دختربانوی شهیده نکایی :قصاص موجب آرامش روح مادرم و رحمت الهی می شود

به گزارش نیوز نکا ،دختر بانوی پاکدامن نکایی “مرحوم معصومه فولادی “با ارسال  نوشتاری  برای این پایگاه خبری  خواستاری اجرای قصاص برای عامل قتل مادرشان شد .

این بانوی داغدار در این نوشتار آورده است  ،من نه به عنوان دختر مرحوم معصومه فولادی بلكه به عنوان كسی كه حقی از او پايمال شد ، خواستار پيگيری اين ماجرا توسط مردم روشن و آگاه نكا ديگر شاهد بروز چنين حوادث و هتک حرمتهايی در سطح منطقه نباشيم . اين امر با همدلی و همزبانی مردم و مسئولين شهرستان نكا میسر خواهد شد .

متن کامل تقاضای دختر بانوی پاکدامن نکایی بشرح ذیل می باشد .

صدر سخنم از خطبه هاي غرا فاطمه عليها السلام است كه فرموده اند :
شما بندگان خدا ، نگهبانان حلال و حرام ، حاملان دين و احكام ، امينان خداوند بر خويش و پيام آوران او به سوي امتها هستيد . حقی از سوی خداوند بر عده داريد . و پيمانی را كه با او بسته ايد ، پذيرفته ايد . و آنچه كه پيامبر خدا پس از خود در ميان شما باقی گذارده ، كتاب گويای خداوند و قرآن صادق ميباشد كه نور او فروزان و شعاع آن درخشان است . خداوند ، ايمان را سبب زدودن زنگار شرك از دلهاتان قرار داد . نماز را موجبی برای دوري شما از خودپرستی. فرمان به حلال و نهی از حرام را براي مصلحت مردم ، و نيكی به پدر و مادر را موجب پيشگيری از خشم الهی قرار داد .
قصاص را سبب بقای زندگانی، منع از دزدی را موجب پوييدن راه عفت ساخت و عدالت پيشگی در اجراي احكام را موجب راحتی و آرامش و ملايمت در امور مردم قرار داد .

در شهر كوچك ما واقعه ای بزرگ رخ داد كه ابعادش از حد يك قضيه ی شخصی فراتر است.
زنی در جایگاه مادر و سرپرست به تير بلای نامردمی گرفتار شد و مرا كه تنها دختر آن سفر كرده بودم برای هميشه در سوگ و ناباوری نشاند . مرا كه هزار آمال و آرزو را در سايه ی سرو وجودش ميخواستم .
مگر نه اين است كه بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا سلام الله عليها نيكی به پدر و مادر را موجب پيشگيری خشم خدا دانستند ؟ اكنون كه ديگر نه سايه ی پدری دارم و نه دست مهربان مادری …. به كدام ملجاء و مأمنی پناه برم جز ذات اقدس الهی؟
و لكم في القصاص حياة يا اولي الألباب لعلكم تتقون – اي خردمندان ! قصاص برای شما مايه حيات و زندگی است . باشد كه تقوا پيشه كنيد ( بقره / ۱۷۹)
آری تجلی اين آيه قرآن در كلام فاطمه ی زهراست كه فرمود : قصاص براي شما مايه حيات و زندگی است .

زيرا با اجرای چنين حكم عادلانه ای ، دست هوس رانان و اشرار از تكرار گرفتن جان عزيزی ديگر كوتاه می شود . باشد كه به واسطه ی اجرای حدود الهی و قانون ، خطاكاران و هوس رانان ، پرهيز پيشه زندگانی خود سازند . و اجرای عدالت از سوی متوليان امر و مسئولان دستگاه قضايی است كه موجب راحتی و آرامش و ملايمت در امور مردم خواهد شد .
شهر كوچك نكا از هر سو به جنگلهای وسيع و بكر ختم می شود . و چنين مكانهايی بستر بروز حوادث ناگوار را فراهم می آورد . اميد است كه مسئولان امنيتی شهرستان نكا خصوصا جناب سرهنگ حسن فلاح كه تا كنون سعی در برقراری آرامش و امنيت در منطقه داشتند و خدمات چشمگيري در كارنامه كاری خود دارند با تلاش بيشتر و گسترش نظارت و مراقبت در پيشگيری از حوادثی چنين ، موجبات آرامش اهالی را بيشتر فراهم كنند . نصب دوربينهای كنترل از راه دور در ورودی اصلی به فرعی جاده ها و يا افزايش پاسگاه های نيروی انتظامی در فرعی های منتهی به جنگل ها شايد راهكارهايی براي گسترش امنيت باشد كه يقينا آنان از من آگاه تر اند .
از مسئولين محلى و استانی اعم از امام جمعه محترم جناب حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ محمدباقر محمدی لائينی. همچنين از مدير كل محترم امور بانوان استانداری سر كار خانم مريم جمشيدی و همچنين معاونت سياسی – امنيتی استانداری مازنداران جناب آقاي يونسی ، تشكر می كنم كه با پيگيری و سركشی به مادرم در زمانی كه بستری بودند موجبات دل گرمی مرا فراهم كردند . احتمالا جناب آقای قاسمی طوسی فرماندار محترم نيز به دليل حجم بالای كار در ماه ها و روزهای پايانی سال نتوانستند پيگير ماجرای حادث شده در حوزه ی نظارتی خود باشند و الا دغدغه رفع مشكلات و توسعه امنيت يكی از اهداف فرمانداری های كشور و خصوصا فرمانداری شهرستان نكا است .
من نه به عنوان دختر مرحوم معصومه فولادی بلكه به عنوان كسی كه حقی از او پايمال شد ، اين سخنان را بيان كردم تا با پيگيری اين ماجرا توسط مردم روشن و آگاه نكا ديگر شاهد بروز چنين حوادث و هتک حرمتهايی در سطح منطقه نباشيم . اين امر با همدلی و همزبانی مردم و مسئولين شهرستان نكا میسر خواهد شد .
براي روح مادرم آرامش و رحمت الهی
برای مسئولين شهرم نظارت و تلاش دلسوزانه بر رفع مشكلات و توسعه امنيت .
برای مردم خوب و صبور شهرم سلامتی و …
برای خاطيان و كج انديشان ، هدايت به راه راست را از درگاه خداوند منان خواستارم .

شايان ذكر است :خانم معصومه فولادی مادر ۴۶ ساله نکایی در تاریخ ۲۴ آذر ماه ساعت هشت صبح هنگامی که برای رفتن به محل کار نکا را به مقصد ساری ترک می‌کرد در مسیر (سه راه زاغمرز) که خودروهای خطی و غیرخطی مسافران را جابه‌جا می‌کردند جوانی با خودروی پژو نقره‌ای رنگ ایستاد تا مسافر خود را تکمیل کند که این خانم هم از مسافران ساری بود و سوار شد در همین هنگام راننده مسیر مورد نظر خود را میدان خزر ساری اعلام کرد این راننده با همین یک مسافر مسیر را به سمت ساری؛ نکا را ترک کرد.قبل از رسیدن به پلیس راه ماشین به مسیر دیگری منحرف شده و خانم فولادی به راننده هشدار داد که چرا مسیر را اشتباه رفت و راننده با اعلام اینکه گواهینامه ندارم و پلیس راه جلوی مرا می‌گیرد بحث را عوض کرد اما اين بانوي پاكدامن همچنان معترض بود و حتی با خواهش و تمنا از راننده با سرعت مسیر را به مقصد شوم خود طی می‌کرد و در همین جر و بحث و درگیری خانم از ماشین به بیرون پرت می‌شود و راننده در همان مسیر انحرافی با سرعت راه خود را ادامه می‌داد. نجات جان این مسافر برایش مهم نبود اما این مادر پاکدامن تحمل شنیدن سخنان راننده و پذیرفتن ذلت را نداشت. برای حفظ عفت به شرط از دست دادن جان بیش از چند ماه است که به کما رفته بود.ومدت سه ماه در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری و از ۱۷ اسفند ۹۳ به بیمارستان بوعلی شهرستان نکا انتقال یافت که در ساعت ۱۷ عصر جمعه ۷ فروردین ۹۴ جان به جان آفرین تسلیم گفت.

دیدگاه های این مطلب

22 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. انشاالله که قوه قضاییه حق اینگونه مجرمان شیطان صفت را که قصاص می باشد را بدرستی اجرا نماید.

  2. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    قابل توجه مسئولان شهرستان!اگرکسی بخاد۲دقیقه کنار
    خیابان منتظرکسی بمانی صدهاماشین بامدلهاوشکل وقیا فه های مختلف آنقدربخاطرسوارکردن{بعبارتی درآوردن
    نان}زیرپایت ترمزمیکنندکه اعصابتان راداغان می کنند!همه اینهاکه تحت عنوان مسافرکش فعالیت میکنندفاقدهرگونه علائم ومشخصه میباشند!
    این مهم میتواندخطرات ومعظلاتی راهم دربرداشته با شد!که این موضوع نه تنهااولینش بود!چنانچه تدبیری ازسوی متولیان اندیشیده نگردددوریانزدیک
    بایدشاهدفاجعه های بعدی باشیم!
    قصدزیرسوال بردن کسی راندارم!اماقانون صراحتا
    وظائف نهادهاومتولیان مسئول رامشخص نمود!
    اگرسری به نقاط حساس شهربزنیدمانندسراه زاغمرز
    یابعدازپل جنب بانک ملی بزنیدبخوبی متوجه خواهید شد!افرادی باقیافه های ناموزون رامیبینیدکه با
    تشکیلات منسجم وبدون نظارت متولیان فعالیت می کنند!
    اگرکمی به عقب برگردیم بنده سال گذشته درخصوص
    نبودپایانه مسافربری درشهرستان اشاره کرده بودم امادریغ ازگوش شنوا!درپایان آرزوی صبربرای خانو اده مصیبت دیده دارم!هان ای مسئولان داشتن پایانه
    مسافربری برای مردم نکابه والله زیاده خواهی نیست

  3. قصاص حکم متقن الهی و مایه ی حیات است …….کسانیکه مسخ شده و در حد حیوان درنده و پست تر از ان سقوط کرده اند حفظ حقوق دیگران برای ان ها مفهومی ندارد.کسی که به راحتی مرتکب چنین جنایتی میشود اگر زمینه فراهم باشداز تکرار این عمل باکی ندارد بنابراین تنها عاملی که میتواند چنین اشخاصی را از ارتکاب جرم منصرف کندو مردم جامعه را انواع تعرضات حفظ کند و به جامعه امنیت و ارامش بخشد تصور قصاص است حیات جامعه در گرو حکم قصاص فرد است و جامعه ی که قصاص در ان اجرا شود جامعه ی زنده است

  4. آفرین بر دختر این بانوی مومنه…ما را در غم خود شریک بدانید.امیدواریم نامرد پست فطرتی که باعث این غم بزرگ شد به سزای عملش برسه

  5. قصاص حداقل مجازات میتونه باشه

  6. سید محمد بریجانی در گفت:

    اعدامش کنید نا درس عبرتی برای دیگران باشد

  7. ضمن ابرازهمدردی بااین بانوی رشیده وعرض تسلیت به ایشان وبستگان قصاص حکم متقن الهی و مایه ی حیات است که مسئولین قضائی جهت آرامش دل این بانوی داغدیده بایددرملاء عام اجراء کنندتادرس عبرت دیگران گردد.

  8. با تشکراز اقای یداللهی در انعکاس این اطلاع رسانی مناسب لطفا سخنرانی خانم جمشیدی مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران که درسومین روز ان شهیده ایراد شد منعکس نمایید.جادارد همانطوری که مسولین برای قهرمانان ورزشی وهنرمندان مراسم خاصی برگزار مینمایند مراسم چهلم ان فقیده سعیده توسط مسولین شهرستان مخصوصا نهادهای فرهنگی شهر با حضوراقشار مختلف مردم برگزارگردد و همچینین جا دارد که یکی از مکانهای عمومی این شهربنام این مادر نمونه فداکار و قهرمان دفاع از عصمت و طهارت نام گذاری گردد.

  9. روز تشیع جنازه این بانوی پاکدامن تنها خبرنگاری که حضور داشت و پوشش داد سرکار خانم حسینی بود که مثل همیشه فعال حضور داشت. با تشکر از این خانم که سرمشق بانوان هستند.

  10. شايد با قصاص کمى از دردهاى اين خانواده کمتر و به آرامش برسند

  11. حجاب برای زن محدودیت نیست، مصونیته،ولى این صیانت باید در اخلاق جمعی و فردی همزمان شکل بگیره،نمونه اش مادر من که حجاب براش مصونیت شرعى ایجاد کرد اما از دستبرد یک سیاه دل در امان نگه نداشتش، درسته در پیشگاه خدا رو سفید محشور میشه اما در دنیا بهش ظلم شد،چرا؟چون قربانی تربیت نادرست یک بی وجدان شد،
    اگر زن خویشتن دار باشه اما مرد در هوسرانی کنترل نداشته باشه ، همچین فجایعى پیش میاد. اگر جامعه ای در مسیر رشد بود اما به اون حد از معنویت نهایی نرسیده بود،باید قانون بر گرفته از شرع، به این افسارگسیختگیه نفس ، مهار بزنه، اینجاست که نقش دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی پر رنگ تر میشه
    کسی که از قانون تخطی کرده، یعنى از شرع تخطی کرده و باید حد براش جاری بشه،و اگر درین بخش تسامح و تساهلی بشه کج اندیشان جری تر میشن،اما اگر قصاص درست و به موقع اجرا شه کسی جرأت خلاف نمیکنه.
    قصاص یک امر اجتماعیه ،درسته صورت شخصی داره اما گاهی از حد شخصی فراتر میره چون اتفاق حادث شده ، یک ناهنجاری و آسیب اجتماعی بود که با معیار و ملاک های جامعه اسلامی توجیه پذیر نیست، در مورد قصاص چیزی که جای بررسی داره این مسئله است که ممکنه کسانی توان پرداخت حق قصاص یا دیه ی قاتل رو نداشته باشن،تا طرف به مجازات برسه، آیا موسسه یا بنیادی برای حمایت وجود داره؟! اگر هست من نمیدونم! اگر نیست شاید نیازه تأسیس بشه،ثروتمندان اگر مورد آزار قرار بگیرن با پرداخت حق قصاص ، طرف خطاکار رو مجازات میکنن و دیه دریافت نمیکنن، ولی اگر از طبقات متوسط جامعه ، کسى مورد آزار و تعدی و یا سوء قصد قرار بگیره و اهل دیه گرفتن نباشه،چنین حقی عملا به روش بسته میشه،این اختلاف طبقاتی در اعمال قانون باید برداشته بشه، مثل وکیل تسخیری که وقتی کسی توان وکیل گرفتن نداره از بخش قضایى کسی میاد و وکیل تسخیری طرف میشه

    • واقعا دست مريزاد . بانوي آگاه نميدونم چه سن و سالي هستيد و تحصيلاتتون چيه ولي زباني قطع و قلمي گيرا داريد و حتي مرا كه مردي جوان هستم تحت تاثير قرار داديد . واقعا قابل افتخاريد … ياد مادر بزرگوارتون گرامي .

  12. درود خدا براین بانوی پاکدامن.حکم آن راننده شیطان صفت فقط فقط اعدام می باشد.خداوند به این خانواده صبر دهد.در ضمن مسئولین شهر نکا برای ورزش یا هر کاری که شهروندان در سطح های مختلف انجام می دهند صد تا بنر یا پوستر تبلیغاتی برایشان نصب می کنند عرضه نصب یک بنر تسلیت برای این بانوی شهیده که راه حفظ عفت و عفاف جان خود را از دست را نداشتند ویا حتی شرکت در مجالس ان مرحوم وپیگیری پرونده این بانوی شهیده. مسیولین شهر نکا فقط فقط رای می خواهند از مردم همین

  13. خداوند صبر جزیل به این خانواده عطا فرماید وانشاالله مسعولین مربوطه با حضور پر رنگ خود در مراسم ختم این بانوی عفیفه موجب تسلای خاطر بازماندگان به ویژه دخترمرحومه شوند .امیدواریم این جنایت کار به مجازات برسد تا درس عبرتی برای دیگران باشد وزنان سرزمینمان در امنیت باشند .ما به این بانوی فداکار وقهرمان که موجب عزت وسربلندی زنان جامعه است افتخار میکنیم ومیبالیم.

  14. جمعی از بانوان شهرستان نکا در گفت:

    تقاضا میکنیم که اداره دادگستری کوتاه نیاد وشدیدترین مجازات را بعمل اورند وروح این شهیده شاد بگرد به حق حضرت زینب فاتحه…الصلوات

  15. امیدوارم دستگاه محترم قضا در خصوص این فرد وافراد مشابه کوتاه نیامده وقصاص را درمورد این فرداجرا کنند که انشاءالله دیگر شاهد چنین اعمالی نباشیم وهمچنین از مسئولین محترم شهری واستانی تقاضا داریم که نگذارند یاد این مرحومه یا بهتر بگوئیم این شهیده از اذهان عمومی پاک شودحداقل با برپائی یادمان و نامگذاری یک مرکزبنام این شهیده، یاد ونامش را زنده نگه دارند

  16. خدایش رحمت کند چشم بزرگان شهر روشن :چند سال پیش جسددختر خانمی جوان در گوشه شهر پیدا شد ولی قتلش اصلا به این قوه قضایی مملکت ما اصلا نباید دل بست راهنمایی رانندگی متاسفانه هیچ مدیریتی برای مسافرکشهاندارد

  17. خداوند ایشان رابا سید زنان علم محشور نماید قصاص بهترین بازدارنده است

  18. رضا شاعری از آجند در گفت:

    با سلام از مسئولین خواستار رسیدگی داریم تا مجرم به مجازات عمل خودش برسدتا درس عبرتی باشد برای دیگران و عرض تسلیت دارم خدمت خانواده محترم این خانواده

  19. با تشکر از یداللهی عزیز که فرصت اظهار نظر را در خصوص مسائل مختلف برای شهروندان نکایی فراهم آورده است، باید گرگ صفتانی شبیه این راننده ی پست، از جامعه معدوم شوند تا بقیه بهره مند از امنیت گردند.

  20. مرسده كريمي در گفت:

    سلام باتسليت به خانواده فولادي
    مسولان محترم بهترنيست براي جلوگيري ازاين حوادث به فكريك پايانه مسافربري براي شهرمان باشيد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *