زمین فوتیال شهدای نکا بعد از سی سال نفس تازه کرد/عكس

به گزارش  نيوز نكا ،عصر جمعه مستطیل سبز ورزشگاه شهدای شهر نکا شاهد حال و هوایی بی نظیر و متفاوت و کم سابقه بودیم.
با توجه به اینکه تبلیغات و اطلاع رسانی زیادی برای دیدار دو تیم پیشکسوتان پرسپولیس تهران و پیشکسوتان پرسپولیس نکا در سطح شهر نشده بود حدود سه هزار نفر ازنزدیک به تماشای این دیدار پرداختند که الحق وانصاف حال و هوایی خاصی به بازی داده بودند.
دراین یادداشت قرار است به حاشیه نگاری این رویداد مهم بپردازیم .
ازشور و نشاط حاضرین در ورزشگاه ، قدم گذاشتن پیشکسوتان و پا به سن گذاشته های نکایی به زمین ورزشی شهر ، ازحضور چهرهای ورزشی ، مدیریتی ، سیاسی ، از نظم و انضباط مثال زدنی و حضور چشمگیر نیروی انتظامی ، ازحضور محمدرضا فهیمی ( هوادار قطع نخاعی پرسپولیس تهران)uvs150510-001
از جاری شدن اشک های طاهر خوشرو ( نماینده باشگاه پرسپولیس نکا و بانی ومسئول برگزاری بازی) خلاصه عصر جمعه ۱۸ اردبیهشت روز رویایی و تاریخی برای نکایی بود و بعید به نظر می رسد احدی ناراضی ورزشگاه را ترک کرده باشد.uvs150508-031
۱.از حدود یک ساعت قبل ازشروع دیدار و حتی هنوز دو تیم وارد ورزشگاه نشده بودند ، هوادارن و تماشاگران و مشتاقان به فوتیال رفته رفته خود را به ورزشگاه شهدای شهر نکا می رسانند.
۲. تدابیر امنیتی _انتظامی بسیار مناسبی برای این دیدار چیده شده بود و حضور چشمگیر عوامل نیروی انتظامی کاملا مشهود و نمایان بود.
۳. ساعت ۱۶:۱۰ بود که تیم پیشکسوتان پرسپولیس نکا وارد ورزشگاه شدند ( طاهر خوشرو مالک و مدیرعامل و هوادار دو آتیشه ای که زندگیش رو به پای پرسپولیس گذاشته برای نکایی ها پا به توپ می شود)
۴. ساعت ۱۶:۳۰ رفته رفته به تعداد حاضرین در ورزشگاه افزوده میشود و نوید یک روز به یادماندنی و بی نظیر را برای نکایی ها می دهد.
۵. تیم پیشکسوتان پرسپولیس تهران در ساعت ۱۶:۳۵ وارد ورزشگاه شدند که مورد استقبال هوادارن و علامندان خاص خودشان شدند با توجه به تدابیر امنیتی نیروی های خدوم انتظامی ، مسیر حرکت پرسپولیسی ها به سمت رختکن توسط هواداران مسدود شده بود.
۶.محمد رضا فهیمی هوادار محبوب و قطع نخاعی باشگاه پرسپولیس تهران هم وارد ورزشگاه شد و مورد استقبال بازیکنان و هواداران شد.( محمد رضا فیهمی ۱۵ سال قبل در حاشیه دیدار پرسپولیس نساجی با سانحه تصادف از سر و گردن فلج شده و تا به امروز دربیمارستان امام خمینی شهرستان ساری تحت مراقبت های ویژه قرار دارد )
۷.دو تیم برای گرم کردن ساعت ۱۷ وارد زمین مسابقه شدند تیم پیشکسوتان پرسپولیس نکا با لباس یک دست سفید برای بازی آماده میشوند ( اسامی بازیکنان : بهرام اعتمادیان دروازه بان، مجید اکوشی ، کیومثر دهقان ، ایوب روخ فروز ، ابوالقاسم سلیمانی ، موسی قربانزاده ، جمشید ایرانی ، سید رضا منصوری ، ابراهیم تقی پور ، ایوب برزگر نژاد ، حمید عباسی ) ذخیره : محمد صادق محسنی ، رجب ودودی ، اصغر فیروزی ، محمد صادق آزاده ، رضا محمدی ، علی بابایی نژاد ، مجتبی خاکپا ، طاهر خوشرو سرمربی : محمد اکوشی
۸.تیم پیشکسوتان پرسپولیس تهران با لباس یک دست قرمز برای بازی آماده می شوند : (اسامی بازکنان :بهروزسلطانی دروازه بان ، مرتضی فنونی زاده ، وحید مظاهری ،فرامرز میرزایی ، بهنام طاهر زاده ، ضیاء عربشاهی، رحیم یوسفی، محسن عاشوری ، حسن خان محمدی ، رضا جباری ، سهراب انتظاری)
ذخیره : عباس کارگر ، جواد حسن زاده ، سعید نعیم آبادی ،حسین رحتمی ، بهزاد داداش زاده
سرمربی : ایرج پازوکی
۹.همزمان سرپرست فرمانداري شهرستان نکا به اتفاق هیئت همراه وارد ورزشگاه شدند که سرهنگ فلاح فرمانده نیروی انتظامی شهر ستان ، سرهنگ پاکزاد رئیس پلیس پیشگیری ، سرهنگ محمدیان رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان نکا ایشان را همراهی می کردند.
۱۰. آقایان محسنی معاون شهردار و پویا ، باقری ، محمدی از اعضای شورای شهر نکا از جمله مسئولین حاضر در ورزشگاه بودند.uvs150510-002uvs150508-042
۱۱. رضا رستمی فعال ورزشی و از سرمایه گذاران شهرستان نکا به همراه علی اصغر مدیر روستا بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران هم در ورزشگاه حضور داشتند.
۱۲. بلاخره پای صدرالدین بامتی طوسی هم بعد از مدتها به ورزشگاهی که برای احیایش زحمات زیادی کشید باز شد که مورد استقبال حاضرین در ورزشگاه شد.uvs150508-034
۱۳.حاج بابا زائر اومالی هم بعنوان اسپانسر این دیدار در جمع حاضرین بود ( لازم بذکر است حاج بابا زائر اومالی تدارک ناهار پیشکسوتان پرسپولیس تهران را در شرکت خود “حلاوت” داد و همچنین ازحامیان دیگر این بازی شیرینی و بستنی طرقبه که برای حاج مجتبی خاکپا است بود که خود در تیم نکا به میدان رفت )uvs150510-003
نکته جالب حضور کوروش یوسفی عضو شورای اسلامی شهر ساری در ورزشگاه بود که مورد استقبال مسئولین و شهروند های نکایی قرار میگیرد.
۱۴.قبل ازشروع مسابقه همه مسئولین ، بازیکنان ، دست اندکاران و حتی تعدادی از تماشاگران در زمین بازی با محمد رضا فهیمی دیدار و دقایقی به خوش و بش با او پرداختند.
۱۵.بازی در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه با سوت مجتبی ستوده قاضی این دیدار آغاز شد (آقایان ناصر نوروزی ، علی صیاه میان ، معین طاهری او را به عنوان کمک وسر داور یاری میکردند. ناظر دیدار عیسی کشوري فعال کمیته دوران استان مازندران بود.)
۱۶. نکایی ها که تیم جوان تر و شادابتر از تهرانی داشتند بنظر آماده می رسیدند و درهمان ابتدای کار با هجوم و فرار های برق آسای ایوب برزگزنژاد ، دروازه پرویز سلطانی را تهدید و خط دفاع پرسپولیسی ها رو آزار دادند.
۱۷. هنوز ده دقیقه از نیمه اول نگذشته بود که شوت جمشید ایرانی بصورت زوزه کشان ازبالای دروازه تهرانی به بیرون رفت.
۱۸.نکایی ها که در ترکیب خود از وجود ابراهیم تقی پور پیشکسوت باشگاه استقلال و پرسپولیس سود می بردند با پاس های تو در و عمقی ایشان ، تا دروازه بهروز سلطانی نزدیک می شدند ولی نتوانستند کاری ازپیش ببرند.uvs150508-064
۱۹. در دقیقه۲۵ بازی طی یک ضد حمله دیدنی و با فرار برق آسای جمشید ایرانی و یک بغل پای ناز دروازه تهرانی ها گشوده شد و ورزشگاه نکا سر تا پا به آسمان رفت ولی پرچم کمک داور به نشانی آفساید ، جو طوفانی ورزشگاه را به نسیم بهاری تبدیل کرد.
۲۰.با گذشت حدود ۳۰ دقیقه از نیمه اول ، بازی متعادلی را از دو تیم شاهد بودیم که در دقایق ۳۲ و ۳۸ با حرکات تیمی و ترکیبی رضا جباری و سهراب انتظاری دروازه بهرام اعتمادیان رو به صورت جدی تهدید کردند تا نتیجه کماکان بدون گل ادامه داشته باشد.
۲۱. بازی در ۴۰ دقیقه قانونی این دیدار با نتیجه بدون گل به اتمام رسید تا دوتیم بصورت برابر وارد رختکن بروند.
۲۲. نیمه دوم دیدار با تغییر تاکتیکی دوتیم همراه بود گویی پیشکسوتان نکا و تهرانی حال و هوای جوانی کرده و با کری خواندن های جالبی به قصد نتیجه گرفتن وارد بازی شدند.
۲۳.نکایی ها که از یار دوازدهمی بنام ۳۰۰۰ هزار تماشاگر خون گرم خود سود می برد در همان ابتدای نیمه دوم توسط مجتبی خاکپا میرفتند تا دروازه تهرانی را فرو ریزند ولی تک به تک حاج مجتبی جز آسمان جایی دیگری را نمی شناخت تا آه در دهان حاضرین در ورزشگاه طنین اندازه شود.uvs150508-003 uvs150508-006 uvs150508-018 uvs150508-026 uvs150508-068
۲۴.در دقیقه ۵۰ بازی بود که با یک حرکت تیمی و با هجوم نکایی گل اول دیدار توسط محمد صادق آزاده تعویض طلایی نکایی ها به ثمر رسید تا شور و شوق و نشاط بعد از ۳۰ سال به ورزشگاه شهدای شهر نکا بازگردد.uvs150510-004
۲۵. هنوزشش دقیقه ازشادی گل نکایی ها نگذشته بود که در دقیقه ۵۶ سهراب انتظاری با زیرکی و تاکتیکی خاص در محوطه جریمه نکایی توسط مدافع حریف متوقف میشود و داور بازی نقطه پنالتی را نشان می دهد تا سهراب انتظاری آن را به گل تبدیل میکند و نتیجه را برابر میکند.
۲۶. بعد از تساوی ، بازی شکل متعادل خود را دنبال میکرد که در دقیقه ۶۷ رضا جباری با حرکت رو به عمق و نفوذ به قلب دفاع نکایی ها با بهرام اعتمادیان تک به تک میشود و توپ را به تور دروازه نکایی ها میچسباند.
۲۷.پرسپولیسی ها که نمیخواستند با اگر و اما کار خود رو پیش ببرند در چند صحنه دیگر با قدرت وارد شدند و دقایق ۷۰ و۷۳ هم به ترتیب توسط رضا جباری و سهراب انتظاری به گل رسیدند.
۲۸.بعد از جشنواره گل تهرانی این نکایی ها بودند که با حفظ توپ و میدان داری میخواستند بازی را آروم کنند و در دقیقه ۷۸ با یک حرکت تیمی توسط محمد صادق آزاده به گل دوم خود رسیدند تا اختلاف را به حداقل برسانند.
۲۹. در دقیقه ۸۵ نکایی ها می رفتند بار دیگر دروازه پرسپولیسی ها را باز کنند که شوت علی بابایی نژاد با واکنش دیدنی بهروز سلطانی مواجه شد. البته سلطانی در چند موقعیت به زیبایی هنرهای خود رو به رخ نکایی ها کشید که خود در نتیجه به دست آمده تاثیر بسازیی داشت.
۳۰. بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود تهرانی ها با سوت مجتبی ستوده به پایان رسید.
و اما چند نکته :
و اما چند نکته :
اول اینکه مخاطبان و کسانیکه صدای من را میشنوید ” جمعه نکا غرق درشادی و شور و نشاط بود
نکایی ها که بهتر از شهرهای غرب مازندران دارای ظرفیت های اقتصادی و صنعتی هستند جمعه غرق در احساسات ، هیجان ، شوق ، شور و نشاط و همدلی بودند.
حرف پایانی من به کسانیست که مدیریت شهرستان را در دست دارند البته فرماندار عزیز جناب آقای قاسمی طوسی که دیروز تشریف داشتند و خودشان شاد وخوشحال بودند و حمایت هم کردند
همگان دیدند که چقدر مردم شاد بودند ، به کسی آزار نرسید به کسی توهین نشد ، همه یکدل بودند و میخندیدند.
همگان هم میدانیم هرچه جامعه ای پر شور ونشاط داشته باشم مردم ما در صلابت و سلامت بیشتری به سر می برند چون روحیه مناسب برای جسم و سلامتی بسیار مفید است.
دیروز همه لبخند به لب داشتند ازفرماندار ، هواداران ، عوامل نیروی انتظامی ، بازیکنان ، محمدرضا فهیمی ، مردان دیروز و پیشکسوتان امروز ، خردسالان و حتی خانواده هایی که از پشت بام های خانه های خود بازی را تماشا میکردند… بیاییم برای بیشتر کردن شور و نشاط در جامعه بیشتر تلاش کنیم
البته رویداد جمعه با همایش پیاده روی هفته های قبل تفاوت های فراونی داشت که مهمترین آن در این جمعه ۳۰۰۰ هزار نفر با شور ونشاط آمدند و در همایش پیاده روی هفته های قبل کمتر از هزار نفر آمدند که نصف جمعیت سیاسیون بودند.
البته جالب تر اینه که برای مسابقه پیشکسوتان اطلاع رسانی زیادی نشد فقط دو تا بنر اطلاع رسانی در سطح شهر نصب شد و خیلی ها خبر نداشتند ولی برای همایش پیاده روی از سه راه جانبازان تا میدان امام حسین (ع) یعنی تمام شهر بنر اطلاع رسانی برای همایش نصب شده بود.
این نشان میدهد که آقای مسئول مردم سخنران و دوچرخه نمی خواهند مردم شور و نشاط و یکدلی و پیامی مشترک بنام “باهم بخندیم” میخواهند.
دوم چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهر نکا بالغ بر ده میلیارد ریال هزینه فراهم و نصب آن شده است، با چنین وضعیتی که تماشاگران و هواداران نکایی به دیدن مسابقه تیم محبوبشان می پردازند درخور شهر نکا نیست و از مسئولین خواهشنمدیم فکری به حال جایگاه تماشاچیان که سرمایه ورزش شهر و استان هستند بکنند که انشالله زمینه ای برای تیم داری مالکین باشگاه هایی که در رقابت های کشوری حضور دارند ایجاد شود.

تهیه وتنظیم : امین محمودی بریجانی012345

دیدگاه های این مطلب

10 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. حیف که جایگاه تماشاگران درخور شان انان نبود
    مسئولین به این مهم توجه کنند

  2. علی اصغر قنبری قلعه سری در گفت:

    آقا امین کارژورنالیستی رو ادامه بدین، فوق العاده استعدادشو دارین.مایه ی افتخاره!

  3. باسلام لطفا اسامی رادرست ذکر کنید خیرالله منصورکوهی
    وبهروزسلطانی باتشکر

  4. محمودی کم کم جای عادل فردوسی پر میگیره!!
    در همه صحنه حضور پر رنگ و مفید !!

  5. ازاقای خشرومتشکریم که پیشکسوتان پرسپولیس تهران رابه نکادعوت کرد

  6. گزارش جالب و خواندنی ای بود متشکرم.

  7. زمین درمالکیت اموزش وپرورش است.

  8. سیدعمارمحمدی قلعه سری در گفت:

    امین جان عالی بود

  9. محمودی؟؟؟!!

  10. میرزاعلی درخشانی در گفت:

    درود به همه کسانی که زحمت کشیده اندواین بازی بزرگ راتدارک وبرگزارنمودند خصوصا به آقاطاهرخوشرو بچه محله امام رضاکه بابضاعت کم این کاربزرگ راباتمام کاستی ها اجرانمودندوباید دوستداران ورزش ایشان رادرامرورزش تقویت وحمایت مالی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *