرابقضاوت عمو
    م گذاشت!امااصل موضوع اینه علیرغم گذشت حدود۲
    سال ازعمردولت روحانی هنوزدولتمردان نتوانستن
    خواسته های اسلاح طلبان راجامه عمل بپوشانند.
    صرفامیتواندتنهایک دلیل بیشترنداشته باشدوآنهم
    عدم وفاق بین طیف وسیع اصلاح طلبان است وبس!!!
    وقتی صحبت ازعزل مدیری اصولگرادرشهرستان میشو
    دآنجاست که مدعی های بیشماری تصاحب صندلی مورد
    نظرراحق خوددانسته ودراین مجال بی محابابه فردو
    یاافراددیگری که درمقابل خودببیندمیتازد!!!!
    بهرحال تازمانیکه مامتحددریک جبهه نشویم ودرجبهه اصلاح ظلبان به وفاق وهمدلی نرسیم وهریک منافع شخصی رابرصلاح عموم ترجیح بدهیم وضعیتی بهترازامر وزنمیتوانددرانتظارمان باشد!بنحویکه اصولگرایان
    درمحافلشان بگویندتابحال دوام آوردیم وهمینطورکج دارمریض ادامه بدیم بقیه عمر۴سال دولت روحانی بسرمیادودوباره احمدی نژادخواهدآمدوباهم ادامه
    میدیم!!!!

  15. ضمن تشکراز آقای مقدسی
    تا درخت دوستی کی بر دهد
    حالیارفتیم و تخمی کاشتیم
    بقول حضرت حافظ ما اصلاح طلبان تازه بعد ازماجراههای دردناک ۸۸ودوران نا میمون دوره احمدی نژادتازه تخم اصلاح طلبی جدید را با عبرت گرفتن از گذشته کاشته ایم وباید خیلی صبور باشیم
    همه میدانیم که دولت آقای روحانی مطلوب نهایی اصلاح طلبان نیست اما حداقل ها را میتوان در آن جستجو کردوظیفه است که با حمایت ازآقای روحانی این حداقل ها راکه حاصل خون دل خوردن های زیاد است به راحتی وبا ایجاد نا رضایتی عمومی از دست نداده ومیدان را بادست خود برای رقیب خالی نکنیم انشا الله با صبوری وهمدلی این تخم کاشته شده راتبدیل به درختی تنومند خواهیم کرد به امید آن روز
    رهروآن نیست که گه تند وگه آهسته رود
    رهروآن است که آهسته وپیوسته رود

    هرکه رابا خط سبزت سر سودا باشد
    پای از این دایره بیرون ننهد تا باشد
    درود بر اصلاح طلبان دور اندیش

  16. میرزاعلی درخشانی در گفت:

    همه دوستان حرفهای قشنگی زدنداستفاده کردیم.
    انقدرنگران نباشید همه چی به خواست خداحل خواهد
    دوستان دنیا به کسی وفا نکرده همه اینها گذراست صبورباشید حق به حقدارخواهد رسید. (روزآخرت)

  17. امیر محمد رنجبر در گفت:

    در پاسخ یه پیام م جواد مبینی عرض کنم که دوران اصلاحات و آقای خاتمی مردم زندگی و رفاه زیادی داشتند و همه ممنون دار آن زمان هستند.درود بر دوران اصلاحات

  18. بابا بالا برین پایین بیاین مدیران اصولگرا یه چیز دیگن.خداییش اصلا مدیران با کفایت تر از اینا پیدا نمیشه تو شهرستان واسه همین اصلاح طلبان نتونستند مهره جدیدی رو جایگزین کنند.الکی دیگه حرص نزنین.والسلام نامه تمام.بزن دست قشنگه رو به افتخار همه بروبچ های باحال و با صفای اصولگرا…

  19. وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿١١﴾ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِنْ لَا يَشْعُرُونَ ﴿١٢﴾ سوره بقره

  20. خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی اقای امیرمحمد رنجبر!!!

  21. فقط همین رابگم برویدخطبه ۱۶نهج البلاغه امیرالمومنین رابخوانیدکه چپ راست هردودرظلت وخواری هستندهمین حرفهای بی ربط کشورمارابه سمت سوی بدی کشیدبه قول امام عزیزکشوربه رابه دست نااهلان ندهیدکاربه روحانی ندارم احمدی نزادکه اخرابامقام معظم رهبری افتاده بودورهبرهم فرموداوراتحمل میکنم پسول کنیداین حرفهارابیایدباارمانهای امام عزیزومقام معظمرهبری پیمان ببندیم برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی

  22. نامه آیت الله حائری شیرازی به آقای هاشمی:
    حاکمیت ۸ ساله گذشته را سیاه مطلق بدانیم، میانه روی است؟
    عضو مجلس خبرگان رهبری طی نامه سرگشاده به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به اظهارات اخیر وی مبنی بر اینکه ۸ سال دولت گذشته مثل مرض هاری بود واکنش نشان داد.به گزارش جهان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، عض. مجلس خبرگان رهبری در نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله هاشمی نوشت: شما همیشه می گویید عدالت، میانه روی. اینکه حاکمیت هشت ساله گذشته را حتی خاکستری نبینیم و سیاه مطلق بدانیم، میانه روی است؟ اینطور نیست. دولت سابق آرزوهای بعضی انسان ها را عملی کرد و آروزی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد.

    متن کامل نامه به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    حضرت آیه الله رفسنجانی دامت افاضاته

    صحبت اخیر شما در رابطه با عملکرد دولت سابق که هشت سال زهر به نظام اقتصادی و اخلاقی تزریق شد به طوریکه مردم تمام مشکلات اخلاقی و اقتصادی که در گوشه و کنار جامعه مشاهده می شود از آن دولت ببینند و در آخر نسبت به پشتیبانی روحانیون از این دولت گلایه فرموده اید لازم دیدم کلمه ای گفته باشم.

    این جانب از آن جمله بوده ام و تا آخرین جلسه، سمت استادی اخلاق آن مجموعه را داشته ام. اگر این کار گناه بوده است باید پاسخگو باشم زیرا:

    این درست نیست که در کنار جماعتی تا آخر بایستیم و وقتی آنها رفتند نسبت به هرچه به آنها می رود ساکت باشیم کأنّه آنها جز بدی، کاری نکردند.

    آنچه شما دولت سابق را در آن خلاصه کردید، افزایش نقدینگی است. مسئله، مسئله ی پول رایج جهانی است. طبیعت این پول آن است که نمی توان با آن در حد نقطه ی جوش عمل کرد و مشکلات را حل کرد مگر آنکه از جانب دیگر مشکلی پیش آید.

    مسئله ی صاحب خانه شدن متوسط مردم در قبل از دولت سابق، امری نزدیک به محال بود. الان بسیاری از آنها صاحب خانه هستند. یکی از اشتباهات وارثان آن دولت این بود که در تکمیل خانه ها عقب نشینی کردند تا صاحبان خانه مجبور شوند به ثمن بخس خانه خود را به دلال ها بفروشند و آنها با تکمیل خانه ها به آلاف و الوف برسند و مستحقین خانه، دوباره دربدر شوند.

    امروز هرکسی بخواهد از تندرویِ بر ضد دولت سابق، کلمه ای بگوید باید قید آبروی خود را بزند که شما از فرد عاصیِ بر رهبری حمایت می کنید. این وضع دوستان سابق ایشان. آنها که مخالف بودند، بدتر.

    شما همیشه می گویید عدالت، میانه روی. اینکه حاکمیت هشت ساله گذشته را حتی خاکستری نبینیم و سیاه مطلق بدانیم، میانه روی است؟

    اینطور نیست. دولت سابق آرزوهای بعضی انسان ها را عملی کرد و آروزی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد.

    استان فارس آرزوی راه آهن داشت امروز به آرزوی خود رسیده است. متوسط جامعه مایوس از خانه دار شدن بودند الان صاحب خانه اند. وضع خانه های اجاره ای اگر قابل تحمل باشد، به جهت صاحب خانه شدن بسیاری از مستاجرین است و اگر قابل تحمل نباشد، بدانید اگر خانه سازی ها نبود، وضع بدتر بود.

    بگذارید دولت فعلی شق القمری کند و معجزه ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.

    الان نیاز به وحدت داریم. با سیاه نمایی دیگران از وحدت دور می شویم. امروز طرفداران دولت سابق و طرفداران دولت حاضر باید صف های خود را فشرده تر کنند. حکومتی که پشتوانه ی مردمی داشته باشد هیچ فشار و توطئه ی خارجی آن را شکست نمی دهد. تمام آنها که آسیب دیدند، حکومت های کودتا بودند. حکومت های مردمی را با اختلاف شکست می دهند نه با فشار نظامی و اقتصادی.

    اساس اتحاد، خود کنترل کردن است. املک لسانک تملک قلوب اخوانک.

    امام سجاد علیه السلام به کسی که از دشمنی هایی که با او شده بود عاصی گردیده بود فرمود زبان خود را نگه دار تا دل برادران دینی خود را داشته باشی.

    محی الدین حائری شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *