همایش منادیان وحدت و سربازان ولایت برگزار شد/عكس

به گزارش نیوزنکا؛ صبح امروز با حضورجمع کثیری از مبلغین استان مازندران در مصلا مرکز استان همایش منادیان وحدت وسربازان ولایت ویژه روحانیت استان مازندران برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید رضا تقوی ظهر امروز در همایش مبلغان مازندران که در مصلی نماز جمعه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: روحانیت به‌عنوان جریان و سازمان عظیم در تاریخ فرهنگ‌ساز بوده است.

وی روحانیت را یکی از عناصر موثر در ترویج فرهنگ اعتقادی دانست و افزود: نخستین اصالت روحانیت تولید فرهنگ و شناخت مکتب و معارف الهی و اسلامی است.725120
DSCN9811

DSCN9806

DSCN9827
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه نخستین رسالت طلبه و روحانی شناخت جامع از اسلام است، اضافه کرد: روحانی باید در علم‌آموزی ابعاد مختلف فقهی را به‌صورت عمقی بیاموزد تا بتواند به درستی نشر دهد.

این مسئول با بیان اینکه روحانیون و مبلغان باید با مهارت به جذب مخاطبان بپردازند، گفت: مخاطب‌شناسی، جهت‌گیری ذهنی، میزان اطلاعات، شناخت نیازهای فکری مخاطبان از موضوعات مهمی است که مبلغان باید تولیدات فرهنگی اعتقادی را به‌صورت هنرمندانه در بسته‌هایی با قالب جذاب به گروه هدف خود ارائه دهند.DSCN9807

DSCN9808

DSCN9809

DSCN9802

DSCN9801

DSCN9799

DSCN9805

تقوی خطابه و منبر را هنر دانست و ادامه داد: عالم دینی سعی دارد معارف اسلامی را با زیباترین شکل در ذهن مخاطب جانمایی کند.

وی رسالت روحانیت را ترویج فقه و شریعت اسلامی عنوان کرد و بیان کرد: علم در هر زمینه‌ای باید ترویج داده شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در سایه انقلاب عاشورا معارف اسلامی را نشر دادند، اظهار کرد: حماسه عاشورا بستر مناسبی را برای مبلغان آماده کرد تا اندیشه‌های امام راحل و شهدا در قالب معارف اسلامی ترویج یابد.

این مسئول ماه مبارک رمضان را فرصت معنوی برای نشر ارزش‌های دینی عنوان کرد و گفت: فضای جامعه در ماه مبارک رمضان معنوی می‌شود از این فرصت پیش آمده به درستی برای معرفی دین اسلام استفاده شود.

تقوی با بیان اینکه روحانیت به‌عنوان مرزبانان فرهنگی ـ اعتقادی از معارف دینی صیانت می‌کند، افزود: در جمهوری اسلامی از ابزار فرهنگی وارداتی نباید استفاده شود.

وی سابقه تاریخی زندگی حاکمان انگلیس و آمریکا را بر خلاف دین اسلام دانست و بیان کرد: نباید به لبخند آمریکا دل‌خوش کنیم و از خشمش بترسیم کشور ما با استقلال کامل در مقابل دشمن دین اسلام ایستادگی می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور مبلغان دینی و روحانیون را خدمت‌گذار مردم دانست و ادامه داد: یکی از امتیازات روحانیت با مردم بودن و خدمت به خانواده خداوند است.DSCN9794

DSCN9795

DSCN9796

DSCN9797

DSCN9798

این مسئول قشر ضعیف جامعه را پشتیبان روحانیت اعلام کرد و گفت: یکی از آسیب‌ها این است تا بین مردم و روحانیت جدایی ایجاد شود.

تقوی با اشاره به اینکه هیچ قدرتی جای مرجعیت را نمی‌گیرد، افزود: روحانیت از ارکان مقتدر نظام اسلامی است که هرگز بین روحانیت و ولایت جدایی نمی‌افتد.

وی با تاکید براینکه خط ولایت باید تقویت شود، اظهار کرد: فرهنگ مقاومت را روحانیت در جامعه تزریق کرد و امام راحل فرهنگ آزادمنشی را در جامعه ترویج کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه روحانیت وقتی به ولایت متصل شد معنا پیدا کرد، گفت: رسالت روحانیت فهم اسلام، نشر ارزش‌های اسلامی، صیانت از مرزهای اعتقادی، دفاع از مستضعفان، حمایت از ملت و پاسداری از استقلال کشور است.
IMAGE634244745291875000

همچنين در اين نشست آیت‌الله نورالله طبرسی با تأکید بر اینکه جایگاه مبلغان دین، علما و روحانیون به درستی در جامعه تبیین شود، اظهار کرد: وظیفه ذاتی روحانیت شریعت‌شناسی و شریعت‌محوری است.

وی با بیان اینکه شریعت دینی در ابعاد مختلف باید در جامعه شناسانده شود، افزود: مبانی فقهی از اصول مهم دین است که توسط روحانیون و علما باید به جامعه اسلامی معرفی شود.
DSCN9793

DSCN9791

DSCN9790

DSCN9789

DSCN9788

DSCN9783

DSCN9784

DSCN9785

DSCN9786

DSCN9787
امام جمعه مرکز مازندران فقه اکبر را زیر بنای دین اسلام دانست و اضافه کرد: مبانی فقهی در ۸۰ آیه قرآن کریم اشاره شد که به خداشناسی، انسان‌شناسی و قیامت‌شناسی تأکید دارد.

این مسئول با بیان اینکه روحانیون در شریعت‌شناسی باید شریعت محور باشند و آنچه آموختن کاربردی کنند، گفت: دین‌شناسی و دینداری کار سختی است، روحانیون هر دو مقوله را به درستی می‌شناسند که باید به آن عمل کنند.

طبرسی با بیان اینکه عالم شیعی باید ابعاد مختلف فقهی را در خود پیاده کند، تصریح کرد: مبلغان دینی برای ترویج فرهنگ اعتقادی باید خود فرامین دینی را اجرا کنند.
DSCN9776

DSCN9779

DSCN9780

DSCN9781

DSCN9782
نماینده ولی فقیه در مازندران تبلیغ دین از سوی روحانیون را برای جوانان و مردم مورد تأکید قرار داد و گفت: صحبت منبری‌ها طب ادیان است روحانیون و علما از طبیبان هستند که باید با پیچیدن نسخه دینی فقر و مشکلات جامعه را از این تریبون برطرف کنند.

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلاح گرم وسوزان است تبلیغ
    فروغ عشق وایمان است تبلیغ
    بود چون چشمه فیاض .جوشان
    به هرقلبی فروزان است تبلیغ

  2. با آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای همه ی مبلغین زحمتکش که خود را برای ماه رمضان آماده می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *