جمشيدي :اختصاص ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به بانوان مازندران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از تأمین اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی این اداره‌ کل در بخش اشتغال خبر داد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از تأمین اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی این اداره‌ کل در بخش اشتغال خبر داد و گفت: این مبلغ شامل تسهیلات خوداشتغالی با هدف توانمندسازی زنان بدسرپرست و سرپرست‌ خانوار مازندران است.
مریم جمشیدی تاكيد كرد: به‌منظور توانمندسازی بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار مازندران تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداري با صندوق کارآفرینی امید مازندران به امضا رسید.
وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه، مقرر شد که از سهمیه اعتبارات ابلاغی سال ۹۴ صندوق کارآفرینی امید مازندران، مبلغ ۲ میلیارد تومان تا شهریور امسال بر اساس ضریب توزیع شهرستانی نسبت به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به بانوان سرپرست خانواده اختصاص یابد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه سقف تسهیلات اعطایی به هر فرد، ۳۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: این تسهیلات برای شش ماهه نخست سال‌جاری است و میزان آن در شش ماهه دوم ۹۴، افزایش می‌یابد.تفاهم‌نامه مذکور به امور بانوان و خانواده فرمانداری‌های سراسر مازندران نیز ابلاغ شده است و آنها باید تا شهریورماه نسبت به معرفی افراد واجد شرایط اقدام کنند.
جمشیدی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه هدف از تأمین این تسهیلات، ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی جامعه هدف است، لذا تسهیلات به افرادی تعلق می‌گیرد که فعالیت‌های آنها صرفاً در قالب کارگاهی و مشاغل خانگی باشد.
جمشیدی افزود: بانوانی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که سرپرست‌خانوار یا بدسرپرست و دارای توانمندی اولیه برای خوداشتغالی باشند، همچنین تاکنون زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرار نداشته و از چنین تسهیلاتی نیز استفاده نکرده باشند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *