حجت الاسلام رسولی از خردادماه ، و وقایع انقلاب میگوید

حجت الاسلام سید احمد رسولی از آزادگان دوران دفاع مقدس و مطلع از جریان انقلاب هم اکنون بعنوان رئیس هیات نظارت شهرستان نکا از وقایع تاریخ انقلاب به ویژه از خرداد ماه میگوید : به نام خدا ”وَ نُرِیدُ أَن نَّمُن‌َّ عَلَی الَّذِین‌َ اسْتُضْعِفُواْ فِی الاْرْض‌ِ وَ نَجْعَلَهُم‌ْ أَئمَّة‌ً وَنَجْعَلَهُم‌ُ الْوَرِثِین‌َ ؛ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم‌.”
درود و سلام خداوند برعظمت پیامبر،امام راحل رهبربزرگ انقلاب و شهدای پانزده خرداد آرزوی سلامتی برای مقام عظمی ولایت
IMG_8320
ابتدابگذارید یک چهره واقعی ازامام و آثارباقی مانده ازانقلاب حضرت امام ترسیم بکنیم ،از گذشته تاریخ واز پیامبر اسلام بعثت آن حضرت که۱۷ خردادبامبعث تطبیق بدهیم پیامبر زمانی مبعث به رسالت شد مردم حجاز درجهل بسر می بردند که درآن شرایط خداوند بربشراراده نموده وپیامبری را مبعوث کرد که آنهارااز جهل و فرو رفتگی در جهل نجات بدهد ،۲۳ سال زحمت کشید انسان ها را ازآن جهل و نادانی و فرزندکشی دخترکشی غارت اموال ودزدی شعارشان بود متمدن کرد کمتراز نیم قرن به ربع دنیا مسلط شدند ازخصوصیات پیامبربود که تا به امروزه بیش از ۲میلیاردنفرشهادتین را بر زبانهاخوددارند .
حال با تطبیق ذهنی به انقلاب ایران به رهبری امام راحل و چگونگی شکل گیری آن که انقلاب تا به امروز ماند و ماندگار است و از آثار مشخص آن مبیین است و می ماند و خواهد ماندباید گفت که بعد از جنگ جهانی دوم دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شد با پیمان ناتو در غرب قسمت دیگر بلوک شرق پیمان سنتو.غرب و شرق یا واقعا جنگ زرگری داشتند بایکدیگر سازش نداشتند تبلیغ کردند درتمام کشورها اینجوری به ذهن کشورهاجا دادند هیچ کشوری دردنیا بدون وابستگی بلوک و شرق و غرب نمی توانداستقلال داشته باشند .
IMG_8311
و آنها هم باور کرده بودند،درایران ژاندارم منطقه شاه بود با توجه به همه ظلم هایی که درطول این چند سالی که برای ایران بوجود آوردند تمام برنامه های تدوین شده آمریکا بوسیله شاه شکل گرفت امام آمد با دست نشاندگانی که این دو بلوک را بوجود آوردند وآنکس که درهرم آمریکا بود شاه خائنی بود که امام مبارزه را با آن شروع کرد در نهایت با مخالفت دست نشانده شاهنشاهی سرگاه ۱۵ خرداد ۴۲ امام را به پادگان عشرت آباد بردندماجرای خرداد ۴۲ ازاینجا شروع شد بعد ازدستگیری امام مثلث قم و تهران ورامین بعد از چند ساعت ریختند به خیابان ، رژیم هم برای سرکوب این حرکت عظیم مردمی به مردم حمله ورشد در ورامین به کفن پوشان حمله ور شد در و قم هم همینطور عده ای زیادی از هموطنان ما به خاک و خون کشانده شدنددر آن روز بیش از ۱۵ هزارنفر به شهادت رسیدند و یا زخمی شدند بعد ازآن تبعیدامام از ترکیه آغاز شد و سپس به عراق رفت .امام وقتی بعد از ۱۵ سال انقلابش شروع شده مردم با دل و جان پذیرفتند یک از آن شعارهادر آن روزگار نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی و امام آمد به ایران و آن اتفاق بزرگی رخ داد و افرادی که سنشان اقتضا می کند کاملا می توانند تصور نمایند .داخل پرانتز هم بگویم که رسالت الهی پیامبر بزرگ اسلام یک زمان طولانی به سرانجام رسیدرسالت الهی پیامبر بعد از ۲۱ سال فراگیر شد . وقیام امام هم ۱۵ سال طول کشید بعثت پیامبر رسالت الهی پیامبر بعد از ۲۱ سال فراگیر شد .
IMG_8309
امام هم باید انقلابی را شروع میکرد که این انقلاب ماندگار باشد یقینا نیاز به فلسفه و حقیقتی بود که مردم به جان و دل انقلاب رابپذیرند تا همیشه این حقیقت ماندگار بماند. برای اولین بار بعداز جنگ جهانی دوم ابرقدرت های شرق و غرب درمقابل این شعارنه شرقی نه غربی با هم متحدشدندو تا جمهوری اسلامی را نابود نمایندن آیه ای که در ابتدای سخنانم قرائت کردم ”وَ نُرِیدُ أَن نَّمُن‌َّ عَلَی الَّذِین‌َ اسْتُضْعِفُواْ فِی الاْرْض‌ِ وَ نَجْعَلَهُم‌ْ أَغ‌ئمَّة‌ً وَنَجْعَلَهُم‌ُ الْوَ َرِثِین‌َ ؛ وعده الهی نزدیک شد خدا دست پیامبر را گرفت دست امام را هم گرفت و انقلابش را جهانی کرد با تمام این موانع استکبار و استعمار ،انقلاب تا به امروز درمقابل حوادث مصون ماند.
دشمنان جریان ضد انقلاب ،گروهک ها ،آذربایجان ، جنگ تحمیلی، ماجرای ترکمن صحرا جریان نفاق داخلی را برای مردم و انقلاب بوجودآوردندو نتوانستند را به جای ببرند چون خدا پشت سرانقلاب بود ؟،خداحافظ انقلاب کسی است که برای خدا قیام کرده است آثارمقدس این انقلاب امروزآن بیداری اسلامی است و این به برکت نفس آن امام راحل یقینا این جریان بهتراز صدراسلام خواهد بود ازبیداری اسلامی مردم نتیجه خواهند گرفت ۱۵ خرداد سرآغاز حرکت امام بود سالها میگذرد حادثه میگذرد گویابین امام و ۱۵ خرداد یک الفت ناگستنی بود
در ماجرای قیام خونین ۱۵ خردادماه سال ۴۲ بیش از ۱۵ هزارنفر کشته میشوندو امام در آن روز پیام دادند که ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم دورنمایی که امام می بیند دیگران نمی بینند امام خوب از ۱۵ خرداد بهره برداری کرد و عالی از آن بهره گرفت رفت و برگشت .در ۱۵ خرداداتفاقات فراوانی رخ داد.
پیوند تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی با ماه «خرداد»شکل گرفت .
بگذارید وقایعی که در خرداد به وقوع پیوسته است را برایتان بیان کنم اتفاقاتی که در خرداد ماه افتاده، همواره اتفاقات بزرگی بوده است. امام(ره) نیز اشاره دارند که انتظار فرجش ازنیمه خرداد کشم و خودشان نیز در خرداد ماه به آسمان پر کشیدند،
از قیام خونین ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا ۱۴ خرداد ماه سال ۶۸، روز تلخی که ایشان برای همیشه ملتش را با ضمیری آرام و قلبی مطمئن ترک گفت و به سوی یار پرکشید.
در سحرگاه ۲۶ خرداد ۱۳۴۲ مجاهدان مؤتلفه اسلامی اعدام شدند. ۴ مجاهد انقلابی که عضو جمعیت هیات های موتلفه اسلامی بودند بعد از اعدام انقلابی حسنعلی منصور پس از دستگیری و نیز برگزاری دادگاه های فرمایشی به اعدام محکوم شدند، این چهار مجاهد حاج صادق اماني، شهيد محمد بخارايي، شهيد مرتضي نيك نژاد و شهيد رضا صفارهرندي بودند.
در ۲۰ خرداد ۱۳۴۹ آیت الله سعیدی روحانی مجاهد و انقلابی پس از دستگیری توسط ساواک در کمیته ضد مشترک خرابکاری به دلیل شکنجه های متعدد به شهادت رسید. ساواک در خصوص شهادت وی مدعی شد: «در سلول‌ها باز بود و برق رفت. زندانی‌های دیگر خفه‌اش کردند»!
عزل ابوالحسن بنی صدر اولین رییس جمهور ایران از فرماندهی کل قوا در ۲۰ خرداد سال ۱۳۶۰ توسط حضرت امام خمینی(ره) یکی از مهمترین حوادث این ماه است که در پی آن مجلس شورای اسلامی طرح عدم کفایت سیاسی بنی صدر را با اکثریت آراء در ۳۰ خرداد همان سال به تصویب رساند و رییس جمهور خائن در لباس مبدل از کشور فرار کرد.
یکی از مهترین حوادث تاریخ ایران در سوم خرداد سال ۶۱ اتفاق افتاد که رزمندگان توانستند در یک عملیات، خرمشهر که توسط عراق تصرف شده بود را آزاد کنند. این بندر استراتژیک پس از ۵۷۸ روز اشغال بعنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش و سپاه آزاد شد.
دکتر مصطفی چمران در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ ماه در دهلاویه در اثر اصابت مستقیم گلوله خمپاره که گفته می شد با گرای ستون پنجم صورت گرفته بود به شهادت رسید. وی دومین وزیر دفاع جمهوری اسلامی و از بنیانگذاران جنبش امل در جنوب لبنان و نیز به همراه رهبرانقلاب آیه الله خامنه ایی ستاد جنگ‌های نامنظم را در جنگ ایران و عراق تشکیل داد.
IMG_8320
بهرحال پشتوانه این نظام و این انقلاب به دلیل اینکه حرکت پیامبرگونه معمار کبیر انقلاب اسلامی رنگ و بوی خدای داشت و در واقع متصل به امامت و نبوت و نیز قیام الهی بود تا به امروز سپاست و خداوند هم وعده داده از آن محافظت نمایند بعد ازارتحال امام کسی تصور نمی کرد که اموز چه اتفاقاتی خواهد افتاد لیکن مشیعت الهی بر آن رقم خورد که مجلس خبرگان رهبری سکان کشتی پر تلاطم انقلاب را بدست ناخدایی بدهد که امامی دیگر است با همان ویژگیها و با همان هدایت امام گونه اش با هوشیاری و خردورزی خود بسیاری از نقشه ها و فتنه ها را خنثی نمود و بیش از ۲۴ سال همواره کشوررا درشرایط آرام هدایت کرد . واین چیزی نیست جزاینکه واقعا باورداشته باشیم دست خدا بالای سر این ملت است هدایت امام زمان در پی این مردم خواهد بود امیدواریم روزی برسد که این پرچم انقلاب و نظام اسلامی بدست صاحب اصلی آن در گیتی به اهتزاز درآید .خاطراتی هم از دوران اسارت خواستم خدمتان نقل کنم که علی ظاهر مجل نیست در مناسبت بعدی انشاالله خدمتان عرض خواهم کرد . والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.موفق باشید.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *