در مراسمي از مقام والاي سردار شهيد فتح اللهي تجليل شد

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی در یادواره سردار شهید محمد فتح‌اللهی در سالن ارشاد نکا اظهار کرد: شهدا در راه دفاع از میهن، نظام و انقلاب و با لبیک به ندای امام و رهبری، قدم به میدان جنگ گذاشتند و با گذشتن از جان خود به قرب الهی دست یافتند.

وی بیان کرد: شهید محمد فتح‌اللهی از جمله شهدای این شهرستان است که در کنار سرداران دیگر این شهرستان، عزتمندی را برای ما به ارمغان آورد و همچنین با توجه به اینکه این شهید بزرگوار از محافظان ابوی بنده بود بر ما حق بزرگی دارند و من در این مراسم ادای دین می‌کنم.download (1)

امام جمعه نکا با قدردانی از برگزاری مناسب ایام فاطمیه در نوروز امسال، خاطرنشان کرد: مردم ما در این ایام نشان دادند که از فاطمیون هستند و بسیار خوب فضای ارزشی فاطمیه را در نوروز حفظ کردند که نیازمند قدردانی و تشکر هستند.

محمدی‌لایینی با اشاره به میلاد با سعادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه‌زهرا (س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر، بیان داشت: مهم‌ترین وظیفه ما در زمان حاضر، شناخت فضائل اهل‌بیت (ع) و ترویج آن در جامعه است.

وی ادامه داد: فاطمه‌زهرا (س) سومین شخصیت جهان آفرینش بعد از پدر بزرگوار و شوهر گرانقدر خود هستند که از همه موجودات، فرشتگان، جن و انس و امامان معصوم (ع) برتر و افضل هستند.

امام جمعه نکا با بیان اینکه با تولد زهرای مرضیه (س)، اخلاق و فضایل متولد شد و رشد کرد، بیان داشت: جامعه ما جامعه فاطمی و علوی است و جامعه فاطمی و اهل‌بیتی نباید جامعه‌ای حق و ناحق باشد که گاهی حق و گاهی ناحق انجام شود، بلکه همه باید در راه حق و حقیقت گام برداشته و پیرو فاطمه (س) و ائمه‌اطهار (ع) باشند.download

این مسئول با بیان اینکه دشمن در پی ایجاد رخنه و انجام مکر و حیله است، افزود: باید مراقب پیامد مکر و حیله دشمن باشیم و با دشمن‌شناسی در جهت مقابله با حیله‌های دشمن حرکت کنیم.

امام جمعه نکا با اشاره به مسئله هسته‌ای نیز اظهار داشت: همه ما در مسئله هسته‌ای تابع فرمایشات رهبری بوده و پشت سر ایشان حرکت می‌کنیم و باید مراقب حیله‌گری‌های دشمن باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا زنده‌اند و حضور دارند، افزود: باید مراقب باشیم و با صبر و تقوای الهی پشت سر رهبری باشیم تا دچار مکر دشمن نشویم و با تبعیت از رهبری آسیبی به مملکت نمی‌رسد.

امام جمعه نکا با اشاره به خاطره‌ای از سردار شهید محمد فتح‌اللهی، گفت: این شهید بزرگوار را قبل از شهادت‌شان در فاو زیارت کردم و دو یا سه ساعتی با هم بودیم، آن زمان من در لشگر ۱۹ فجر استان فارس بودم و وقتی بچه‌های مازندران، نکا و این شهید بزرگوار را که از نزدیکان بود دیدم انگار دنیایی را به من داده‌اند و دیدارشان برایم شیرین و لذت‌بخش بود که با این شهید همراه شدم و با همراهی هم به جزیره فاو، شهر فاو و منطقه رفتیم و دوستان زیادی را دیدیم و من برگشتم و بعد از گذشت یک هفته تا ۱۰ روز خبر شهادت ایشان را شنیدم.2658

به گزارش فارس، این مراسم با مداحی مداح اهل‌بیت (ع) محسن سلطانی و پخش کلیپ همراه بود.

شهید محمد فتح‌اللهی فرزند نورالله در ۱۳۴۴/۸/۱۰ در روستای کوهسارکنده شهرستان نکا در خانواده متدین و مذهبی دیده به جهان گشود و در ۱۳۶۵/۱/۱۵ در منطقه عملیاتی فاو و در عملیات والفجر هشت بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر، به درجه رفیع شهادت نائل شد.yadvareh-shohada-kuhsarkandeh1

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ای شهید چقدر مظلومی؟ روحت شاد.

  2. درویشی ارمی در گفت:

    روحش شاد یادش گرامی باد برای شادی روح این شهید بزرگوار بفرست صلوات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *