قنبری خبرداد:همایش قرآن و عترت درنکابرگزارمی‌شود

مصطفی قنبری گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مؤسسه قرآنی، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و آشنا کردن بیشتر نسل جوان و نوجوان جامعه با سیره، روش و اندیشه‌های اهل‌بیت‌ (ع) و قرآن و آموزه‌های قرآنی است.

وی افزود: عالی‌ترین و بهترین نکات زندگی در عرصه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی و در ابعاد مختلف سلامت جسمی، روحی و معنوی انسان‌ها در قرآن آمده لذا باید با تدبر در قرآن و شناخت این نکات مهم زندگی، زندگی سالمی را برای خود، خانواده و جامعه به ارمغان آوریم.

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری منهاج نکا با بیان اینکه طبق تأکیدات رهبری مبنی بر تربیت نیروهای قرآنی و همچنین تأکید ایشان بر تدبر در قرآن، نوجوانان و جوانان باید بیش از گذشته با کتاب آسمانی آشنا شده و با علوم قرآنی مأنوس شوند، یادآور شد: همه ما باید با همکاری مسئولان در حوزه‌های مختلف برای وارد کردن مفاهیم قرآن به زندگی مردم و تأثیرپذیری از این کتاب آسمانی، تلاش کنیم و به‌ نوعی قرآن را از مهجوریت خارج کنیم.

قنبری با اشاره به اهداف برگزاری همایش قرآن و عترت در نکا بیان کرد: ارائه الگوی برتر خانواده اسلامی، ایجاد فضای معنوی بین خانواده‌ها، تشکیل خانواده ایرانی و اسلامی، تربیت فرزندان از نگاه اسلام و قرآن، ترویج فرهنگ قرآنی در بین نوجوانان و جوانان و تشویق جوانان به ادامه فعالیت‌های قرآنی، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: این همایش با حضور ۳۵۰ نفر از حافظان، مفسران، قرآن‌آموزان و مسئولان، چهارشنبه ۲۶ فروردین‌ماه در سالن امیرالمومنین (ع) ارشاد نکا، برگزار می‌شود.

مدیرمسئول موسسه قرآن و عترت منهاج نکا ادامه داد: این همایش در دو موضوع سبک زندگی قرآنی و نشست توجیهی برگزار می‌شود که سخنران موضوع سبک زندگی قرآنی، حجت‌الاسلام محمداسماعیل محمدی‌بایع‌کلایی رئیس مدرسه علمیه مهدیه نکا و سخنران نشست توجیهی استاد و پیشکسوت قرآنی نادر قنبری است.

قنبری در پایان گفت: در نشست توجیهی این همایش، در رابطه با سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، توضیحاتی بیان و جزئیات برنامه‌ها ارائه می‌شود و همچنین تمامی کارت‌های ورود به جلسه، نمونه ‎سئوالات دوره‌های قبلی و منابع آزمون در این جلسه توزیع می‌شود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *