انصراف امام جمعه مياندرود از سفر حج

امام جمعه میاندورود گفت: محکومیت تجاوز به زائران ایرانی به اقدام عملی و هم‌بستگی مردمی نیاز دارد.
حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی‌جویباری در خطبه‎های امروز نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تجاوز عربستان سعودی به کشور مسلمان یمن اظهار کرد: امروز جنگی را بین عربستان و یمن شاهد هستیم که هر چند تحلیل‎های زیادی انجام شده است اما همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این جنگ خانمان‌سوز و مسلمان و شیعه‌برانداز، قبل از اینکه به ضرر مردم و کشور یمن باشد، به ضرر خود سعودی‌ها است.

وی افزود: ما می‎دانیم که همه این اقدامات با هدایت آمریکا و اسراییل است و اگر امروز عربستان برای ‌آمریکا و اسراییل دم تکان می‎دهد، از سر درماندگی و استیصال است و در پی شکست‌های مختلفی است که سعودی‎ها در جبهه سیاسی در منطقه داشته‎اند و امروز فکر می‎کنند با توسل به زور و حمله می‎توانند این شکست‌ها را جبران کنند.

خطیب جمعه شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه عربستان مرموزانه وارد کشورهای سوریه، عراق، بحرین، لبنان و دیگر کشورها شد و هر چند خود را معرفی نکرد اما شکست خود را فهمید و امروز از سر استیصال اقدام به این کار کرده است، بیان داشت: در تاریخ یمن نیز در گذشته نه چندان دور سعودی‎ها شش مرتبه به مردم یمن حمله کردند و همیشه شکست خورده‎اند، ولی باز هم این آزمون و خطا را در یمن انجام می‎دهند که قطعا همان‌طور که رهبری فرمودند، به شکست سعودی‎ها خواهد انجامید و ما این اقدام ناجوان‌مردانه عربستان در نسل‌کشی مردم یمن را محکوم می‎کنیم.

این مسئول موضوع اخیر تعدی و تجاوز سعودی‎ها به زائران ایرانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: هتک حرمت و بی‌ادبی و بی‌حرمتی که نسبت به زائران انجام داده‌اند برای ما خیلی سخت و گران است که در کشوری که ادعای ام‎القرا بودن دارد و بزرگان آن ادعای خادمین‌الحرمین بودن دارند، نسبت به زائران خانه خدا که حالات آنها تماما معنوی است چنین اهانت و بی‌ادبی و جسارتی را انجام می‎دهند.

امام جمعه میاندورود ادامه داد: این مساله طبیعی است و خود آنها نیز می‎فهمند که این کار شرعا و عقلا و عرفا و قانونا خلاف است و قابل پیگرد قانونی است و علما و مراجع موضع گرفته‎اند و خیلی شفاف باید گفت: با این اوضاع و احوالی که امروز وجود دارد آیا ضرورتی دارد که عمره و سفرهای مستحبی عمره ادامه پیدا کند.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان میاندورود با اشاره به تهیه یک طرح یک‌فوریتی ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این نمایندگان خواستار لغو سفرهای عمره شده‌اند که کار بسیار مهمی است.

رسولی تاکید کرد: همه باید نسبت به این قضیه موضع بگیرند و با توجه به اینکه همه ما عاشق و آرزومند مکه و مدینه هستیم این سفر مستحبی را تعطیل کنیم و از این طریق موقتا یک فشار بر سعودی‎ها بیاوریم تا بفهمند که چه اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه یک عذرخواهی ساده فایده‎ای ندارد، تصریح کرد: اینکه شخص در دادگاه آنها محکوم به انجام خلاف شرع شود ابتدایی‌ترین حق ما است و نباید به این اندازه اکتفا کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید با هم‌بستگی مردم حتی آنهایی که ثبت‌نام کرده‎اند و پول داده‎اند اعلام کنند که ما حاضر نیستیم به این سفر برویم و من نیز همانند همه مردم و همه سیاسیون در کنار علما و مراجع این موضع را دارم و اقدام عملی انجام می‎دهم.

وی در پایان با بیان اینکه بنده در روز ۲۴ فروردین عازم حج هستم و همه کارها انجام شده است اینجا اعلام می‌کنم به خاطر ابراز تنفر و محکومیت دولت سعودی و برای حمایت از مردم مظلوم ایران و نظام اسلامی و جامعه اسلامی این سفر را لغو می‎کنم و خواست ما از دولت این است که تا زمانی که این وضعیت اصلاح نشده عمره را لغو کند.

دیدگاه های این مطلب

7 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. میرزاعلی درخشانی در گفت:

    درود خدا برامام جمعه میاندرود حاج آقا رسولی .
    حرکت بسیارخوبی است انشاالله همه مسئولین ذیربط وتصویب مجلس شورای اسلامی بخاطر اهانت و بی ادبی وتجاوزسعودیها به زائرین ایرانی باید تنبیه بزرگی شوند وضمن خواستار برخوردباافراد متجاوز “برای محکوم ودرس ادب به سران آل سعود” همه زائرین همدل بشیم وبرای مدتی هم شده حج عمره راتعطیل نمود.
    مرگ بروهابیت وآل سعود-مرگ آمریکا واسرائیل غاصب

  2. احسنت بر این روحانی ارزشمند.

  3. دورود بر امام جمعه میاندرود کار بسیار پسندیده ای است امیدوارم بقیه ای مسئولین بخصوص مسئولین شهر ما یاد بگیرند.

  4. اگر چهار تا مرد مثل ایشان در حج و زیارت باشه، اینجور ملت شریف ایران تحقیر نمی‌شوند.

  5. بارک الله به حاج آقارسولی واقعا”کاربجاوخوبی انجام دادندوارزشهای معنوی خودرانشان دادنددرودخدابرشمابرادرارزشی

  6. شهروندنکائی! در گفت:

    میشه حاج آقامیفرمودن که تاکنون چندباربه حج
    مشرف گردیده بود؟؟؟

  7. دورود خدا بر روحانیون .
    باید فتوا بدن برای حج نرفتن تا سیلی باشه به دهن سعودی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *