رجبي :فاطمه و زهرا دارای بالاترین فراوانی در بین نام های انتخابی برای نوزادان دختر مازندرانی

به گزارش نيوز نكا و به نقل از روابط عمومی اداه کل ثبت احوال مازندران : علی رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران ضمن تبریک ولادت با سرسعادت ریحانه رسول ا… حضرت ام ابیها فاطمه الزهرا (س)اظهار داشت : با توجه به آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور و همچنین ۱۵۹۹۷نفردر مازندران با نام فاطمه و قریب به ۳میلیون نفر در کشورو نیز ۷۲۰۸ نفر در مازندران با نام زهرا نامگذاری شده اند.

رجبی افزود، بر اساس این آمار نامهای فاطمه زهرا با فراوانی ۵۸۳۵ نفر ، نازنین زهرا با ۲۵۱۰ نفر ، کوثر با فراوانی ۲۳۱۰ نفر ، فاطیما با ۱۶۵۴ نفر بعد از نام مبارک زهرا از فراوانترین اسامی دخت نبی مکرم اسلام است که والدین مازندرانی برای فرزندان خود نام نهاده اند.
مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اين كه مهندسي نام و نام گزيني، زمينه ساز توسعه فرهنگ ديني، ملي و خدمتي است، ياد آور شد: وجود آمار بالاي نام فاطمه، علي و تركيبات آن در مازندران موجب افتخار ، مباهات و اعتبار ماست.
وی در ادامه با ذکر حدیثی از امام صادق (ع)ادامه داد ؛ روایت شده است که فاطمه زهرا (س) نزد حق تعالى نه نام دارد: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه، و زهرا .
رجبی گفت : آن حضرت در خانه نبوت و رسالت رشد و نمو پیدا کرد، از شیر طهارت نوشید و دست و بازوى پدر بزرگوار خود گردید تا جایى که به واسطه شدت غمخوارى او براى پدر، به ایشان لقب ام ابیها دادند، یعنى مادر پدر .
مدیرکل ثبت احوال مازندران اذعان داشت ، نام‏گذارى زهرا علیهالسلام از طرف خداوند متعال صورت گرفته ، همانند نام محمد (ص) ، على (ع) ، حسن و حسین (ع) و همین مطلب دلالت دارد بر اینکه این پنج نفردر برابر پروردگار از خود هیچگونه اختیارى ندارند، و تمام امورشان حتى انتخاب نامشان، مربوط به خداى متعال بوده، و به کسى در مورد آنان اجازه‏ى دخالت داده نشده است.
علی رجبی ابراز داشت ؛ حضرت محمد بن عبداللَّه صلى اللَّه علیه و آله و سلم هرگز مجاز نبوده که از جانب خود فاطمه ، حسن و حسین علیهم‏السلام را نام‏گذارى کند. همچنین در انتخاب نام على بن ابیطالب (ع) که مولود کعبه و خانه‏زاد خداست، پیامبر گرامى (ص)و ابوطالب را اختیارى نبوده است .

دیدگاه های این مطلب

6 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. والا ما الان هر چی بچه میبینیم اسمشون ایدا یسنا پارمیس و … هستند

  2. ولی واقعیت یک چیز دیگری میگه
    افراد زیادی اسم بچه هایشان را بخاطر عدم رنجش بزرگتران و بر خلاف میل باطنی شان ، انتخاب میکنند ولی بعد مدتی به اسم دلخواهشان صدا میکنند نه شناسنامه ای
    متاسفانه بعضی از اسمامی قابل تلفظ نسیت چه برسد معنی یا هویت آن را بفهمیم
    در هر حال در نامگذاری فرزندان باید به فرهنگ امروز ی جامعه و باخورد آن در آینده توجه بیشتری کرد چرا که خیلی از اطرافیان بعد از سن قانونی اسم شان را تغییر دادند

  3. حاجی دلمون برات تنگ شد یادش بخیر چه فرماندار خوبی داشتیم حاجی دوست داریم شماو مشاور خوشتیپ شما رو

  4. رجبی
    نکا تو را میخواند

  5. صدرالدین بامتی در گفت:

    کس چه میداند که،در این بهر عقیق سنگ دانه قرب دارد یا عقیق.فرماندار مهربان مردمی باتقواه خیر نیک اندیش حامی مستضعفین.از خدا موفقیت شما را که لایق فرمانداری پایتخت کشور میباشید،خواهانیم.

  6. بازپینگ: ثبت احوال نام گذاري | جدید دانلود 94

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *