برگزاری همایش تکریم از خانواده شهدا در مازندران/عکس

همایش تکریم از خانواده های معظم شهدا با حضور حجت الاسلام قاسمی امام جمعه موقت ساری ، علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، حجت الاسلام یوسف پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران ، رضایی ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و خانواده های معظم شهدای مازندران برگزار شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار نیوز نکا با اشاره به اینکه شهدا برای دفاع از دین و کشور رفتند و در این راه از جان شان که بارزش ترین عنصر وجودی هر انسانی است گذشتند اذعان کرد ، یاد شهدا و تکریم از خانواده های آنها وظیفه هر ایرانی به ویژه مازندرانی است.
علیرضا یونسی افزود: بسیاری از انسانها در طول زمان از دنیا رفتند و یادشان هم شاید فراموش شده باشد اما نام شهدای کربلا به دلیل اینکه با ظلم مبارزه کردند وکار خدایی کردند هیچ وقت فراموش نشده و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران و مازندران نیز هیچ وقت فراموش نخواهد شد.
وی تصریح کرد: ایران اسلامی عزت ، سربلندی ، شرافت ، را مدیون شهدا و خانواده هایشان است و ما هرگز نمی توانیم کاری که شهدا و جانبازان و خانواده هایشان کردند را جبران کنیم.1 2 6 9 10 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 27 28 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 45 43 42 44
این مسئول خاطر نشان کرد: در صورتی که اشخاصی به ویژه مسئولی خاطر خانواده شهید یا جانبازی را آزرده کند با آنها برخور خواهد شد وخبرنگاران در صورت مشاهده باید این رفتار های نامناسب را به مسئولان استان گزارش دهند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران مازندران نیز در گفت و گو با نیوز نکا گفت بزرگترین افتخار مازندران تقدیم ۱۰ هزارو۴۰۰ شهید در ۸ سال دفاع مقدس و۳۱ هزار و ۷۵۰ جانباز است که تاکنون ۲۲ جانباز قطع نخایی به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.
رضایی افزود: جانبازانی که بر اساس تایید کمسیون پزشکی فوت آنها بر اثر جراحات زمان جنگ تشخیص داده شود نام آنها در دفتر شهدای مازندران ثبت می شود.
وی خاطر نشان کرد: ۲۸ برنامه که از ۱۹ اسفند آغاز وتا ۲۲ اسفند به مناسبت تاسیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثار گران اجرا می شود شامل نواختن زنگ ایثار در مدارس استان، تجدید میثاق مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان با شهدا ، برگزاری مسابقات قرآنی و مقاله نویسی و تکریم از خانواده های معظم شهدا و حضور در میعاد گاه نماز جمعه خواهد بود.
گفتگوی ویژه با مادرشهیدی که تنها فرزندش را تقدیم دین و نجات کشور کرد
عالیه اسماعیل پورمادر شهید ابوطالب مهدی پوراز شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار نیوز نکا گفت: خداوند ۳ فرزند بعد از ابو طالب به من عطا کرد اما دوباره هر ۳ فرزند را در سن کودکی از من گرفت.
این مادر اذعان کرد : ابو طالب و پدرش همزمان تصمیم گرفتند به جبهه بروند اما او موفق شد از پدرش سبقت بگیرد و عازم جبهه شد.
وی خاطر نشان کرد : ابوطالب نخستین بار که در سن ۱۶ سالگی به صورت بسیجی به جبهه رفت بعد از ۳ ماه ، مرخصی آمد اما چند روزی که مرخصی بود باز دلش می خواست پیش همسنگرانش برگردد و از دین و کشور و ناموس دفاع کند، برای بار دوم هم رفت و بعد ۳ ماه مرخصی آمد اما بار سوم که رفت بعد ۱۳ روز خبر شهادتش را آوردند.
مادر شهید مهدی پور گفت: ابوطالب بسیار خوش اخلاق وعاشق امام خمینی (ره) بود.

این مادر افزود : ابوطالب تنها ستاره آ سمان زندگی من در ۳ اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات ولفجر ۶ به مقام رفیع شهادت نائل آمد ودر۱۲ اسفند پیکرش را به خاک سپردیم .

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    اگربرامسئولان مقدوره!یک سری بفرزندان شهداهم بزنید!!ببینیدکه اونائیکه همه سرمایشونوکه همان پدرشان بودروبرای تمامیت ارضی وحفظ.آرمانهای نظا م ازدست دادن درچه حالی هستن؟تواین ایام پایان سال به اونهاچی میگذره؟
    ایامیکه پدرهابرای فرزندانشان لباس نومیخرن!وسفره های رنگارنگ برپامیکننداوناچطور؟؟؟
    کمیته امدادبراخانوارهای تحت پوشش سبدکالامیده!!
    وبهزیستی بخانوادهای تحت پوشش همینطور!!!
    شمابرای فرزندان عزیزشهداچکارکردید؟خصوصااونا ئیکه شغل خاصی ندارن!!!مثل اینکه یادتان رفت
    که همه کبکبه ودبدبه هاوپست ومقامهائیکه دارید
    ازصدقه سریهای همین پدرانشونه!!مگرغیرازاینه؟؟؟
    نه اینکه فرزندشهیدحودیکساله ازاستانداری برای
    جذبش نامه گرفت وتحویل شهرداری دادهنوزخبری نشد!
    نکته قابل توجه اینکه این فرزندشهیداعلام کردکا
    ردفتری هم نشداشکالی نداره وحاضرم رانندگی کنم
    لکن مقبول حضرات واقع نشدکه نشد!!!!!!!!!

  2. تمامی شهدا نزد خدا هستند و در پیشگاه خداوند روزی میخورند اما مسئولان بنیاد شهید بین خانواده ی شهدا تبعیض قایل میشوند باید در قیامت پاسخگوی شهداو خانواده های شهدا باشند شهدا به همه اعمالمان ناظر و واقفند همه ی ما باید مواظب باشیم

  3. سلام بر مردم شهید پرورنکا و بویژه خانواده شهداء و رزمندگان و جانبازان
    چند سال قبل شاید ۲۳ سال پیش بود سردار طوسی که مفقود الاثر بود اعلان تشییع آن بزرگوار را کردند صبح زود قبل از تشییع پوستر پخش شد که خاطره که یکی از همرزمان شهید طوسی بود و بنده نقل مضمون میکنم :
    دیدم سردار طوسی در سنگر نگران هست علت نگرانی را پرسیدم که گفتند شهادت آرزوی من است نگرانی من بعد از شهادتم هست میترسم مرا بخاطر اینکه فرمانده هستم با شکوه و احترام وتشریفات تشییع کنند اما یک سرباز یا یک بسیجی را بطور ساده و معمولی وعادی تشییع کنند
    در حال مطالعه همین خاطره بودم رسیدم جلوی سپاه دیدم شهیدی را آوردند بدون تشییع انداختند عقب نیسان گفتم چراتشییع نکردند عده ای آنجا بودند گفتند ظاهرااین شهید مال روستای دور دست هزار جریب نکا هست اگر تشییع کنند بتاریکی شب میخورند چرا با آمبولانس نمیبرند گفتند بجز نیسان ماشین دیگر نمیتواند برود
    شهید سردار طوسی نگران چیزی بودنددر روز تشییعش اتفاق افتاد
    خود شهداء مثل زین الدین و حاج همت و باکریها حاج بصیر و طوسی و کاوه و خرازی و ردانی پور و…..راضی به تبعیض نیستند
    هر کسی دل مارا میشکند
    دوست جدا دشمن جدا دل ما را میشکند
    اگر دشمن شکند باکی نیست
    دوست چرا دل ما رامیشکند
    انشاءالله خداوند شهداء را شفیع ما قرار بدهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *