آرزوی لباسی نو،به تنهایی لبخند نزنیم/عباسعلی سلطانی گلوردی

یه نام خدا
آرزوی لباسی نو،به تنهایی لبخند نزنیم
بخشش و نیکوکاری در میان مسلمانان دارای ارزش والایی است، این مهم در پیشبرد شئونات زندگی و استحکام پایه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی جامعه اسلامی نقش موثر و بسزایی دارد.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: «ندا دهنده ای هر شب چنین ندا سر می دهد که: خدایا، به انفاق کننده عوض ده». و در جای دیگری می فرماید: « همچنین خداوند ضامن مال خرج شده مؤمن است و جای آن را پر می کند، مگر آنکه در راه معصیتی مصرف شده باشد
او هم دوست دارد حداقل لباس مناسبی برای رفتن به گردش عید بر تن کند؛ نه آن جایی که بچه های دیگر با چشم ترحم به پوشاک نامناسب و کفش های همیشه گـِلی اش نگاه می کنند.لپ های همه شان از شادی و تغذیه ی درست، قرمز است .اما صورت کوچک او را شلاق زمستانی، سرخ سرخ کرده ،چون او پسرک گل فروشی است که به ناچار در کنار نوشتن مشق شب باید مشق خرجی خانه شان را هم بنویسد، و به جای کشیدن نقاشی درختان سرسبز و بهاری، هر روز برای قصه ناتمام فقرخانواده اش نقشه ی بکشد. این روزها دل توی دلش نیست، و همچنان که برای فروختن یک شاخه گل، به این در و آن در می زند. چشمانش، بچه های هم سن و سالش را که پشت ویترین فروشگاه ها ایستاده اند همراهی می کند. او هم دوست دارد شب عید، لباس های تازه اش را بارها و بارها وراندازکند و تا عطر نو بودن لباسی تازه را پس از سال ها ببوید. چراکه دیگر از پوشیدن لباس های کهنه این و آن خسته شده است. او هم می خواهد پس از عید، در اولین روزمدرسه با پوشاک جدید خود احساس سبکی و سری
در میان سرها بلند کند.
او یکی از چند دانش آموز نیازمند شهرستان است که در حاشیه شهر سکونت دارد و ازاین که نمی تواند به علت وضعیت نامناسب اقتصادی خانواده اش، سال نو را با شادی آغاز کند ناراحت است. اماکمی آن طرف تر، دانش آموزی زندگی می کند که ازکمد لباس هایش روزی یک لباس بر می دارد، و هرگزاز نداشتن ها و نیازهای هم سن و سالانش خبری ندارد. «او » به دست های پرمهروباسخاو ت شما آقا و خانم نیکوکارنگاه می کند ، و امیدوار است تا تن پوش کهنه اش را نو کند، و با دلی پر از امید به این روزها دل بسته است. فقر، شهر و روستا نمی شناسد و وقتی سایه شومش را بر سر خانه ای می افکند،اول گلوی کودکان آن را می فشارد ،و چه حرف های نگفته ای در دل آن ها به اشک تبدیل می شود، وخیران بزرگوار این اشک ها را که بیشتر فرو خورده می شوند ببینند. به راستی مدرسه هم جای مناسبی برای دیدن این محرومیت ها و کمک کردن به آن هاست .

با آرزوی عیدی خوش برای همه ی عزیزان
عباسعلی سلطانی گلوردی مدیرمدرسه

دیدگاه های این مطلب

5 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. با سلام انشاالله همه ما به سمت انفاق کردن برویم. ممنون و متشکریم

  2. خودت چقدر کمک می کنی؟تا حالا یک بار این کارها رو کردی شعار نده

  3. اقای سلطانی از مدیران خوش نام ما و دست سخاوت قوی دارند خدا قبول نماید

  4. بسيارعالي و آموزنده بود موفق باشي.

  5. تلاش شما در جهت کمک به دانش اموزان بسیار ارزشمند و ستودنی است .ازشما متشکر و ممنونیم .امید که با اندکی انفاق شاهد ناراحتی هیچ فرزندی نباشیم ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *