جزئیات قتل بانوی دارابکلایی از زبان دادستان شهرستان نکا

دادستان ذوالفقاری درگفتگوی اختصاصی با نکا آنلاین ضمن بیان جزئیات پرونده قتل بانوی دارابکلایی، به سو استفاده کنندگان و شایعه پراکنان در سطح جامعه به منظور تحریک عواطف عمومی هشدار داد.

حجت الاسلام علی اکبر ذوالفقاری با اشاره به شایعات و اخبار ضد و نقیض موجود در فضای جامعه درخصوص پرونده بانوی دارابکلایی، به تشریح اتفاقات مورد بحث پرداخت.

وی ابتدا در بیان اصل پرونده اظهارداشت: به دنبال ربوده شدن بانوی ۲۲ ساله به نام خدیجه رمضانی دارابی از سه راه اسلام آباد شهرستان میاندرود در تاریخ ۹/۲/۹۴، مأموران نیروی انتظامی استان مازندران خصوصاً شهرهای میاندرود، نکا و ساری به همراه مأموران آگاهی استان، تلاش‌های خود را جهت پیدایش خانم رمضانی شروع کردند.

دادستان نکا با بیان نتیجه بخش نبودن تلاش‌های ابتدایی جهت پیدا کردن این بانوی دارابکلایی افزود: پس از گذشت ۲ هفته از ربوده شدن این خانم و پیگیری‌های مستمر در این زمینه در تاریخ ۹۴/۲/۲۳ با انجام عملیات تخصصی توسط مأموران پلیس آگاهی شهرستان نکا، متهمین شناسایی شدند.

وی افزود: پس از اطلاع موضوع به اینجانب، دستور لازم جهت دستگیری آن‌ها صادر و بلافاصله متهمین در شهرستان نکا دستگیر و به اداره آگاهی نکا منتقل شده و تحقیقات پلیس اداره آگاهی از آن ها شروع شد.

وی تحقیقات ابتدایی از متهمین را نتیجه‌بخش خواند و گفت: متهمان که ۲ نفر جوان ۲۵ و ۲۶ ساله بودند در همان ابتدا به ارتکاب جرم آدم‌ربایی، سرقت و قتل مرحومه خدیجه رمضانی در تاریخ ۹۴/۲/۹ یعنی همان روز ربودن وی اعتراف نمودند، سپس با تشکیل پرونده، مراحل بازجویی و تحقیقات تکمیلی از متهمین توسط بازپرس پرونده آغاز شد.

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: در اولین اقدام عملی پس از اعتراف متهمان، فوراً بازپرس پرونده، مأموران نیروی انتظامی نکا به همراه پزشکی قانونی، متهمان را به محل ارتکاب جرم و رها نمودن جسد این مرحومه، منتقل کردند که در آنجا مقداری از بقایای جسد نامبرده و لباس‌های وی، کشف و جهت بررسی و اعلام نظر به اداره پزشکی قانونی استان ارسال و نظریه پزشکی قانونی اخذ شد.

وی اذعان داشت: حسب اعترافات متهمین در تحقیقات به عمل آمده، آن‌ها پس از ربودن مرحومه رمضانی از سه راه اسلام آباد شهرستان میاندرود، در جاده کمربندی ساری اقدام به بستن دست و پاها و دهان وی با استفاده از چسب در داخل ماشین نموده و از آنجا به جنگل‌های روستای درویشان منتقل نمودند.

مسئول رسیدگی به این پرونده ادامه داد: پس از انتقال مرحومه رمضانی به منطقه پیرزن بسوت روستای درویشان، متهمین ابتدا نسبت به سرقت طلاجات از وی اقدام و سپس وی را به قتل رسانده و در همان مکان رها نمودند.

وی انگیزه ارتکاب این عمل توسط متهمان را تنها سرقت طلا و زیورآلات از مقتول عنوان کرد و اظهارداشت: در همین زمینه، شخصی که به عنوان رابط، طلاهای دزدیده شده را از قاتلین گرفته و به فروش رساند و همچنین فردی که طلاها را با علم و اطلاع به سرقتی بودن خریداری کرد نیز به سرعت شناسایی، دستگیر و با صدور قرار تأمین مقتضی در تاریخ ۹۴/۲/۲۴ به همراه ۲ متهم اصلی پرونده روانه زندان شدند.

حجت الاسلام ذوالفقاری در تشریح اقدامات رسیدگی به پرونده گفت: این دادسرا در کمترین زمان ممکن با دقت و سرعت لازم، رسیدگی پرونده را به پایان رساند و پرونده با صدور کیفرخواست، برای متهمین، ظرف یک روز آینده به دادگاه کیفری استان مازندران ارسال خواهد شد.

وی در تبیین چگونگی و چرایی این حد از سرعت در رسیدگی به این پرونده خاطرنشان کرد: اقدام سریع در خصوص رسیدگی به این پرونده، صدور حکم لازم و اجرای مجازات، خواسته همه مردم شریف منطقه بویژه مسئولان دستگاه قضایی استان و خصوصاً رئیس کل محترم دادگستری استان مازندران که از ابتدا تا کنون پیگیر این پرونده می‌باشند، بوده است.

وی گفت: لذا همه مصمم به اجرای سریع قانون درمورد متهمین بوده و هستند تا درس عبرتی برای دیگران شده و موجب برقراری امنیت و آرامش بین مردم منطقه گردد.

دادستان نکا بیان داشت: با توجه به مطالب گفته شده و با عنایت به پیگیری‌های دقیق و سریع دستگاه قضایی، انتظار می‌رود، مردم منطقه که به حق در خصوص این حادثه تلخ ابراز احساسات می‌نمایند، با رعایت صبوری به این دستگاه که مطالبه‌گر حق خود مردم است، اجازه انجام درست وظیفه و احقاق حقوق آن‌ها را بدهند.

مسئول رسیدگی به این پرونده با اطمینان دادن به مردم درخصوص انجام درست و مطابق قانون، ابراز داشت: مردم مطمئن باشند که دستگاه قضا نسبت به خون آن مرحومه و گرفتن حق وی و خانواده‌اش تمام تلاش خود را در جهت اجرای مجازات قانونی درمورد متهمان می‌نماید تا افرادی که به دنبال سو استفاده از فرصت‌های این چنینی از طریق دعوت به حضور در تجمعات می‌باشند، موجب خدشه‌دار شدن امنیت جامعه، برهم زدن نظم آن و سو استفاده دشمنان نظام نشوند.

وی از کشف و ضبط برخی وسایل ارتکاب جرم در این پرونده خبر داد و گفت: در راستای رسیدگی به این پرونده، ۳ دستگاه اتومبیل متعلق به متهمین، تبر و چاقو که بوسیله آن ها اقدام به به قتل نموده بودند، کشف و توقیف شد.

وی همچنین درمورد سوابق کیفری متهمین اظهارداشت: با انگشت نگاری به عمل آمده از متهمین، مشخص گردید که آن‌ها دارای هیچگونه سابقه محکومیت کیفری نبوده‌اند.

حجت الاسلام ذوالفقاری در تقدیر از نیروی انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان نکا ابراز داشت: علی‌رغم شایعات برخی مدعیان در اداره آگاهی استان مبنی بر مشارکت در شناسایی و دستگیری متهمین، اینجانب از تلاش‌های همه جانبه فرماندهی انتظامی شهرستان نکا و مأمورین پلیس آگاهی شهرستان که با انجام عملیات پلیسی دقیق به عنوان اولین مرجع، قاتلین را شناسایی و اقدام به دستگیری آن‌ها نمودند تشکر می‌کنم.

وی افزود: در تمام مدت ۶ روز رسیدگی به این پرونده، مأموران آگاهی و انتظامی نکا، به طور شبانه روزی در معیت دادسرا حضور فعال داشته و انجام وظیفه نمودند که این نوع از همکاری و یگیری در انجام وظایف، جای تقدیر و تشکر دارد.

دادستان نکا ضمناً طی هشداری تصریح کرد: به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی مردم را نسبت به برپایی تجمعات تحریک و تشویق نموده و می‌نمایند و همچنین به برخی از رسانه ها و وبسایت‌ها که از روی جهالت یا غرض ورزی، پیش از انتشار جزئیات این پرونده، توسط مقامات ذی صلاح، اقدام به انتشار مطالبی خلاف واقع و حقیقت نموده‌اند، هشدار می‌دهم که به عنوان دادستان و مدعی‌العموم این تخلفات را بررسی و با متخلفین طبق موازین قانونی برخورد خواهد شد.

وی به اشرار و اراذل منطقه هم هشدار داد و گفت: به عنوان مطالبه‌گر حقوق مردم به افرادی که بخواهند با ارتکاب جرائمی همانند حادثه این پرونده و نظایر آن، موجب اختلال در امنیت مردم و نظم عمومی جامعه شوند، هشدار می‌دهم که از سرنوشت قاتلین این پرونده عبرت گرفته و توجه داشته باشند که بلاشک سرگذشت متهمین این پرونده در انتظار آن‌ها خواهد بود و در اسرع وقت با شدیدترین وجه ممکن طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهارداشت: در راستای اعلام همدردی با خانواده داغدار این مرحوم، دستور لغو مراسم جشنی که به مناسبت عید مبعث پیامبر بزرگوار اسلام از مدت‌ها پیش برنامه ریزی و قرار بود در تاریخ ۹۴/۲/۲۷ در پارک مادر نکا با حضور عموم مردم برگزار گردد را صادر نموده و برگزاری این مراسم به زمان آتی موکول گردید.

حجت الاسلام ذوالفقاری در پایان ضمن ابراز تأسف از وقوع چنین حوادثی در منطقه گفت: از طرف خودم و تمام همکاران دستگاه قضا در شهرستان نکا، مصیبت وارده را به خانواده مرحوم خدیجه رمضانی تسلیت عرض نموده و ضمن تقاضای صبری جمیل برای آنان از خداوند، اعلام می‌دارم که دستگاه قضایی شهرستان نکا و استان مازندران با تمام نیرو نسبت به رسیدگی این پرونده و اجرای مجازات متهمین در اسرع وقت اقدام خواهد نمود.665

دیدگاه های این مطلب

26 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. با عرض سلام و خسته نباشید به همه نیروهای خدوم دستگاه قضا به امید احقاق حق تا درس عبرتی باشد برای دیگران

  2. نیروی انتظامی تشکر تشکر

  3. یه پیشنهاد
    این مجرمان را قبل از اجرای حکم بیایند دست و پا بسته در شهر بگردانند تا مایه عبرت دیگران و جوانانی که از روی نادانی در شهر جولان لات و لات بازی می دهند شوند و همه بفهمند که قانون با اقتدار در برابر مجرمان ایستاده و آنها را با خواری و خفت به اشد مجازات می رساند.و حس امنیت به مردم برگردانده شود.

  4. واقعا جای تشکر داره از جناب آقای ذوالفقاری که پیگیر پرونده هستن و همچنین از اعضای محترم نیروی انتظامی

  5. چه فایده ای داره که درس عبرت بشه.اینام اعدام شن دو ماه که بگذره همه چیز فراموش میشه و یه جای دیگه توی یه شهر دیگه یه خونواده بدبخت و عزا دار میشه.چرا باید یه جوان متولد ۶۹ مرتکب چنین جنایت بزرگی اونم قتل بشه???!!!دلیلش خیلی واضحه.(فقر)

    • سلام دوست عزیز
      چقدر قاتلین این پرونده را می شناسی؟
      آیا واقعا نیازمند به طلای این مرحومه بودند وچاره ای برای برطرف کردن نیاز و فقر خود نداشتند جز قتل این زن؟؟
      چرا هر چیزی را بلافاصله به فقر نسبت می دهیم؟
      فقر دین و دنیای انسان را نابود می کند امابا کمی دقت میبینیم بسیاری از این مجرمان بخاطر بی بندباری ها و عیاشی های خود دست به چنین کاری می زنند.
      بسیاری از انسان های کم درآمد و نیازمند هستند که …..
      خدا همه ما رااز شر شیاطین انس و جن دور نگه بدارد

  6. میرزاعلی درخشانی در گفت:

    آفرین برنیروی انتظامی پرتلاش “آفرین به دادستان محترم نکا حاح آقا ذوالفقاری که نکات جالب وقابل توجه “متین وضروری را بیان داشتند وآفرین برمردم خوب وغیرتی وصبور نکا و…امیدوارم باهمکاری وهمت همه دوستان ودستگاه قضاهرچه زودتر به نتیجه مثبت برسندتابردل خانواده تاحدودی مرهمی گذاشته شود ودرسی باشد برای دیگرمتخلفین ومجرمین.

  7. سیدعمارمحمدی قلعه سری در گفت:

    از دادستان محترم و اداره اگاهی شهرستان که با تلاش شبانه روزی برای کشف این جنایت زحمات زیادی متحمل شده اند تشکر مینمایم.

  8. با سلام در صورت اقرارمتهمین لطفا از کاغذ بازی های بی مورد پرهیز بشه تا این متهمین هر چه سریعتر به سزای اعمالشان برسن .

  9. انصاری از سمنان در گفت:

    خدا پدر دادستانو بیامرزه خدایی ما که خسته شدیم هر روز داریم یه شایعه درباره این حادثه میشنویم .برادر من خواهر من تو رو به حضرت العباس شایعه نکنید.قانون خوش میدونه چگونه با این سگ صفتها برخورد کنه .هرجامیریم تو ماشین سرکار بیرون پارک هرکی میاد یه جوری درباره این حادثه حرف میزنه .بنظر من بهتره ساکت بشینیم وبه کارخودمون برسیم قوه قضایه خودش میدونه چکار کنه.درضمن تشکر ویژه کنم ازجناب اقای یداللهی عزیز و دوست داشتنی که این گفتگو رو با دادستان عزیز انجام دادند. جهت شادی روح خانم رمضانی صلوات بفرستید.

  10. اسماعیل از سورک در گفت:

    من از قدرت کلام و جدیت و اراده آقای ذوالفقاری تشکر و امیدوارم هرچه زودتر این چند مجرم به اشد مجازات برسند

  11. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    عرض تشکرازعزیزان نیروی انتظامی که درکشف وهمچنین دستگیریمتجاوزین به حریم امنیت وقاتلان قصی القلب مجدانهتلاش کردن!هکچنین جاداردتشکرویژه داشته باشیم ازعزیزان مقامات قضائی که مراحل پرونده رابطورو یژه دردستورکارقراردادن زیرااین خودمرحمی بودبر قلبهای جریحه دارشده!موفق ومنصورباشد!

  12. حسین جعفری زرندینی در گفت:

    از آقای ذوالفقاری دادستان محترم شهرستان نکا و دستگاه قضبایی و نیروی انتظامی بابت حوادث اخیر تشکر میکنیم.ممنون از پیگیری مجدانه شما.

  13. قلی پورزرندینی در گفت:

    جناب اقای ذالفقاری خواهشا قصاص راسر لوحه ی کارتون قرار بدید تا مردم شهرمون کمی تسلی و ارامش پیدا کنند .ممنون از زحمات شما و دوستان انتظامی

  14. باسلام وعرض خسته نباشیدخدمت دادستان محترم شهرستان نکا،
    وهمچنین عرض تشکرجهت اعلام همدردی شمابااین خانواده داغدار،
    بیصبرانه منتظر اجرای اشدمجازات برای این قاتلین جنایتکار هستیم.

  15. درود خدا بر قضات شریف این مرز و بوم که با تلاشهای خود در جهت تحقق عدالت گام برمی دارند….به امید روزهای بهتر برای خانواده ی مرحومه رمضانی…من الله توفیق

  16. باتشکرازدادستانی محترم شهرستان نکاءونیروی انتظامی شهرستان وهمه عزیزانی که دربرقراری امنیت شهرنکاءتلاش کردندسپاس گزارم انشالله بااجرای حکم این متهمین درس عبرتی باشدبرای همه بویژه خانواده ها به خانواده های داغدارتسلیت میگویم خداوندهمیشه نگهداربچه خردسال این مرحومه باشد

  17. حسینی ازنکا در گفت:

    باسلام: ماشهروندان نکابرعزم راسخ سئولین قضائی مخصوصاً شخص دادستان محترم شهرستان واستان وبرتلاش مجدانه ماموران نیروی انتظامی شهرستان نکاواقفیم وتشکر ویژه داریم وتقاضای برخوردشدید واشدمجازات رابرای عاملین چنین جنایات تکان دهنده وهولناک راخواستاریم.

  18. رضا ذوالفقاری در گفت:

    سلام جا دارد از دادستان محترم نکا تشکر کنم و خسته نباشید میگم به تمامی عزیزانی که در این امر مهم همکاری نمودند متشکرم

  19. چرا شهرمون امنیت نداره..واقعاگناه این مادرجون چی بود.چرافکری برای روستاهای که دسترسی به وسیله نقلیه عمومی ندارن نمیشه..خواهش میکنم فکری برای این مشکلات کنین……

  20. از دادستان شهرستان نکا و نیروی انتظامی کمال تقدیر و تشکر دارم و امیدوارم که هرچه زودتر قاتلین این عزیز به اشد مجازات برسند تا درس عبرتی برای همه افراد شرور که امنیت مردم عزیز را بهم میزنند شود.و مردم به اطمینان واقعی برسند و بدانند که دستگاه قضا به حق مردم بدرستی رسیدگی می کنند.با تشکر و سپاس

  21. کمیل منصورکوهی در گفت:

    در اینکه قاتلان باید قصاص شوند بحثی نیست اما در کنار تمام این بگیر و ببند ها و خط و نشان کشیدن ها -بروید از این دو نفر که تا دیروز مثل همه شهروندان زندگی عادی داشتند و امروز لقب قاتل را یدک می کشند بپرسید که چرا دست به این عمل زده اند؟چه چیزی آنها را تحت فشار قرار داده تا طناب دار را به جان بخرند؟ به گفته دادستان محترم آنها دارای هیچ گونه سابقه محکومیت کیفری نبوده اند!! و این عمق فاجعه را بیشتر می کند،ما با قاتلان با الفطره رو به رو نیستیم،اما چه می شود که انسان هایی با مناسبات عادی دست به اعمال این چنینی می زنند؟؟ارائه تصویری خشن و وحشت زا از قاتلان و بالا بردن غلظت سیاهی باعث می شود که فراموش کنیم انها انسان هایی عادی بوده اند …آنها دست پرورده همین جامعه هستند…کاش می شد برای پی بردن به زوایای پنهان این حادثه با آنها سخن گفت…!!!
    تا شاید راه تکرار بر خطر بسته شود…

  22. لطفا مجازات مجرمین را جویا شوید با تشکر از مدریت سایت نکا نیوز

  23. شکیبا یعقوبی در گفت:

    بت عرض سلام و خسته نباشید خدمت برادران نیروی انتظامی

    انقد این حادثه تلخ و ناراحت کنندست که جای بحثی توش نیست ولی متاسفانه ما که خانوم هستیم دیگه از همه میترسیم.واقعا این تاسف باره واقعا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *