افزايش ۹۸/۵ درصدي توليد در نيروگاه‌ ‌نكا

توليد انرژي خالص نيروگاه نكا در سال¬ گذشته با ۹۸/۵ درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال ماقبل به ۱۱¬ ميليارد و ۶۸۹ ميليون و ۹۲۳ هزار و ۸۳۴ كيلووات ساعت رسيد.

به گزارش گروه راندمان معاونت مهندسي، در سال ۹۳ مجموع انرژي تعهدي اين نيروگاه در واحدهاي بخاري و سيكل¬تركيبي۱۱ ميليارد و ۵۴۵ ميليون كيلووات ساعت تعيين شده بود كه عليرغم عمر بالاي نيروگاه و مشكلات ناشي از مصرف مداوم مازوت در واحدهاي بخاري در سنوات اخير، با برنامه¬ريزي و مديريت صحيح و تلاش بي¬وقفه مجموعه كاركنان ۲۶/۱ درصد بيشتر از ميزان تعهد خود توليد و به شبكه برق كشور تزريق كرد.
بنا به اين گزارش، در سال گذشته با تخصيص بيشتر سوخت گاز به نيروگاه سيكل¬تركيبي سهم اين واحدها در توليد انرژي كل، در مقايسه با سال پيش از آن با ۴۴/۳ درصد افزايش، به ۲۱ درصد ارتقاء يافت و سهم واحدهاي بخاري با همين ميزان كاهش از رقم قابل توجه ۳۴/۸۲ درصد سال ۹۲ به ۷۹ درصد تنزل كرد.
لازم به ذكر است كه سال گذشته اين نيروگاه در مجموع بيش از يك ميليارد و ۱۸۴ ميليون و ۴۴۷ هزار متر مكعب گاز و يك ميليارد ۸۱۰ ميليون و ۱۹ هزار ليتر مازوت مصرف نمود.
يكي ديگر از شاخص¬هاي خوب اين گزارش، رشد ۵۶/۱۴ درصدي سهم گاز در توليد انرژي كل واحدهاي بخاري و سيكل¬تركيبي در مقايسه با سال ۹۲ است كه از رقم ۴۴/۲۵ درصد به ۴۰ درصد افزايش يافت و در همين مدت، سهم مازوت در توليد با ۵۶/۱۵ درصد كاهش، به ۶۰ درصد رسيد.
اين گزارش مي¬افزايد پيش¬بيني شده كه در سالجاري بالغ بر ۱۱ ميليارد و ۳۰۸ ميليون و ۵۵۶ هزار كيلووات ساعت انرژي خالص در نيروگاه نكا توليد و به شبكه برق كشور تحويل گردد.
خاطر نشان مي¬شود با اينكه واحدهاي بخاري اين نيروگاه وارد ۳۶ سالگي عمر خود شده¬اند، در سال ۹۳ رتبه اول مشاركت در كنترل فركانس و در ارزيابي¬هاي وزارت نيرو طي سال¬هاي¬۹۰ تا ۹۲ دو رتبه اول و يك رتبه سومي ارزيابي عملكرد نيروگاه¬هاي كشور را كسب نموده است.0

دیدگاه های این مطلب

4 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. چه فایده وقتی که فقط دودش برا ماست…

  2. باسلام از تلاش فراوان كاركنان نيروگاه شهيد سليمي نكا در امر توليد برق كمال تشكر راداريم اميد است اين نيروگاه ساليان زيادي در امر توليد برق كشور مشاركت داشته باشد.

  3. با سلام و تشکر از مدیریت و کارکنان نیروگاه
    به نظر می رسد در تایپ اشتباه شده است و یا فونت ها به هم ریخت میزان افزایش پنج و نود و هشت صدم می باشد نه نود و هشت و نیم درصد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *