همایش گرامیداشت سید شهیدان اهل قلم درنکا/عکس

به گزارش نیوزنکا:حسین قنادیان در همایش گرامیداشت سید شهیدان اهل قلم و روز هنر انقلاب اسلامی در مجتمع امیرالمومنین نکا رمز موفقیت در عرصه های فرهنگی و هنری را انتخاب بهترین مسیر و ماندگاری اصول اعتقادی و درک صحیح از معرفت عمیق درونی دانست. رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: با وجود سرمایه ها و قدرت فرهنگی در ایران اسلامی بعد از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب توانستیم تمامی مرزهای فرهنگی کشور را شکافته و بصیرت را نمایش دهیم.

وی افزود: شهید آوینی به عنوان پرچمدار عرصه هنر اسلامی در طول دوران زندگی خویش با وجود تمامی کتاب ها و آثار هنری با از بین بردن خود نفسانی به درک درستی از معرفت، بصیرت و انتخاب راه حق دست یافت.

DSCN1782

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به شهید شاخص سال ۹۴ در عرصه هنر بیان داشت: شهید حمید رضا نظام با فعالیت در حوزه موسیقی، شناخت و درک راه شهادت به عنوان یکی از شاخص ترین شهید هنرمند در سال ۹۴ انتخاب شد چرا که شهدا در تمامی برهه ها به عنوان ذخایر فرهنگی محسوب می شوند.

قنادیان اضافه کرد: ما در این مملکت با دارا بودن سرمایه های فرهنگی می توانیم تمامی کاستی های حوزه فرهنگ و هنر را از میان برداریم چرا که تمام نیروهای انسانی، علما و هنرمندان جز سرمایه های فرهنگی ما هستند لذا باید با جدیت نقص های فرهنگی را از میان برداشته و همچنین با تبدیل سرمایه های فرهنگی به قدرت فرهنگی تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری نماییم.

DSCN1784

وی دین اسلام را به عنوان یک سرمایه عظیم فرهنگی برای ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا ادیان های بسیارگسترده ای وجود دارد اما با وجود دین اسلام و قدرت فرهنگی در ایران اسلامی بعد از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی مرزهای فرهنگی کشور را توانسته شکافته و بصیرت بی پایان خود را به نمایش بگذارد.

این مسئول با اشاره به حوزه هسته ای ایران در جهان متذکر شد: با قدرت فرهنگی و هسته ای امروز ملت ایران در یک طرف و پنج کشور ابر قدرت جهانی در طرف دیگر میز مذاکره در مقابل ایران اسلامی به زانو در آمده اند که این امر نشان از قدرت بی پایان و نبوغ دانشمندان ما در طی برهه های اخیر است.

DSCN1774

رئیس سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی و هنرمندی که در این عرصه گام بر میدارد باید با ذوق، قلم و مهارت از این سرمایه  در جهت ترویج آموزه های دینی و فرهنگی استفاده نماید.

به گفته قنادیان رسالت هنرمند باید هنر اسلامی و جوهره اش تبدیل سرمایه ها و ظرفیت های فرهنگی به قدرت های فرهنگی باشد که  با بهره گیری از جوهره صبوری، فرهیتگی از خود گذشتگی، خستگی ناپذیری می تواند در عرصه های فرهنگی هنری پیشرو باشد.

وی اضافه کرد : همانطور که آینه بعد از شکستن به تکه های بسیاری تبدیل میشود از شکستن هنرمند نیز هنرمندان دیگری به وجود می آید.

DSCN1775

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به شعار همدلی، همزبانی دولت و ملت بیان داشت: جهت احیا، بقا و حفظ نظام اسلامی باید دولت و ملت همدل و به نقطه مشترکی دست یابند چرا که این نظام نمادی صحیحی از راه حق است.

قنادیان افزود: آرمان های شهدا و هنرمندان باید با همدلی و همزبانی دولت و ملت محقق شود چرا که مردم این دیار با عزت بوده لذا در این کشور کسی حق ندارد ملت اسلامی را تحقیر و مردم را ذلیل نشان دهد.

وی با بیان اینکه مردم در حوزه معیشت زندگی با مشکل روبرو هستند خاطرنشان کرد: باید مسئولان ارشد ضمن همفکری به چاره اندیشی در خصوص این معضل مهم روی آورند و هنرمندان هم می توانند با سلاح زیبای خود ضمن همدلی و همزبانی به پرچمداری این نظام بپردازند.

DSCN1780

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به شناسایی شهدای هنرمند کشور متذکر شد: دو هزار و ۶۰ شهید هنرمند تاکنون در سطح کشور شناسایی شدند که با برنامه ریزی هایصورت گرفته  به دنبال بزرگداشت کنگره شهدای هنرمند در کشور هستیم تا الگوهای رفتاری و معرفت شهدا در چرخه زندگی نسل کنونی به فراموشی سپرده نشود.

مهر

 

DSCN1788 DSCN1779 DSCN1849 DSCN1790 DSCN1799 DSCN1802 DSCN1806 DSCN1813 DSCN1795 DSCN1792 DSCN1816 DSCN1818 DSCN1821 DSCN1826 DSCN1840 DSCN1839 DSCN1835 DSCN1831 DSCN1844 DSCN1845

 

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام آقای یداللهی ایکاش از تحصن معلمان در روز پنج شنبه درسراسرکشور گزارشی میذاشتی چون واقعا در مملکت ما به معلمان داره ظلم میشه .به عنوان مثال اگر کارگری دو سال قبل کار کرد و صاحب کار می بایست مزدش را بعداز کار بدهد حالا بعداز دو سال باید خودنمایی کند و هر روز در رسانه ملی داد بزند من می خوام مزد کارگر را بدم تازه اون هم دروغ میگه و بهش نمیده . آقای یداللهی معلمان ماحق الزحمه امتحانات دو سال قبل خودشان را هنوز نگرفتند.افزایش حقوق در سایر نهادهای ۳۵ درصد تا ۷۰ درصد می باشد. بخدا مردم نمی دانند این تبعیض ها .نترس رسالتت را انجام بدهآزادمرد باش از حقوق مهلمین با تهیه گزارشی حمایت کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *