شهادت گلی دست نیافتنی است مگر برای انسانهای برگزیده / عبدالرحمان سورتيچي

به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا

شهادت ،ورود عاشقانه در حائر حضرت دوست و متنعّم شدن از خوان گسترده پروردگار است، شهادت گل معطّری است دست نیافتنی مگر برای انسانهای برگزیده که از آن گلستان گل بچینند و بو کنند و شهید تاجر رابحی است که سود او در این سود گری و معامله کسب تمام فضیلتهای انسانی است.او انسان برگزیده است که با پشت پا زدن به تمام تعلّقات مادّی و زخارف و مظاهر فریبنده دنیا چهره ای با عظمت و شخصیّتی ماندگار برای خود بجا گذاشته است.

و شهدا به دنبال آرمانخواهی و هدف والای خود در پی اعتلای ” کَلِمَةُ الله” در تقابل با شیاطین یعنی شیطان بزرگ و عَفاریت کینه توز و سلطه طلب آن در منطقه بویژه سگ دست اموز اسرائیل غاصب با تقدیم خون در نقد هستی، برکات بی شماری را به اسلام و مسلمین خصوصاً ایران اسلامی و ملّت بصیر و خدا جوی ان اهداء کردند.

برافراشته شدن پرچم اسلام که بارقه امید را در دلهای امّت مظلوم مسلمان روشن نمود و انها را از ضعف و زبونی به اقتدار و شجاعت و اهل اقدام و عمل رسانده است. گذشتن از عافیّت و جان دادن در عنفوان جوانی موجب ” عزّت و اقتدار”نظام مقدس اسلامی ایران شده است، تا جایی که امروز ایران در افکار عمومی دنیا مورد تحسین است، بخاطر پیشرفتهای بسیار از نظر علمی ، فنّی، نظامی، حوزه نانو و هسته ای که همه اینها از برکت خون همین شهیدان است.

ما صاحبِ اقتدار ، عظمت وعزّت می بینند، باز از برکت خونِ پاکِ همین جوانان شهید است که مظلومین جهان را علیه مستکبرین برانگیخت و این جسارت و حرأت را در دلهای خفته امت مسلمان بلکه مردم مظلوم و تحت ستم دنیا زنده کرده است و ایران اسلامی را ” الگوی مقاومت و مبارزه” خود قرار دادند.

از جمله عنایات الهی در پرتو خون شهیدان والا مقام ، زنده شدن دوباره روحیه جهاد و شهادت به جایگاه ارزش و رفیع خود می باشد.ملبت غیور و قدر شناس ایران باید قدر این برکات که ره آورد مجاهدت و نثار خون این عزیزان است ، بدانند ، مسئولین و مردم باید بدانند این همه عزّت و اقتدار و امنیّتی که به شهادت دوست و دشمن امروز تهران را از امن ترین پایتختهای دنیا قرار داد، محصول رشادتهای ایثارگرانی است که خیل عظیمی به فوز شهادت رسیدند جمعی هم اسیر شده و هزاران هزار نفر جانباز شدند.

همه مردم از دارا و ندار، راضی و ناراضی، مسئول و غیر مسئول ، کارگر و کشاورز و کارمند و دانشجو و استاد و عالم و روحانی همه و همه بر سر سفره شهدا نشسته ایم پس کفران نکنیم که ” إنَّ عَذابی لَشدید.”

حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا سورتچی  امام جمعه  كلار آباد

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *