پرورش گل دريك صافكاري توسط شهروندخوش ذوق نكايي /عكس

یک شهروند طبیعت دوست و خوش ذوق نكايي در اقدامی نوآورانه در كنار تعميرگاه و صافكاري خود اقدام به ايجاد باغچه گل و گياه نموده است .
این شهروند دوستدار طبیعت که “علي فيروزي ” نام دارد، درباره چگونگی ایجاد باغچه پرورش گلهاي خانگي به خبرنگار نيوز نكا گفت : از دوران کودکی علاقه خاصی به گل و گیاه و پرورش آن در محیط خانه داشتم اين بستر مهيا نشد تا اینکه حدود۵سال قبل دركنار انجام فعاليت هاي روزمره خود درصافكاري اتوميبل ،شروع به پرورش انواع گل نمودم .
علي فيروزي گرچه شغلي سخت و با اجسام بي روح سرو كار دارد اماهنگام گفتگو با ما بگونه اي سخن مي گويد كه نشان از روح لطيف او و هنرخلاق در پرورش گل و گياه حكايت است.
وي در محل كار خود هر سلیقه ای را راضی نگه می دارد. نگهداری، پرورش و تکثیر ۱۵ گونه يوگا ، ناز انگشتي ، پريوش ، بنفشه ، جعفري ، شعمداني ،كاغذي ، رز ، تاج خروس نسترن ” که کج سلیقه ترین و حتی بی سلیقه ترین افراد را نیز به تحسین وامی دارد.

او با بیان اینکه گل و گیاه، روح آدمی را شاداب و جوان نگه می دارد، معتقد است طرواتي كه در گلها وجود دارد در چيزهاي ديگر نيست
وي در اين باره مي گويد : طراوت را در گلها مي بينم و مي شنوم از گلها اميد ميگيرم .
فيروزي هدف اصلي اين كار را با انگيزه داشتن شهري زيبا و محيط كار با طراوت عنوان كرد و گفت: وقتي در كنار اين گلها مشغول كار مي شوم روحيه ام براي انجام كار دوچندان مي شود و بي شك مشتري نيز از كاري كه برايش انجام دادم ناراضي بر نمي گردد.
علي فيروزي متولد سال ۱۳۵۳ گرچه مجرد است اماچندسفر خارجي را هم در كارنامه زندگي خود دارد او به كشورهاي گرجستان ، تركيه ،بلاروس سفر نموده است و در اين باره مي گويد آنها به گل و گياه زياد اهميت ميدهند اما در كشور ما به اين مهم كمتر توجه مي شود .

وي چندين بار به پاس اين حركت تحسين بر انگيز خود ، مورد تشويق مسئولان شهري نكا قرار گرفت .
نيوز نكا :حال كه افراد خوش ذوق و علاقمند به گل و گياه و طبيعت در محیط های کاری و زندگی خود، تمام تلاش خود را برای ترویج استفاده از این مظاهر زیبایی و لطافت بکار می گیرند، ضرورت دارد نوع نگاه مسئولان عالي رتبه شهرستان در حمایت از علاقمندان به این بخش تغيير يابد با تشويق و استفاده از تجارب ارزشمند انها در داشتن شهري زيبا ، اهتمام وي‍ژه اي را در برنامه كاري خود در جهت اشاعه اين فرهنگ داشته باشند .

DSCN6314

DSCN6315

DSCN6316

DSCN6317

DSCN6320

DSCN6322

DSCN6324

DSCN6325

DSCN6329

DSCN6330

DSCN6332

DSCN6334

DSCN6335

DSCN6337

DSCN6340

دیدگاه های این مطلب

8 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. افرین و.ماشااله به این ذوق هنری فقط خدا کنه از سر بیکاری نبوده باشه البته اگه اینطور هم باشه بازم لایک داره

  2. فوق العاده ایده زیبا و جالبی بود
    دست مریزاد به این شخص با ذوق و خوش سلیقه
    امیدوارم همه گیر شود و با طبیعت آشتی کنیم

  3. خرازی آرایشی محمدی در گفت:

    درود بر شما آقای فیروزی…..

  4. واقعاااااااا جالبه

  5. صالح علی نژاد در گفت:

    ایول به سلیقه اش زنده باد به مرد خوش ذوق

  6. احسنت براین ذوق وسلیقه هنری موفق باشید کسب وکارت حلال برادر آدرس صافکاریت کجاست برادر

  7. مشاور املاک قلعه سر34776505 در گفت:

    خوش به حال مشتریانش البته خدا سمت نکنه

  8. میرزاعلی درخشانی در گفت:

    درود خدابرهنرمند خوش ذوق نـــکایی.
    قابل توجه شهرداری محترم نکا:
    ازآنجایی که نکا نگین سبز مازندران شناخته شده است اماازسبزه وگل درشهرکمتربه چشم میخوردپیشنهاد میگرددازآقای علی فیروزی هنرمندخوش ذوق درجدب ویاهمکاری جهت فضای سبزشهری استفاده گرددقابل تحسین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *