بعدازوقفه ۴ ساله،سپك تاكراي مازندران توسط جوان نكايي احياشد/عكس

به گزارش  نيوز نكا ، بعد از  ۴ سال وقفه و ركود ،  ورزش سپك تاكرا  توسط جوان برومند نكا مجدا احيا و اغاز بكار كرد .

روز گذشته در مراسمي كه در سالن ورزشي حضرت امام رضا(ع) جنب CNGاين شهرستان برگزار شده بود آكادمي آکادمی سپک تاکرا(والیبال با پا)در نکا افتتاح شد .uvs150430-013 uvs150430-012 uvs150430-010 uvs150430-011

سید یاسر سلیم بهرامی مشاور عالی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور در مراسم افتتاح آکادمی سپک تاکرا مازندران در نکا، اظهار داشت: این ورزش در گذشته جز فدراسیون ورزش‌های همگانی بوده اما پس از جدا شدن از فدراسیون، متاسفانه انجمن‌های مازندران نتوانستند امانتدارخوبی برای این رشته ورزشی باشند.
وی افزود: در گذشته مازندران قطب سپک تاکرا کشور بوده اما اکنون به دلیل خارج شدن از فدراسیون ورزش‌های همگانی و ورود مدیران غیر ورزشی به این عرصه، متاسفانه این ورزش به جایگاه واقعی خود دست نیافت.uvs150430-015 uvs150430-014 uvs150430-009 uvs150430-008 uvs150430-007 uvs150430-006 uvs150430-005 uvs150430-004
سلیم بهرامی گفت: با بررسی‌های انجام شده, کم توجهی‌ها و ضعف مدیریتی بزرگ‌ترین آسیب و ضربه را به این ورزش وارد کرده است.
به گفته وی, ۱۹ ورزش شامل سپک تاکرا، جت اسکی،کیک بوکسینگ،کریکت، راگبی، بیس‌بال، انجمن موی تای و چند رشته ورزشی رزمی به صورت انجمن‌های ورزشی در مازندران اداره می‌شوند اما متاسفانه هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافتند.
مشاور عالی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور گفت: از افتخار آفرینان این رشته ورزشی در شهرستان نکا آقای رحمتیان به عنوان داور بین المللی این رشته, محسن پدیدار، مجیدعشریه و حمید زارع بازکنان تیم ملی بوده که دارنده مدال‌های آسیایی و جهانی هستند.
سلیم بهرامی افزود: امیدواریم با حمایت از این ورزش بتوانیم این ورزش را به اوج خود رسانده و در عرصه‌های آسیایی و جهانی از جایگاه قهرمانی خود دفاع کنیم.

در اين مراسم كه با حضور سرپرست فرمانداري نكا  سرپرست اداره ورزش و جوانان اين شهرستان و جمعي از علاقمندان برگزار شده بود محسن پدیداركه  چند دوره از مسابقات جهانی وآسیائی را در كارنامه درخشان ورزشي خود دارد گفت: کلاس آکادمی ورزش همگانی سپک تاکرا (والیبال با پا)آغز بكار كرد.uvs150430-002 uvs150430-003
وي در حاشيه اين مراسم در گفتگو با خبرنگار واحد مركزي خبردراين شهرستان خاطر نشان كرد: ورزش توپی سپک تاکرا (Sepak Takraw) ورزش نوپایی در کشور است که در حال حاضر دوران ابتدای شکل گیری خود را سپری می کند اميدواريم به همت و مساعدت مدريان محترم به جايگاه واقعي  خود  در میان سایر ورزشهای توپ و تور برسد.

شايان ذكر است در حاشيه اين مراسم نيز از نريماني قهرمان ومدال آورمسابقات پاراتکواندو مسابقات آسیائی چین- تایپه ومهدی آذری- پیشکسوت ومدال آورمسابقات فوتبال ساحلی ، نخستین بازیکن ومدال آور تیم ملی شهرستان نکا درسال ۸۶ دربازی های امارات، آقاگل فوتبال ساحلی ایران، صاحب مقام سومی کشور،تجليل شد.

لازم به ياد آوري  است : محسن پدیدار مدال آورمسابقات جهانی« ۲۰۰۶ و۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ تایلند، ۲۰۰۹ آسیائی ویتنام، مقام پنجم ۲۰۰۶ بازی ها درماکائو است.

دیدگاه های این مطلب

4 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. انشاءالله ورزش سپک تاکرا در شهرستان نکا جا بیفته و رونق پیدا بکنه.راستی آقای جواد کیمیا باعث وبانی این ورزش در نکاهم در جلسه حضور داشتند یا نه.فکر کنم پدیدار مدیون اقای کیمیا باشه در دبیرستان الغدیر.

  2. آقا محسن
    افتخار روستای خورشید

  3. حیف این همه زحمت چرا نباید از این قهرمان ها و استعدادهای درخشان استفاده کرد که روانه دیار غربت شوند
    محسن هر جا هستی موفق باشی.

    • شاید قسمت اینگونه بود ولی ما کم نداشتیم واسه افتخارافرینی برای این مرز و بوم ولی خدا چیزی بهتری ب ما داده و ما رو از لطفش دریغ نکرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *