صفرپور از اجراي ۱۰ برنامه فرهنگي درهفته فرهنگ و انقلاب خبر داد

به گزارش نيوز نكا ،محمدعلی صفرپور رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نكا  با گرامی‌داشت نام و یاد شهید آوینی که ۲۰ فروردین ماه سالروز شهادت این هنرمند برجسته هنر اسلامی است و با گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از راه‌های مهم انتقال فرهنگ به جامعه، هنر است که توسط هنرمندان به جامعه منتقل می‌شود.

صفرپور با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته هنر انقلاب اسلامی که از ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه است، گفت: حدود ۱۰ برنامه در شهرستان نکا در نظر گرفته شده است که غبارروبی مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدای هنرمند نکا، برپایی عصر شعر و شب خاطره و برپایی نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه هنرمند اسلامی باید در خلق هنر ارزشی و اسلامی بیش از سایر هنرمندان تلاش کند، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی با استفاده از هنرهای مختلف در اینترنت، ماهواره و فضاهای مجازی علیه ارزش‌ها و فرهنگ ارزشی انقلاب اسلامی ایران وارد میدان شده‌اند و اکنون میدان کار و زار هنرمندان با استفاده از خلق هنر اسلامی و ارزشی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا ادامه داد: هنرمندان جامعه باید برای مقابله با این تهاجم به معرفی ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی در قالب هنر پرداخته و در این رابطه با تمام ظرفیت وارد شوند و هنر اسلامی را به جامعه، منطقه و جهان معرفی کنند.

صفرپور با بیان اینکه ایران اسلامی و مازندران از پیشینه بسیار غنی در هنر اسلامی برخوردار است، یادآور شد: باید با شناسایی این هنرهای ارزشی و اسلامی، هنرهای فاخر را به معرض نمایش گذاشته و به جامعه و نسل جدید معرفی کنیم تا این ارزش‌ها همچنان در جامعه متبلور شده و باقی بماند.

وی گفت: شهید آوینی فلسفه هنر را خوب فهمیده بود و غیر از شهادت حق‌شان نبود و آثاری که توسط ایشان تولید و منتشر شده نیز به دلیل ارزشی و انقلابی بودن همچنان ماندگار است و به همین دلیل هم روز شهادت ایشان که در ۲۰ فروردین ماه ۱۳۷۲ بوده به نام روز هنر انقلاب اسلامی و روز تشکیل بسیج هنرمندان نام‌گذاری شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا همچنین از شهید آوینی به عنوان شهید جریان‌ساز فرهنگی در هنر اسلامی نام برد که توانست هنر ارزشی و انقلابی را به جامعه و جهان معرفی کند و لقب سید شهیدان اهل قلم به خود بگیرند.

فارس

 

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. میرزاعلی درخشانی در گفت:

    ضمن موفقیت برای برادرصفرپور.
    یادآورمیشود نیروهای هنری وخلاق دررشته های مختلف هستندکه گمنامندواز وجودشان بکارگیری نمیشود ولازم است این نیروهااز طریق پایگاههای بسیج شناسایی ودرمناسبتهای مختلف بکارگیری وبرنامه ریزی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *