بخشدارگهرباران:شبکه توزیع آب بخش گهرباران فرسوده و غیرفنی است

به گزارش نيوز نكا ،ابراهیم نوائیان گفت: یکی از مشکلات مهم در تامین آب بخش گهرباران تامین آن از شهرستان نکا است که مدیریت چاه‌ها توسط نیروهای آبفای روستایی نکا اداره می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل بیشتر اوقات نوسانات آب ورودی ما باعث می‌شود خللی در تامین آب شرب گهرباران ایجاد شود.
بخشدار گهرباران خاطر نشان کرد: اگر ورودی آب ما در حد ۶۰ لیتر در ثانیه باشد ما مشکلی در تامین آب نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: برای حل این معضل نیاز است که چاه‌هایی را در محدوده گهرباران احداث و آب مورد نیاز ما توسط چاه‌هایی که تحت مدیریت مستقیم نیروهای آبفای روستایی میاندورود قرار دارد تامین شود.
نوائیان علت دیگر بروز اخلال در روند تامین و توزیع آب را فرسوده بودن شبکه آب‌رسانی و شکستگی‌هایی متعدد دانست و گفت: تعویض بخشی از لوله‌های شبکه می‌تواند جلوی کمبود آب را بگیرد.
این مسئول اظهار داشت: به‌دلیل لوله کشی‌های نادرست، روستاهای بزمین‌آباد، آسیابسر، عزت‌الدین که در مدخل ورودی هستند دچار کمبود آب هستند .
وی درباره مشکل آب زراعی بخش گهرباران بیان داشت: یکی از دلایل مشکل آب زراعی عدم رهاسازی به‌موقع آب با توجه به پیش‌بینی خشک‌سالی در سال زراعی جاری از سوی آب منطقه‌ای است.
نوائیان دومین دلیل را نوبت بندی زود هنگام آب با توجه به اینکه بیش از نیمی از زمین‌ها نشا کاری نشده بود عنوان کرد.
وی اظهار داشت: این دو موضوع موجب شد که کشاورزان با مامورین توزیع آب همکاری خوبی نداشته باشند و اخلال در شبکه توزیع به‌وجود بیاید.
بخشدار گهرباران با اشاره به همکاری نکردن کشاورزان با مامورین توزیع آب گفت: این موضوع باعث شد اخلال در توزیع آب صورت بگیرد، با توجه به اینکه متولیان امور آب قبلا خشک‌سالی را اعلام کرده بودند.
نوایئان درباره برون رفت از این مشکل، تصریح کرد: برای برون رفت از آن و پیشگیری در سال‌های آینده باید نقاط مناسب که زمین‌های آن دارای آب زیرزمینی زیادی است نسبت به حفرچاه مورد نیاز اقدام تا در شرایط بحران بتوانند از آن استفاده کرد و جلوی از بین رفتن کشاورزی را گرفت.
وی افزود: محدوده روستای دلمرز حدود ۶۰ هکتار زمین ملی وجود دارد که می‎‌توان هم آب‌بندان ایجاد کرد و هم به‌وسیله آن، آب کشاورزی تامین شود و هم به عنوان گردشگری استفاده کرد.
ابراهیم نوائیان خاطر نشان کرد: برای حل این موضوع جلسات زیادی با مسئولین ادارات مرتبط در محل فرمانداری و بخشداری برگزار شد و توانستیم با همکاری این ادارات فشارها را کم کنیم.

گفتگو با ميانخبر

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *