باقري خطاب به رئيس جمهور:مردم نكا منتظرطعم خدمت دولت تدبير و اميدند

به گزارش نيوز نكا محمد علي باقري رياست شوراي اسلامي شهرستان نكا طي نامه به رئيس جمهور ،خواستار توجه جدي دولت تدبير و اميد به اين شهرستان شد.

باقري  در نامه ايي خطاب به دكتر حسن روحاني خواستار توجه دولت به محروميت زدايي منطقه شد .

او درنامه اي  عريض و طويل خود به مشكلات كشتارگاه ،  آب شرب بهداشتي ، سدگلورد ، بهداشت و درمان ، ساحل و دريا ، مشكلات كشاورزان ،ارتقاي شهري ،مشكلات صنايع آلاينده ، اشتغال جوانان اشاره كرد  و خواستار توجه جدي رياست محترم جمهوري به تقاضاي بحق مردم اين شهرستان شد .

متن كامل نامه به شرح ذيل  آمده است

بسمه تعالي

محضر مبارك ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت حجه السلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

با سلام و درود به پیشگاه منجی عالم بشریت، روح بلند و ملکوتی حضرت امام (ره) ، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری، حضرتعالی و همه دولتمردان.
بر خودمان لازم می دانیم بعنوان نمایندی مردم شریف شهرستان نکا(استان مازندران) در شورای اسلامی شهرستان و حامیان آنها، به استحضار برسانم که شهرستان نکا با نثار شهدای گرانقدر و سرداران ملی و رشید همچون شهید بردبار ، شهید طوسی و شهید نظری، علمای بزرگی چون حضرات آیات صادقی گلوردی، محمدی لائینی، لیموندهی، کوهستانی، ایازی و محمدی بایع کلایی بعد از حدود سی و پنج سال از انقلاب اسلامی همچنان محروم مانده و از ابتدایی ترین امکانات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و … برخوردار نمی باشد. از آنجائیکه مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه شهرستان نکا با حضور چشم گیر و بی سابقه در انتخابات ریاست جمهوری حمایت خود را ار دولت تدبیر و امید اعلام نموده اند، انتظار می رود مقام عالی اجرایی کشور مانند همیشه عنایتی ویژه نسبت به مردم انقلابی و شهید پرور شهرستان نکا داشته و دستورات مناسب جهت رفع مشکلات و معضلات مبتلا به، که اهم آن به شرح ذیل تقدیم می گردد صادر فرموده و از مسئولین مربوطه خواسته که گزارشی از روند خدمات دولت گرانقدر به این شهرستان در طول مدت حدود این دو سال به شما که یار و یاور محرومان و مظلومان می باشید ارائه فرمانید.
۱- رفع کمبود آب شهر نکا ، تعویض و ترمیم شبکه فرسوده آبرسانی و استقرار اداره امور آب در شهرستان نکا.
۲- تأسیس کشتارگاه صنعتی در شهرستان نکا با توجه به اینکه در حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در این شهرستان زندگی کرده و از کشتار غیر صنعتی و غیر بهداشتی استفاده می کنند.
۳- قرار گرفتن شهرستان نکا با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان، در حوزه منطقه آزاد تجاری که انشاا… مردم از مزایای مناطق آزاد بهره مند شوند.
۴- ساحل دریا از آنجائیکه در محدوده شهرستان نکا می باشد اما مالکیت آن به شهرستان دیگری واگذار شده، و شهرستان نکا بصورت اجاره ای و موقت از این موهبت الهی استفاده می نماید، لذا تقاضا داریم که این سواحل جهت استفاده مردم به شهرستان نکا تحویل داده شود.
۵- با توجه به قرار گرفتن کارخانجات متعددی در این شهرستان مثل کارخانه سیمان و نیروگاه و … و آلوده کردن هوا و فضای شهرستان که منجر به بیمار شدن مردم از جمله به بیماری صعب العلاج (سرطان ) براساس تحقیقات بعمل آمده، خواهشمند است ضمن بررسی وضعیت این کارخانه ها و مراکز صنعتی، حق آلاینده گی به مردم محروم شهرستان تعلق گیرد.

۶- با توجه به اینکه منطقه جنگلی قرمرض در محدوده شهرستان نکا قرار داشته و چندین سال مردم از این فضای جنگلی استفاده می کنند اما متأسفانه هنوز مالکیت آن به شهرداری نکا واگذار نشده است، لذا خواهان دستور پیگیری این موضوع و واگذاری آن به مردم عزیز شهرستان نکا می باشیم.
۷- مشکل جدی دیگر این شهرستان بیکاری و اشتغال جوانان می باشد با توجه به اینکه مراکز صنعتی بزرگی که اشاره شده در این شهرستان فعالیت می کنند اما از جوانان این شهرستان برای کار استفاده نمی شود و از شهرهای مجاور در این مراکز استفاده می گردد.
۸- آقای رئیس جمهور عزیز افتتاح بیمارستان نیمه کاره آلوکنده در محدوده شهرستان نکا که در سال ۹۳ توسط وزیر محترم بهداشت جناب آقای دکتر هاشمی از نزدیک مورد بازدید ایشان قرار گرفته، لذا خواهان پیگیری جدی و دستور حضرتعالی جهت از سرگیری فعالیت این بیمارستان از آنجائیکه هزینه های زیادی از بیت المال و کمک های مردمی در این پروژه استفاده شده و مردم نیازمند به این مرکز درمانی هستند چون باید جهت درمان به شهرهای دیگر مراجعه نمایند، می باشیم.
۹- نداشتن مراکز تفریحی، ورزشی، علمی و رفاهی مناسب در این شهرستان، بخصوص برای جوانان و سالمندان، در این راستا لازم است که به استحضار رسانده شود حتی یک سینما ، سالن تئاتر و فرهنگ سرا وجود ندارد که مردم از آنها استفاده نمایند. و این شهرستان دارای قهرمانان فراوان در رشته های مختلف ورزشی که نیازمند به سالن های ورزشی در مناطق مختلف شهرستان ، زورخانه، خانه های ورزشی ، امکانات و تجهیزات ورزشی می باشند. و افتتاح یک دانشگاه دولتی جهت تحصیل دانشجویان تا به شهرستان های دیگر مراجعه نکنند.
۱۰- رفع مشکل تجمیع عوارض که در سالهای گذشته مستقیماً به شهرستان نکا اختصاص می یافته ولی اکنون به استان و از آنجا بصورت اندک به شهرستان واگذار می شود از آنجائیکه همه مشکلات و آلاینده گی این مراکز را مردم عزیز این شهرستان تحمل می نمایند.خواهشمند است دستور فرمائید به صورت سابق انجام شود.
۱۱- رفع تبعیض حق مرزی برای کارکنان دولت بخصوص معلمان گرانقدر که بعضی از کارکنان از این مزایا بهره مند و بعضی از آنها بنا به دلایل اداری و بخشنامه ای استفاده نمی کنند لذا خواهان رفع این معضل و تبعیض بین کارمندان می باشیم.
۱۲- جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور گرامی با توجه به اینکه این شهرستان از مراکز صنعتی فراوان برخوردار می باشد، صنعت گران با مشکلات فراوان جهت ادامه فعالیت خود مواجه هستند، لذا خواهان حمایت این قشر زحمتکش در این شهرستان می باشیم.
۱۳- با توجه به طولانی شدن روند افتتاح و آب گیری سد گلورد، لذا تقاضای عموم مردم جهت آغاز فعالیت این پروژه بزرگ ملی در آینده نزدیک می باشند.
۱۴- اختصاص اعتبار ویژه ملی به شهرداری نکا با توجه به هزینه میلیاردی این شهرداری جهت پاکسازی و آزادسازی و … کوی عباس آباد که اکنون بعنوان پایلوت کشوری می باشد و همچنین ارتقای درجه شهرداری شهر نکا .
۱۵- از آنجائیکه بخش اعظم مردم شهرستان کشاورز می باشند لذا خواهان حمایت دولت محترم از کشاورزان بخصوص در خرید و توزیع محصولات و تولیدات خود می باشند که امسال الحمدالله دولت تدبیر و امید با حمایت خود از محصولات کشاورزان و باغداران بارقه امید را در میان آنها ایجاد نموده است، انتظار می رود که این حمایت ادامه یابد.
۱۶- رفع مشکلات برخی از مناطق شهرستان نکا از لحاظ دریافت امواج و نصب دکل های مخابراتی که مردم هم از جهت نصب این دکل ها که به سلامت آنها ضرر رسانده و هم از جهت استفاده از رسانه های صوتی و تصویری (تلویزیون) با مشکل مواجه می باشند بررسی و این معضل برطرف گردد.
بار دیگر از محبت و عنایت مقام عالی اجرایی کشور، ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی و همکارانشان صمیمانه قدردانی نموده و از کلیه مسئولین استانی ، شهرستانی، شورا های اسلامی شهر، بخش و هزار جریب که برای خدمت گذاری مردم شریف شهرستان نکا تلاش و فعالیت می کنند تشکر می نمایم و انشا ا… شاهد شکوفایی منطقه و رفاه مردم شهرستان نکا در دولت تدبیر و امید باشیم.
( وَ ما تُوفیقی الا بِالله عِلیهِ تَوکلتُ وَاِلیه اَنیب)

محمد علی باقری
رئیس شورای اسلامی شهرستان نکا
اردیبهشت ۱۳۹۴

دیدگاه های این مطلب

15 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. آیا میدانستید خیابان سی متری پیاده رو ندارد؟؟؟؟
    به جای اینکه برای رئیس جمهور نامه بنویسید به فکر شهر باشید
    لطفا…..

  2. میرزاعلی درخشانی در گفت:

    آفرین آقای باقری عزیز:اگر مشکلات ذکرشده شهر خصوصا وضعیت نامطلوب وکمبودآب وبعضاقطع آب شهرکه دادهمه رادرآورده است پیگیری مجدواقدامات لازم صورت گیرد قابل تحسین وتقدیر است.
    به امید آن روزکه … محقق وعملی گردد.

  3. بهزادکلایی ریکا در گفت:

    پس اقای مقیمی چیکار کرده جلسه برگزارمی کند.

  4. ماز وچه رو سرمرگه رو به دريا شونه

  5. اقا ما از قطعی اب خسته شدیم
    لطفا پیگیری کنید

    • یه منبع و پمپ بذارید حل میشه
      به رئیس جمهور نامه می نویسی؟؟؟

      • میرزاعلی درخشانی در گفت:

        پیشنهاد خوبی است دومیلون پول برای خرید منبع وپمپ هزینه داردامااکثر جیب هاخصوصا قشرطبقه بایین خالی اگربزرگواران هماهنگ کنند وام قرض الحسنه بدون دردوسربدهند مردم بخاطرکمبود آب استقبال خواهند کرد.

  6. اقای روحانی هم حتما حتما دستور ÷یگیری این موضوعات و میدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. ما حمایت خود را از نماینده شجاع و مردمی خودمان اقای باقری اعلام میکنیم واز این اقدام کم نظیر ایشان تشکر میکنیم

  8. تو شهرمون همزبانی هست همه مشکلات شهرستان رو درست میگن اما همدلی و اتحاد برای حل آن نیست نیاز به قهرمان هست که بین همه نیروها همدلی ایجاد کنه

  9. روحانی مبلغ در گفت:

    باسلام
    ان چه که در این خبر اهمیت دارد شجاعت مثال زدنی اقای باقری ست
    عزیزان ایران فقط تهران نیست
    ما برای ازادی و استقلال وجب به وجب این مرز و بوم خون دادیم
    مشکلات مذکور در نامه از جمله کاستی هاییست که سالیان درازیست گریبان همشهریان نکایی را گرفته و صدای ما هم به جایی نمی رسد
    به نظر حقیر بسیار بجاست که حمایت همه جانبه خودرا از این قدام مدبرانه اعلام کنیم و مصرانه از نهاد ریاست جمهوری خواستار پاسخ باشیم
    والسلام

  10. بنویسید اما دریغ از یک نظر کارشناسانه فقط سطر پرکن وعوام پسندانه

    • خیلیها از این اقدام مدبرانه استاد باقری تشکر کردند ولی نیوز نکا انعکاس ندادی چرا؟؟؟؟؟؟
      مامردم وکارشناسان حمایت خودمان را از این کار شجاعانه اعلام میداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *