محسن رضایی: دعوای سیاسی بس است، مردم مشکل نان دارند

امروز افراد در مملکت، سرجای خودشون نیستن. ما در مرحله اول، هر کسی رو سرجای خودش قرار می دهیم… ما به بحث آزادی خواهی، به عنوان یک احساس نگاه نمی کنیم، بلکه مجموعه ای از قوانین و مقررات است که نهاد آزادی ساخته شود… من در سیاست خارجی، از استراتژی قیچی استفاده می کنم. قوی ترین دیپلمات های ایران رو بسیج می کنم تا به کمک این قیچی بتونیم به مشکلات خاتمه بدیم…
محسن رضایی: مدیریت جناحی، دیگر جواب نمی‌دهد

نخستین کاندیدایی که طبق قرعه به بیان برنامه اش پرداخت، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

محسن رضایی گفت: بسم الله الرحمن الرحیم
درود و سلام خدمت محضر شریف ایران. سلام و درود به روح پرفتوح شهدا و جانبازان و سپاه که امنیت و استقلال رو برای ما به ارمغان آوردند. و اما می خواهم صحبتم را از اینجا شروع کنم. امروز مردم ایران از کشمش‌ها و نزاع‌های اساسی خسته شدند. هرچند جناح های سیاسی، سرمایه های ما هستند، اما مدیریت جناحی، دیگر جواب نمی‌دهد.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم که دولت‌مان دنبال حق مردم، کارگران، دانشمندان، متفکران، نخبگان و طلاب باشد و می‌خواهیم به یک خیزش مردم خواهی اسلامی روی آوریم. لذا از همه تقاضا می کنیم در این رابطه به ما کمک کنند.
محسن رضایی: دعوای سیاسی بس است، مردم مشکل نان دارند

رضایی گفت: به همین دلیل سیاست خارجی و داخلی خود را بر این اساس تنظیم می کنیم که یک دولت فراگیر و جامع امید درست کنیم که به دنبال تحقق حقوق مردم باشد. برای ما مهم این است که زندگی مردم را بهبود دهیم و سیاست خارجی را به نحوی گسترش و توسعه دهیم که به یک دیپلماسی موفق اقتصادی کشیده شود.

رضایی اضافه کرد: پیوندهای ‌مان را با کشورهای منطقه و اسلامی گسترش دهیم و روابط خود را در دنیا به نحوی سازماندهی کنیم که در صحنه بین الملل بتوانیم توسعه اقتصادی و فرهنگی را در کنار دستیابی به قدرتی که به فضل پروردگار متعال امروز در دست داریم، گسترش دهیم.

رضایی گفت: حق مردم به یک فداکاری بزرگ نیازمند است، چه توسط خود مردم که از دولت گرفته شود از جامعه گرفته شود و چه توسط خودشان که در اختیار خودشان است، به دست بیاید. از طرف دیگر دولتمردانی باید بر سرکار بیاوریم که انشاءالله در دولت ما بر سر کار خواهند آمد که قبل از اینکه به فکر جناح یا گروه خاصی باشند، به فکر مردم خواهند بود.

رضایی افزود: بنابراین می خواهم اعلام کنم که کشمکش‌های سیاسی بس است. ما دست به دست هم خواهیم داد و به فضل پروردگار متعال، از همه افراد توانمند در هر جناحی، هر گروه ، قوم و استانی که هستند، این دولت فراگیر را به وجود می آوریم و توجه همه را به حقوق مردم، تحول در اقتصاد و فرهنگ جامعه سمت و سو خواهیم داد.

رضایی گفت: بنابراین در دولت ما قول می دهم که منازعات سیاسی پایان یابد، میزهای گفت وگو را شکل خواهیم داد، آزادی‌های مشروع را در داخل کشور تثبیت و حمایت خواهم کرد و قوانین و مقرراتی را تنظیم خواهیم کرد که همه بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *