آیت الله محمدی لائینی:باید شعائر فاطمی را در این ایام رعایت کنیم

به گزارش نیوزنکا:  آیت الله محمدی لائنی امام جمعه شهرستان نکا:در خطبه نماز جمعه امروز گفت: تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات. پیامبران اکرم(ص) فرمود: هرکس فاطمه(س) از او راضی باشد من از او راضی هستم و هر که فاطمه از او ناراضی باشد من هم از او ناراضی هستم.
وی گفت : بزرگترین کار محبت به اهل بیت است. اهل بیت به تقوا بسیار حساس بودند. آنها به دستگیری فقرا و مردم حساس بودند. ما هم باید به این مسائل حساس باشیم.  امام جمعه افزود: سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را در پیش داریم. این روز را به امام زمان(عج) تسلیت عرض می‌کنیم. باید شعائر فاطمی را در این ایام رعایت کنیم. نمایشگاه شهیده ولایت  در مصلا برگزار شده که از همگان دعوت می‌شود که بیایند و مشاهده کنند.
خطیب مصلی امام جمعه نکا گفت: روز ملی شدن صنعت نفت است. این یک قدم بزرگی بود که در تاریخ ایران انجام گرفت. مهمتر از اینها این است که باید بودجه‌ کشور را از نفت جدا کنیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند: آرزوی من این است که روزی درِ چاه‌های نفت را ببندیم. در سال ۱۳۸۱ آمریکا به کشور عراق حمله کرد و بسیاری از انسانهای پاک را به کشتن داد. پیشاپیش عید نوروز را به همگان تبریک عرض می کنیم.
آیت الله محمدی لائنی در ادامه گفت: در سال ۴۲ مامورین شاه خائن به فیضیه در قم حمله کردند و بسیاری را به شهادت رساندند. دوم فروردین سالروز عملیات فتح البین در جبهه های حق علیه باطل است. روز جهانی آب را در پیش داریم. آب مایع حیات است وباید در مصرف آن صرفه جویی کنیم. حضرت امام(ره) فرمودند همانطور که سال تجدید میشود، در اشخاص هم باید تغییراتی ایجاد شود. هفته ی گذشته حاج شیخ موسی عالمی نژادامام جمعه موقت، دار فانی را وداع گفتند. ایشان فردی بسیار مومن بودند. امروز حجت الاسلام رمضانی پدر شهید رمضانی از دنیا رفتند. مسئله راهیان نور و شرکت جوانان چیزی است که باید به آن اهمیت داد. باید از مسئولینی که توجهی به این مسئله ندارند اظهار گلایه کرد.
امام جمعه نکا گفت: در ایام عید اسراف نکنیم. به فقرا توجه کنیم و به بشتگان و اقوام خود رسیدگی کنیم، ‌نمازهای خودمان را اول وقت بجا بیاوریم مخصوصا نماز صبح را سر وقت ادا کنیم. مسائل شرعی و محرم و نامحرم را توجه کنیم. منابع طبیعی را حفظ کنیم و آنها را تخریب نکنیم. بیاییم یک تعطیلی بدون گناه داشته باشیم.
پیامبر اکرم(ص) فرمودند تمام خوبی‌ها در یک خانه جمع شده و کلید آن زهد است و تمام بدی‌ها در یک خانه جمع شده و کلید آن شراب است. در سال آینده سعی کنیم به خودسازی خود بپردازیم.

والسلام

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *