لائینی:حجت الاسلام عالمي ن‍ژاد درترویج و نشر احکام الهی از هیچ تلاشی فروگذار نبود

به گزار نيوز نكا ، آيت الله  محمدباقر محمدی‌لایینی در مراسم بزرگداشت ارتحال عالم فرزانه  حجت‌الاسلام موسی عالمی‌نژاد امام جمعه موقت شهرستان نکا در جمع مردم شزكت كننده در مراسم سومين و هفتمين رور ارتحال اين فقيد سعيد درمسجد سجادیه نکا، با تسلیت به خانواده و بیت حجت‌الاسلام موسی عالمی‌نژاد افزود: این عالم بزرگوار عمری را در خدمت به اسلام، مسلمین و دین سپری کرد و در ترویج و نشر احکام الهی از هیچ تلاشی فروگذار نبود و در سنگر نماز جمعه به عنوان امام جمعه موقت نیز خدمات بسیاری را به اسلام و دین ارائه داد.
محمدی‌لایینی در مراسم بزرگداشت ارتحال حجت‌الاسلام موسی عالمی‌نژاد امام جمعه موقت نکا در مسجد سجادیه نکا، اظهار کرد: دشمنان از هر ترفندی برای رخنه در مسائل دینی و فرهنگی استفاده می‌کنند و لذا ما باید با تجهیز جامعه و مصون نگه‌داشتن آحاد جامعه در برابر دشمنان، از اسلام دفاع کنیم.
وی با بیان اینکه شیطان در کمین است و نباید از توطئه‌های شیطان ساده عبور کنیم، بیان کرد: آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه مهم دینی از مسائل مهمی است که باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

IMG_0028
امام جمعه نکا با اشاره به آسیب‌ها و خطرات ناشی از اعمال منکرات در جامعه، خاطرنشان کرد: شناخت همه‌جانبه تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و اهداف دشمنان از مسائل مهمی است که باید با آگاهی و بصیرت در این رابطه وارد شده و جوانان و نوجوانان را نسبت به خطرات احتمالی آگاه کنیم.
محمدی‌لایینی گفت: توجه به مسائل و عوامل فرهنگی از مسائل مهمی است که همه مسئولان باید در این رابطه با تمام توان وارد شوند و به نوعی دغدغه کار فرهنگی داشته باشند و بدانند که کار فرهنگی بسیار تاثیرگذار است اما دیر جواب می‌دهد و طولانی شدن کارهای فرهنگی مانع از انجام آن شود.
وی بیان داشت:امور فرهنگی و توجه به امر فرهنگ، در واقع امری زیربنایی و بنیان هر جامعه است که با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی می‌توان سایر برنامه‌ها را به درستی و بدون دغدغه انجام داد.

امام جمعه نکا با تسلیت به خانواده و بیت حجت‌الاسلام موسی عالمی‌نژاد امام جمعه فقید موقت نکا، افزود: این عالم بزرگوار عمری را در خدمت به اسلام، مسلمین و دین سپری کرد و در ترویج و نشر احکام الهی از هیچ تلاشی فروگذار نبود و در سنگر نماز جمعه به عنوان امام جمعه موقت نیز خدمات بسیاری را به اسلام و دین ارائه داد.

IMG_0029
محمدی‌لایینی ادامه داد: این روحانی برجسته عمری را در مسیر ولایت و رهبری بوده و همه دغدغه‌اش خدمت به اسلام و مسلمین بود که باید در بزرگداشت نام و یاد این عالم روحانی تلاش شود.
وی اظهار کرد: سخنان، رفتار و زندگی این روحانی بزرگوار در جهت هدایت جامعه و جوانان و نوجوانان بود و دغدغه دین و شریعت داشت و توجه خاصی به انجام کار فرهنگی داشت که امیدواریم همه ما در جهت تبیین مسائل دینی، اخلاقی و فرهنگی در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم.

امام جمعه نکا با تاکید بر ولایت‌مداری گفت: مهم‌ترین دغدغه فاطمه زهرا (س) نیز ولایت و در مسیر ولایت بوده است که همه ما باید در این مسیر تلاش کنیم و ولایت‌مداری، استکبارستیزی و ترویج دین از دغدغه‌های مهم جامعه ما باشد.
فارس

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. باسلام متاسفانه حوزه فرهنگ استان با بی اعتنائی مسئولین هر روز ازمسیر ارزشهای اسلامی فاصله میگیرد .در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)و ارتحال امام جمعه موقت شهرستان نکا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکابه بهانه نوروز خوانی حرمت شکنی میکند.

    • جناب فرهنگی عزیز مگر در نوروزخوانی غیر از اشعار اصیل مازندرانی که حاوی فرهنگ و سنت بومی و محلی ما است و همچنین اشعاری در ستایش و حمد خداوند و پیغمبر و ائمه ی معصومین (ع) بویژه حضرت علی (ع) چه چیز دیگری هست که حرمت را شکست؟ ما ضمن احترام به ایام فاطمیه و ارتحال مرحوم حجت الاسلام عالمی نژاد در راستای احیا و تداوم فرهنگ بومی و محلی انجام وظیفه کردیم.ایکاش در سطح شهرستان چشم های خود را خوب باز می کردی و حرمت شکنی های واقعی و آشکار را می دیدی!

  2. علی عالمی نژاد در گفت:

    بقا مختص ذات اقدس الهیست
    بدین طریق از زحمت ها و ابراز همدردی امام جمعه محترم و محبوب حضرت آیت الله محمدی لائینی برای پاس داشت مقام شامخ پدر عزیزتر از جانمان_ شخصیتی که تا آخرین ساعات حیات پر برکت خویش حامی اسلام ناب و ولایت بود و همراهی با علمایی همچون مرحوم آیت الله محمدی لایئنی برای پیروزی انقلاب برایشان افتخاری بزرگ بشمار میرفت _ کمال قدردانی و تشکر را داریم.
    و از پیشگاه خداوند متعال برای جناب عالی توفیقات روزافزون و سلامتی و طول عمر با برکت را خواستاریم.
    باشد که خدای رحمان همه ما را مورد رحمت واسعه خویش قرار بدهد.
    و من الله توفیق
    بیت مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ موسی عالمی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *