همایش روز ملی فناوری هسته ای و روز زن با حضور فرزند دکتر حسابی در واحد نکا برگزار شد/عكس

همایش بزرگ روز فناوری هسته ای ایران و بزرگداشت روز زن با حضور فرزند پروفسور محمود حسابی پدر علم فیزیک و پایه گذار اولین راکتور هسته ای ایران مهندس ایرج ، فرماندار ،مسئولین شهرستان ، اساتید و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر ساختمان آموزشی دانشگاه برگزار شد .

در ابتدا دکتر باقری ضمن خیر مقدگویی به حاضرین سپس جایگاه زن را از نظر سه مکتب مورد بررسی قرار داد . از میان این مکاتب بهترین جایگاه که زن دارد در مکتب اسلام است . همچنین در خصوص انرژی هسته مباحثی را اشاره نمودند . سپس سخنران اول همایش دکتر مرزدرانی روان پزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص مهارت پیش از ازدواج و ازدواج آگاهانه مطالبی را بیان نمودند که مورد استقبال دانشجویان و حاضرین قرار گرفت .

در ادامه فرزند ارزشمند دکتر حسابی جهت سخنرانی به جایگاه رفت و از رئیس واحد و برگزار کنندگان این همایش تقدیر و تشکر نمودند . و متذکر شدند استوار ماندن قدرت یک کشور و مملکت به توپ و تانک نیست بلکه در گروه پیشرفت علمی آن کشور است که نخبگان و دانشگاهیان رقم می زنند.همچنین یاد آور شدند مراکز هسته بیشتر کشورهای منطقه بدست دانشمندان ایران عزیز ساخته و طراحی شده است چه چیزی بهتر از این افتخار . مهندس ایرج حسابی شعر توانا بود هر که دانا بود را بیان نمودند. تحلیل نمودند اگر می خواهیم از وابستگی نجات پیدا کنیم دانایی خود و افر اد جامعه را بالا ببریم.

یادگار پدر علم فیزیک در قسمت دوم سخنان خوذ نقش زن و مادر را در تربیت انسان های بزرگ بسیار تاثیر گذار دانست و خاطراتی از مادر و همسر پرو فسور بیان نمودند که جمعیت سالن به وجد آوردند که بسیار زیبا بود . و جایگاه زن و مادر را بسیار رفیع دانستند . در این همایش هنرمندان استانی و شهرستانی هم حضور داشتند .

روابط عمومی واحد نکاDSC01194 DSC01237 04132015102511

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *