غرضی در مناظره سیاسی: سیاست خارجی انعکاس استعداد داخلی است

سیدمحمدغرضی نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول سخنرانی خود به تشریح برنامه‌‌هایش در عرصه سیاست خارجی و داخلی پرداخت.

غرضی در فرصتی که از بخش اول مناظره‌ها برای وی باقی مانده بود، پشت تریبون آمد و سیاست خارجی را انعکاس استعداد داخلی دانست و گفت: اگر استعداد داخلی فزون شود سیاست خارجی درست می‌شود.

وی افزود: اگر شبکه داخلی نداشته باشیم نمی‌توانیم سیاست خارجی را نیز بهبود بخشیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من تمام عمرم را صرف کار کردم و به دنبال این بودم که شبکه داخلی بهبود یابد و اگر مردم به من رای دهند برنامه من انسجام داخلی است.

وی عنوان کرد: من اعلام کردم اگر مردم به من رای بدهند انتخاب استانداران در هر استان را بر عهده مردم قرار می‌دهم که این مسئله تحول بزرگی است و یک قدم به جلو پیش می‌رویم.

غرضی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون هر سال ۱۰ استاندار عوض شده است و حتی برخی استاندارها عمر کاری‌شان در استانداری به ۱ سال نیز نرسیده است.

وی پس از پایان زمان صحبتش گفت: من قصد داشتم راجع به اماکن و کافی‌شاپ‌ها نیز صحبت کنم که زمانم به پایان رسید.

محمدباقر قالیباف درخصوص اظهارات غرضی، اظهار داشت: انسجام داخلی اساس کار ماست چه بخواهیم مقاومت کنیم و چه مذاکره و چه رقابت کنیم نیازمند این هستیم که در حوزه دیپلماسی وقتی که بین دو دولت و دو نگاه و تفکر با یکدیگر صحبت می‌کنیم اینجا مبنا و جنس بست قدرت است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: از این رو هر چه از توان ملی بالاتر باشد حتماً در حوزه دیپلماسی قوی‌تر هستیم.

وی ادامه داد: البته دیپلماسی هم می‌تواند توان ملی ما را افزایش دهد به شرطی که از فرصت‌ها به درستی استفاده کنیم؛ البته این را بدانید ملت ما در تاریخش نشان داده که عزت خود را فدای هیچ چیز نکرده است نه فدای اقتصاد و نه فدای مسائل مادی.

غلامعلی حداد عادل در پاسخ به اظهارات غرضی اظهار داشت: بنده می‌خواهم تأکید کنم بر اینکه در انتخابات نه خودم باید سیاه‌نمایی کنم و نه هیچ کاندیدای دیگری؛‌ در اینکه ما مشکلات داریم حرفی نیست اما اگر ما دوران فعلی را با عنوان زمستان نام‌گذاری کنیم و قول بدهیم که بهار می‌شود و در این زمستان صحبت از ناامیدی کنیم به نظر من جفا به ملت و انقلاب است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما مشکلات اقتصادی داریم اما دستاوردهای زیادی هم داشته‌ایم که از میان آنها می‌توان به سلول‌های بنیادی، غنی‌سازی اورانیوم، ارسال موجود زنده به فضا، رتبه برتر علمی در منطقه و پیشرفت‌های فنی و عمرانی و سدها اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه آقای روحانی گفتند سانتریفیوژ نچرخد بهتر است تا کارخانه‌ها بچرخد باید گفت مسئله سانتریفیوژ نیست، مسئله استقلال کشور است که دعوا بر روی آن است.
فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *