بيست و نهمين سالگرد شهيداسدي برگزار شد /عكس

به گزارش نيوز نكا در مراسمي از مقام شامخ بسيجي  غواص شهيد محمد تقي اسدي  تجليل شد .

در اين مراسم كه  با حضور روحانيت معظم و خانواده هاي  محترم شهدا امت هميشه در صحنه و نيز عزاداران فاطمي در مسجد روستاي زرندين سفلي  برگزار شده بود بر لزوم اشاعه فرهنگ اسلام ناب ، وحدت و همدلي و نيز اشاعه فرهنگ ايثار و شهادت و ولايت مداري درجامعه تاكيد شد .DSC02855 DSC02857 DSC02858 DSC02859 DSC02861 DSC02862 DSC02864 DSC02865 DSC02866 DSC02867 DSC02868 DSC02869 DSC02870

حجت الاسلام محمد رضا اسدي از طلاب  قم  ضمن تبين سيره حضرت  زهرا در مجلس شهيد محمد تقي اسدي بر دينمداري  مردم در برون رفت از چالش هاي اجتماعي  تاكيد كرد .

اين مراسم  روز گذشته همزمان با سالروز شهادت دخت نبي (ص)بمناست بيست و نهمين سالگرد  شهادت بسيجي غواص شهيد اسدي برگزار شد با پخش كليپپ و  نواحي سرايي در سوگ بي بي دو عالم  حضرت صديقه طاهره (س)  همراه بود.

نام: محمدتقي
نام خانوادگی: اسدي
نام پدر: ابوالحسن
تاریخ تولد: ۱۳۵۰/۱۰/۱۰
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۰۴
محل شهادت: نامشخص – نامشخص
نام عملیات: كربلای۴

استان: مازندران
شهرستان: نكا
بخش/شهر: مركزي
دهستان: پي رجه
آبادی: زرندين سفلي
نام گلزار: مسجدزرندين سفلي

زندگی نامه:

شهید محمد تقی اسدی محمد تقی اسدی در سال ۱۳۴۷ شمسی در روستای زرندین شهرستان نکا در هفت ماهگی به دنیا آمد . از این رو تولدش با دیگران مانند مولایش امام حسین (ع) فرق داشت . چوپانی را که شغل انبیاست پیشه خود ساخت و با شروع جنگ تحمیلی آن را رها کرده و در بسیج نام نویسی کرد . بارها به منظور پاسداری و دفاع از انقلاب اسلامی و لبیک به ندای امام خمینی ؛روانه جبهه حق علیه باطل شد . برای بار دوم که به جبهه رفت از ناحیه دست و شانه مجروح و به بیمارستان منتقل شد . بعد از ترخیص از بیمارستان به خانه بازگشت و پدر و مادر برایش مراسم اولیه ازدواج را تدارک دیدند ولی شور و شوق رفتن به جبهه او را آرام نمی گذاشت . برای بار سوم راهی جبهه شد و سرانجام در تاریخ ۴/۱۰/۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ منطقه امرالرصاص با اصابت گلوی به صورت پاکش به جمع دیگر کبوتران عاشق پیوست .

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقا سید محمود حسینی درمزاری نقل می کرد : بعد از شهادت محمد تقی اسدی جهت عرض تهنیت و تسلیت خدمت پدر شهید شیخ ابوالحسن اسدی رسیدم ، برادر گرامی شهید ، جناب حجه الاسلام اسدی نیز به همراه جمع زیادی حضور داشتند پدر شهید گفت :

چند روز قبل از شهادت پسرم خواب دیدم که در حال قرائت سوره صافات هستم و هنگامی که به آیه و فدینا بذبح عظیم که مربوط به جریان ذبح حضرت اسماعیل است رسیدم عینک از چشمانم روی قرآن افتاد . وقتی از خواب بیدار شدم به مادر محمد تقی گفتم : از خوبی که دیدم به نظر می رسد بچه ما به خیل شهدا پیوست . پس از ۴-۵ روز خبر شهادت او را به ما دادند . بعد از نقل خواب آقای حسینی درمزاری گفت : پرسیدم چگونه این خواب را تعبیر کردی ؟ گفت : من تعبیرم از خواب این بود : عینک بیانگر نور چشم و فرزند است و افتادن آن از چشم به معنای از دست دادن آن می باشد .
محمد تقی با آن که در کودکی در مکتب خانه و یا مدرسه ای درس نخوانده بود پس از پیروزی انقلاب ، قرآن و ادعیه را کاملا فرا گرفته بود و دعای کمیل را با آهنگی بسیار محزون می خواند . نقل شده : برای بار سوم که عازم جبهه های حق علیه باطل شد به مادرش گفت : شام بیشتر درست کن تا همه فامیلان کنار هم جمع بشویم وقصد دارم از آنان طلب حلالیت کنم و مادرش هم خواسته او را اجابت نمود .

وصیت نامه شهید محمد تقی اسدی
بسم الله الرحمن الرحیم
الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئک هم الفائزون

آنان که ایمان آوردند و هجرت کردند و در راه خدا با مال و جانشان جهاد نمودند در نزد خدا مقام بلندی دارند و آنان فقط رستگاران و سعادتمندان دو جهانند .

بار دیگر صدای رحیل راهیان کاروان کربلا به گوشم رسید بار دیگر صدای هل من ناصر مولا گوشم را نوازش داد و مرا با خیل راهیان کربلا به وادی عشق و ایثار کشاند و حقیر با اعتقاد به یگانگی ذات حضرت حق جل جلاله و نبوت ۱۲۴ هزار پیامبر و حقانیت چهارده معصوم کتب آسمانی ، عالم غیب ، ملائکه ، معاد و محشر و نشر در این راه گام برداشتم و به پیش رفتم . خداوندا شاهدی که با علم به حقانیت اسلام عزیز رفتم .

ای هم عقیده های من ! و ای همشهری های من ! مبادا در این برهه حساس بی تفاوتی پیشه کنید که سرانجام جز حسرت و ندامت در پیش این چنین انسانها نیست . بار دیگر امتحان الهی در پیش است تا موسائیان از فرعونیان و ابراهیمیان از نمرودیان و حسینیان از یزیدیان مشخص گردند . پس هان ای مسلمان ! هشیار و آگاه باش که کوتاهی و بی تفاوتی تو ، تو را در صف یزیدیان تاریخ قرار ندهد ، پس با مال و جان خود به کمک اسلام برخیزید که خدا وعده داده است که اسلام عزیز را تا قیام قیامت برپا نگهدارد و این پستی و بلندی و جنگ و گریز جز امتحان الهی نیست . پس هشیار باشد که از این امتحان پیروز بیرون آیید و همه پشتیبان اسلام ولایتی باشید و این از طریق ولایت فقیه امکان پذیر است پس پشتیبان ولایت فقیه باشید .
ای پدر و مادرم ! سلام و رحمت الهی بر شما باد که ثمره خود را فدای اسلام عزیز نموده اید . مرا عفو فرمایید که خدمتی به شما نکردم پدر و مادرم ! سرانجام همه انسان ها کوچ نمودن از این جا به دار بقاست . پس چه خوب است که این کوچ ، کوچ سرخ و جهت عزت و سربلندی اسلام و مسلمین و حفظ و حراست سرحدات مملکت اسلام باشد .
مادرجان ! اگر رزمندگان اسلام پیروز شدند و راه کربلای معلا را باز نمودند و ان شاء الله تعالی رفتید کربلا پارچه ای را بر روی قبر امام حسین (ع) طواف بدهید و بر روی قبرم پهن نمایید . مادر عزیزم ! اگر به فیض شهادت نائل گشتم به قول امامان معصوم پیروزیم و اگر هم با پیروزی به اوطان برگشتیم باز هم پیروزیم و سربلندیم پس در هر حال پیروزیم .
برادران عزیز و گرامی ! سلام مخلصانه من نثار شما عزیزان باد که امیدوارم رهرو راه شهیدان باشید و اگر سلاحم از دستم افتاد بگیرید و سنگر مرا خالی نگذارید تا در پیشگاه خداوند پیشوایان و امامان معصوم به ویژه سرور شهیدان حسین بن علی (ع) شرمنده نشوید .
ای خواهران عزیز ! سلام من بر شما باد که امیدوارم همچون زینب صبر و شکیبایی را پیشه خود سازید و زینب وار با یزیدیان دوران مبارزه کنید و سنگر حجاب را کاملا حفظ نمایید .
ای همسر مهربان و دلسوز و محرم رازهایم که پس از خدا شما راز دار من بوده اید سلام من بر شما باد . در شهادتم غمگین نشوید ؛ زیرا شهادت تنها افتخار ما مسلمانان است . بعد از شهادتم شما آزادید طبق موازین شرع مقدس اسلام به وظایف خود عمل نمایید .

در پایان برادران عزیز ! مقداری بدهکاری دارم ، امیدوارم این دین را به نیابت بنده ادا نمایید که مشخصاتش را در یک نامه جداگانه نوشتم .

از امت شهیدپرور تقاضا دارم که دعا به جان امام امت و رزمندگان عزیز اسلام را فراموش نفرمایید و همیشه پیرو خط امام باشید و وحدت و انسجام و برادری را هر چه بهتر استحکام بخشید .
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار . التماس دعا .

شهید غواص محمد تقی اسدی دعای کمیل را با آهنگی بسیار محزون می خواند .

download download (1) 119

دیدگاه های این مطلب

6 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. عکسها اصلا کیفیت نداره؟

  2. عربستان - مدینه در گفت:

    درود به روان پاک شهدا و امام شهیدان و دو یادگارش . سلام و درود به به روح شهید والا مقام محمد تقی اسدی . روحش شاد .

  3. درموردمحل شهادت یکجاگفتیدنامشخص!!!درجای دیگرعنوان میکنیدام الرصاص!
    درودبرهمه شهدا:ازصدراسلام تاشهدای انقلاب اسلامی
    شهداشرمنده ایم

  4. روحش شاد…

  5. سلام،بالاخره سال تولدش ۱۳۵۰ درسته يا۱۳۴۷

  6. روحشان شاد و یادشان مستدام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *