مسئولان نکا از خواب زمستانی بیدار شوند!/ گفتگو از محمودی

درد دل های قهرمان نکایی عارف بخشی نائب قهرمان وزنه برداری ایران در رده نوجوانان
بخشی : تنها با ۳۰ میلیون تومان میتوانم در سطح اول وزنه بردار ایران حرف برای گفتن داشته باشم/جز آقای دلیری کسی بهم سر نزد.
امین محمودی : در گوشه و کنار این شهر و استان کسانی هستند که هزینه های هنگفتی را برای تیم های فوتبال انجام می دهند و از حداقل ۱۰۰میلیون تا چندین میلیارد تومان برای یک تیم فوتبال هزینه می کنند که شاید راندمان و خروجی ملی ای که باید بدهد را نمی دهد . در گوشه ای از شهر ( نکا ) جوان جویای نام و با اخلاق ، نائب قهرمان وزنه برداری ایران در رده نوجوانان به نام عارف بخشی می گوید که هزینه آماده سازی ام برای مسابقات انتخابی تیم ملی تنها ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است که تا بحال هیچ حمایتی نشده ام.
ما در نکا صنایع عظیم درآمدی داریم چه کسی باید پاسخگو از بین رفتن استعدادهای این چنینی (عارف بخشی) باشد ؛ ما در نکا همچون “عارف” خیلی ها را داریم که بخاطر هزینه های ناچیز! (البته در مقایسه با درآمدهای بخش های دولتی و غیردولتی و هزینه هایی که برای ورزش های توپی میشود ) نمی توانند به خواسته های خود برسند و توانایی های خود را شکوفا کنند.
در ژیمناستیک ، تکواندو ، کاراته و حتی کشتی جوانان ما بخاطر ۲۰ تا ۳۰ میلیون از قهرمانی ملی و کسب مقام هایی حتی در سطح آسایی و جهانی محروم اند ، وقتی راندمانِ توانایی یک شخص قوای ملی را ارتقا می بخشد باید نگاه ملی به آن ورزشکار شود.
در غرب مازندران همچنان می بینیم در کشتی ، تکواندو ، ژیمناستیک ، کاراته و وزنه برداری افتخارات ملی و جهانی و حتی در المپیک کسب می کنند ولی در شرق مازندران و مخصوصا در نکا با وجود پتانسیل های صنعتی و سرمایه داران و سرمایه گذاران بزرگ و از همه مهمتر استعداد های فراوان ورزشی خبری از حمایت نیست .
اینجا و این یک بند را هم عامیانه بگویم شاید زبان هم را بهتر درک کنیم آقای صنعتگر ، آقای مسئول و آقای سرمایه دار وقتی از حمایت هم صحبت می کنیم راحت تر بگویم کسی که فقط پول بریزد در حال حاضر درمان فقط پول است.
در همین باب هم صحبت شدیم با عارف بخشی قهرمان وزنه برداری کشور که با وجود اینکه در نکا امکانات این رشته سخت و پر هزینه وجود ندارد ولی تعصبش به نکا اجازه نمیدهد که در دیگر شهرهای استان تمرین کند و به باشگاه بدنسازی قانع است!!!.
۱.عارف جان خودتان بصورت کامل برای مخاطبان و علاقمندان به ورزش در سراسر استان معرفی کنید. عارف بخشی هستم متولد ۱۳۷۵ اهل روستای کچپ محله هزارجریب نکا.

۲.از چه زمانی وارد این رشته شدی و چه شد که این رشته ورزشی را انتخاب کردید؟ من از ۱۶ سالگی وارد این رشته جذاب شدم و بخاطر علاقه زیاد و توانایی های فردی که داشتم و از همه مهمتر حمایت های خانواده ام.
۳.تا بحال چه رتبه هایی کسب کردی؟ در سال ۱۳۹۲ در دسته ۹۴ کیلوگرم نائب قهرمان استان مازندران شدم و دقیقا بعد از یک هفته و پس از مصدومیت نفر اول ، بنده به عنوان نماینده مازندران به مسابقات کشوری اعزام شدم. در سال۱۳۹۲ نائب قهرمان کشور در رده نوجوانان شدم. متاسفانه در آن سال مسابقات انتخابی تیم ملی در رده نوجوانان برگزار نشد.
۴.نکا امکانات حرفه ای برای وزنه برداری دارد؟ نه متاسفانه هیچ امکاناتی ندارد. البته با پیگیری های مربی ام و هیئت وزنه برداری و همچنین آقای دلیری ( رئیس سابق اداره ورزش و جوانان شهرستان نکا ) بزودی خانه وزنه برداری افتتاح میشود که امیدواریم امکاناتش در حد حرفه ای باشد.

۵.پس در حال حاضر کجا تمرین میکنی ؟ شاید باورش سخت باشد ولی در سالن بدنسازی آل یاسین که مدیریتش برای آقا مجید قدیمی است. ایشان اولین و تنها مربی ام است ریاست هیئت وزنه برداری شهرستان نکا را هم عهدار است. زحمات زیادی را برایم تا به امروز کشیده است.
۶.چرا ساری یا قائمشهر را برای تمرین انتخاب نمیکنی؟ من برای تمرین حتی بابل هم رفته ام شهرهای بابل و قائمشهر امکانات فولی برای وزنه برداری دارند ولی بخاطر زیاد شدن هزینه ها ، خستگی مسافت و همچنین مهمترین مسئله ، من دوست دارم افتخاراتم برای شهرم باشه دوست دارم از نکا رشد کنم و برای نکا نام آور باشم چون از این آب و خاکم.z bakhshi aref 931

۷.تا بحال کسی بصورت جدی حمایتت کرد و یا بهتر است بگویم مقام هایی که بدست آوردی با چه پشتیبانی کسب کردی؟ تا بحال جز پدرم و مربی ام کسی حمایتم نکرد و تا امروز هم شرمنده این دو نفرم و حتی الان هم پدرم میگوید رو من حساب کن و ولی انصافا به خاطر مشکلات اقتصادی امروز جامعه حتی رو ندارم در این سن پول تو جیبی ام رو از ایشان بگیرم ، بنده خدا چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ میلون برام هزینه کرده است و جالب تر اینکه بگویم چیزی حدود ۲۵ میلیون تومان سالنی برای تمرینم در منزلمون برایم ساخت.
۸.از مسابقات پیش رو توضیح بده چه مسابقاتی است ؟ آیا برنامه ای برای ادامه داری؟ مسابقات پیش رو که احتمالا در اواخر تابستان ۹۴ برگزار شود مسابقات قهرمانی استان و دقیقا یک هفته بعد از آن مسابقات قهرمانی کشور که نفرات اول و دوم هر اوزان در این رقابت ها برای انتخابی تیم ملی به رقابت می پردازند که تمرینات اولیه را شروع کرده ام و بعد از تعطیلات نوروز باید بصورت سخت و حرفه ای کار کنم تا برای شهرم افتخار کسب کنم.
۹.هزینه ات برای آماده سازی این مسابقات چه قدر است و آیا بودجه اش را داری؟ رشته وزنه داری رشته ای است که باید قوای جسمانی فرد ساخته و پرداخته شود. هزینه ام حدود ۴۰ میلیون تومان است که بخش زیادی از این هزینه ها صرف مکمل های پروتئینی ام میشود.

۱۰.شاید سوال رویایی باشد آیا به بهداد سلیمی شدن فکر میکنی؟ میخندد … آره فکر میکنم ولی آقا بهداد دسته فوق سنگین است و من در دسته ۹۴ کیلو گرم.
۱۱.یعنی اسپانسر جور شود توانایی بهداد شدن را داری؟ اگر جور شود “صد در صد” البته با یاری خداوند. استعدادهای ورزشی زیادی در نکا هستند که اگر حمایت بشوند به قله های رفیع موقیقت میرسند.
۱۲.بنظر خودت چرا با وجود هزینه های کمی(البته نسبت به فوتبالیست ها) برای آماده سازی داری کسی برای حمایتت گام بر نمی دارد؟ نمیدونم من که از ذهن و افکارشون با خبر نیستم ولی امیدوارم یکی باشد و یه نگاه به ما بندازد.
۱۳.ما در نکا صنایع بزرگی همچون سیمان مازندران_ نیروگاه برق و صنعتگران و سرمایه داران نامداری داریم که اسمشان را نام نبرم بهتر است ، با آن ها دلگویی نداری؟ نمیدونم تا چه حد منو میشناسند و یا شاید اصلا منو نمیشناسند ولی من اعتماد بنفس بالا ندارم ولی اینو یقین دارم که اگر حمایت مالی شوم حائز رتبه هایی حتی در سطح بین المللی خواهم شد فقط میتوانم بگویم وقت زیادی تا مسابقات انتخابی تیم ملی در اواخر تابستان ۹۴ ندارم و من باید با نام نکا در این مسابقات رتبه کسب کنم حالا یا با حمایت یا بی حمایت ! و اگر یک حامی مالی باشد قهرمانی در این مسابقات برایم هموار و آسان میشود.
۱۴.کسی از مسئولین از اوضاع و احوالت خبر دارند؟ نمیدنم…. در دوران مدیریت آقای دلیری جز ایشان کسی خبرم را نمی گرفت.
۱۵.از آن ها چه درخواستی داری؟ راحت بگم که حمایت مالی از آنها و کسب افتخارات در سطح ملی و حتی بین المللی از من ( فقط حمایت مالی ).
۱۶.تحصیلاتتو به کجا رسوندی؟ دانشجوی مقطع کاردانی رشته تربیت بدنی.z bakhshi aref 932
۱۷.چرا معروف به اخلاق مداری؟ میخندد … درسته که من در سال ۹۲ بااخلاق ترین ورزشکار شهرم شدم ولی سوال سختیه حتی از بالا بردن وزنه سخته تر است.

۱۸.صحبت های پایانی و درد دلتو بگو؟ خیلی خوشحالم کردید که بهم سر زدید صحبت خاصی ندارم فقط همینجا از پدر و مادرم تشکر میکنم دستانشان را میبوسم تمام قهرمانی و موفقیتهای زندگی ام را مدیون آنها هستم و از آقا مجید قدیمی هم تشکر میکنم ایشان مربی بنده هستند و به گردن بنده زیاد حق دارند. از شما آقای محمودی که وقت گذاشتید و جویای احوالم شدی که در نوع خودش بی سابقه بود و به آینده امیدوارم کردین تشکر میکنم از مردم میخوام برای موفقیتم و تمام جوون دعا کنند.
شایان ذکر است عارف بخشی نائب قهرمان دسته ۹۴ کیلو گرم وزنه برداری کشور در رده نوجوانان در سال ۹۲ است که در آن سال مسابقات انتخابی تیم ملی در رده نوجوانان برگزار نشد.

این گفتگو به همت امین محمودی خبرنگار نیوز نکا تهیه و تنظیم شده است جای قدردانی و تشکر است .

دیدگاه های این مطلب

22 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام آقا عارف خدا قوت خسته نباششی امیدوارم در پناه خداوند و پشتکار موفق باشید

  2. عارف جان سلام،انشائ الله در همه زمينه زندگي به خصوص ورزشي موفق باشي ،عجله نكن مسئولين محترم شهرمان حتماًبعد ازقهرمان شدنت در سطح بين المللي براي گرفتن عكس يادگاري ميان خدمتتون

  3. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    ضمن عرض سلام وخسته نباشیدباین دلاورمازندرانی و
    نکائی!درقبال زحماتیکه درزمینه پرورش جسم ورو حت متقبل شدی!بایستی بعرض برسانم توکل بخداکن و
    بس !ازاین مسئولان آبی گرم نمیشه!بخداقسم وقتی گلایههاتوخوندم وجدانم آزرده شد!همه اینهاچیزی جزبی کفا یتی مسئولان ومتولیلن رونمیرسونه!یکه نکته راواقفموآن ایست درآینده.ای نچندان دور شمارودرقلل رفیعسطح اول ایران وانشالله جهان خوا هیم دید.انشالله

  4. ابراهیم حمیدی زاده لیموندهی در گفت:

    خدا قوت پهلوان.

  5. علی اصغر قنبری قلعه سری در گفت:

    آقا عارف بخشی دانشجوی بامعرفت ،همت شما ستودنی است. موفقیت های بزرگتر را برای شماآرزومندم.

  6. امیدی عین اله در گفت:

    قهرمان خسته نباشید ما مدم شرمنده ی شما

    • آقاي عين اله اميدي به كمك رئيس ستاد انتخاباتش آقاي اسماعيلي خيلي زحمت كشيدند عضو شورا بشوند اما مردم به ايشان رأي ندادند. دوستت داريم قهرمان مردمي و دوست داشتني پي رجه

  7. قهرمان واقعی شهیدان اسلامند .انشاالله شما از رهروان راه شهدا هستید و باشید.موفق و موید.

  8. عارف عزيز تلاش وهمت شما ستودنيست اميدواريم مسئولين شهرمان حمايتشان راازورزشكاراني چون شما دريغ نكنند.

  9. با سلام وخسته نباشید خدمت آقا عارف گل
    از اینکه با افتخار تمام خود را یک نکایی و یک روستایی آن هم از روستاهای دوردست منطقه هزار جریب معرفی کردی بسیار جای تقدیر و تشکر داره، همت والا و بلند تو خمیرمایه اصلی پیروزی و موفقیتت خواهد. امیدوارم همواره در تمامی مراحل مختلف زندگی ات موفق و پیروز باشی. بنده به عنوان یک سفیدکوهی آرزوی سلامت و بهروزی برات دارم. ان شاالله به تمامی خواسته هات بخصوص قهرمانی جهانی و المپیک در ورزش دست پیدا بکنی.
    با تشکر/ ارادتمند محسن داودی

  10. سلام بر دوستان و پسر عمه گل و پهلوون…باید عرض کنم بایداز این بچه ها پشتیبانی و حمایت کنیم,تا بتونن برای شهرمون افتخار بیافرینن,با ارزوی موفقیت برای تو عارف عزیز انشا…پله های ترقی رو به سرعت طی کنی

  11. سید مهدی حسینی در گفت:

    عارف جان سلام
    امیدوارم سالم و تندرست و موفق باشی

  12. از اونجایی که گفتی «من دوست دارم افتخاراتم برای شهرم باشه» خیلی خوشم اومد… دمت گرم انشاا… به تیم ملی دعوت میشی و برای کشورمون افتخار آفرینی میکنی

  13. ای کاش من هم مثل شما پهلوان بودم{قهرمان نباشید و پهلوان باشید}

  14. محسن مرادنژاد در گفت:

    درود بر تو دلاور موفق و موید باشی…انشالا مسعولان نکا به فکر ورزشکارای پرتلاش تو این عرصه ی دشوار و پرهزینه باشند

  15. حسین اشکاران در گفت:

    عارف جان به امید پیروزی و موفقیت در سطح جهانی برای شما .افتخار شهرمایی .میدونم مسئولین حمایتت نمیکنن اما توکل کن و با تلاش به همه ثابت کن عارف و عارفهای دیکر در شهر هستن که نیاز به حمایت آنها دارن .قهرمان شهرمان دوست داریم.

  16. علی مظفری للردی در گفت:

    قهرمان پی رجه دوستت داریم بگویاعلی

  17. علی مظفری للردی در گفت:

    قهرمان پی رجه دوستت داریم یاحق بگویاعلی

  18. شریفی سید قدرت الله در گفت:

    عارف جان دوستت داریم وآرزوپیروز ی رابرایت داریم انشاالله

  19. شریفی سید قدرت الله در گفت:

    انشاالله موفق باشید

  20. از باشگاهی که تمرین میکنی تا دفتر امام جمعه چند قدمی بیش نیست،کاش این کامنت منو ایشون بخونن یا به گوششون برسونن تا فقط یک قدم برای شما بردارن
    موفق باشی قهرمان

  21. قهرمان واقعی شهیدان اسلامند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *