نخستین جلسه مجمع الذاکرین درنکابرگزارشد/عکس

به گزارش نیوزنکا:رئیس اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بیداری اسلامی برگرفته از منابر علما و مداحان است، گفت: امروز کشورهای مختلف اسلامی در دنیا به پشتوانه انقلاب اسلامی ما به بیداری اسلامی رسیدند.حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی،در نخستین جلسه مجمع الذاکرین نکا با عنوان “ستایش‌گران نور” اظهار کرد: مداحان و شاعران آیینی باید مراقب اعمال، گفتار و رفتار خود در جامعه باشند تا به عنوان الگو در جامعه قلمداد شده و جامعه از آنان الگوبرداری کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا ادامه داد: یک مداح باید مسئولیت‌شناس باشد و در مراحل مختلف در جامعه با زمان‌شناسی و مسئولیت‌پذیری برای اسلام و مسلمین گام برداشته و با ولایت‌مداری برای افزایش بصیرت دینی تلاش کند.

الیاسی گفت: این کشور متعلق به اهل بیت (ع) است و باید ارزش‌های دینی مورد احترام همهباشد و مداحان باید توجه به این مسئله را در دستور کار خود قرار داده و خود و خانواده خود را ملزم به حفظ ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی کنند.

DSCN6254

وی با بیان اینکه هر شعری نباید در مداحی‌ها قرائت شود، خاطرنشان کرد: شعرهای دست دوم و سوم باید از فیلتر کانون مداحان بگذرد و تا کانون مداحان برای قرائت شعری در مداحی‌ها، اعلام نظر نکرده نباید مداحان ما به شعرخوانی و مداحی با استفاده از این اشعار بپردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: مداحان ما باید الگوی کامل برای جامعه باشند و مسلح به اخلاق، احکام، تاریخ و ظواهر دینی و اسلامی باشند و مداحی که جواب‌گوی احکام ابتدایی جامعه نیست، اخلاق‌مداری را در دستور کار ندارد، به تاریخ نسبی مسلط نیست و ظواهر مداحی را حفظ نمی‌کند، نباید در مداحی بماند.

بیداری اسلامی برگرفته از منابر علما و مداحان است

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی برگرفته از منابر علما و مداحان است، گفت: امروز کشورهای مختلف اسلامی در دنیا به پشتوانه انقلاب اسلامی ما به بیداری اسلامی رسیدند و پیام بیداری اسلامی در همه کشورها برگرفته از پیام امام و رهبری جامعه ما است.

DSCN6262

رئیس کانون مداحان نکا نیز در این مراسم، پیوند عمیق بین مردم و امام را مهم‌ترین عامل پیروزی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز هم باید این پیوند ناگسستنی بین مردم و مقام معظم رهبری وجود داشته باشد و مداحان در این راستا با تلاش بیشتری نسبت به گذشته اطلاع‌رسانی کرده و در ترویج شعائر دینی و اسلامی تلاش همه‌جانبه انجام دهند.

محمد برزگرنژاد با بیان اینکه معیار مداحان در مداحی، ولایت و رهبری است،افزود: همه اهداف و برنامه‌های ما قرار گرفتن در زیر پرچم ولایت و رهبری است و هر کس از هر جناحی ولایت را قبول داشته باشد مورد قبول است و موضع‌گیری با ولایت را بر نمی‌تابیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان نکا از نظر ذاکر، مداح و شعرای آیینی از جمله شهرستان‌های غنی استان مازندران است، یادآور شد: مداح سنتی خوان و هیئتی خوان خوب در شهرستان داریم که باید این مداحان شناسایی و بکارگیری شوند و در مراسم‌های مختلف از حضور آنان بهره‌برداری مناسب انجام شود.

DSCN6260

برزگرنژاد با بیان اینکه شعرای آیینی نکا گمنام واقع شده‌اند، افزود: باید شعرای ما که دارای آثار بسیار ارزشمند در مسائل دینی، ارزشی و آیینی هستند شناسایی و از اشعارشان در مداحی استفاده شود و با شناسایی جوانان مداح و شاعر آیینی، پرچم به دشت جوانان سپرده شود.

وی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط کانون مداحان شهرستان نکا گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و براساس مصوبات، پیگیری برگزاری کلاس‌های مداوم آموزش مداحی، تشکیل کمیته بانوان مداح و شاعران آیینی در سال جدید انجام و مقرر شد، مجمع الذاکرین نکا برای شناساندن مداحان، بررسی مشکلات و شناساندن ظرفیت‌ها ماهانه جلسه برگزار کند.

فارس

DSCN6258 DSCN6261 DSCN6263 DSCN6265 DSCN6269

دیدگاه های این مطلب

4 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. مخالف فرماندار در گفت:

    جلسه خوبی بودتداوم داشته باشه بهترم میشه

  2. چرا صفرپور تو عکسها نیست؟
    نبود؟؟؟
    خب شاید مداحان بودن و جای اون نبود

  3. فقط کربلایی سعیدکاظمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *