از مقام معلمان ودانش آموزان شهيدنكا تجليل شد/عكس

به گزارش نيوز نكا ،  آيت الله  محمدباقر محمدی‌لایینی  در سومین یادواره ۷۴ تن از شهدای فرهنگی و دانش‌آموز نکا در مدرسه شهید مطهری نکا افزود: شهادت، مقام والا و ارزشمندی است که نصیب حال هر کسی نمی‌شود و به اولیای خاص پروردگار اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه شهید یعنی کسی که نارنجک به کمر می‌بندد و به زیرتانک دشمن می‌رود، افزود: شهید کسی است که در خشکی، بدی آب و هوا و در شرایط بسیار سخت، با دشمن تا دندان مسلح می‌جنگد و برای دفاع از انقلاب، دین و ناموس، از هستی خود می‌گذرد.

امام جمعه نکا با اشاره به افراطی‌گری‌ها و اقدامات مختلف تروریست‌ها و بمب بستن به خود و کشتن مردم بی‌دفاع نیز گفت: این افراد نیز به گمان خود با این کار به شهادت می‌رسند اما راه به بیراهه برده‌اند و پاداش شهادتی برایشان در نظر گرفته نمی‌شود و حس شهادت کاذب دارند.

محمدی‌لایینی افزود: ابن‌ملجم هم به ذوق و شوق شهادت، امام علی(ع) را در محراب به شهادت رساند که این افکار ابن‌ملجم و کسانی که بمب به خود می‌بندند و تروریست‌ها، شهادت کاذب است و سوء استفاده از شهادت است.

وی اظهار کرد: شهدا برای دفاع از جان و تمامیت ارضی به این درجه نائل آمدند و ما باید ادامه دهنده راستین راه شهدا باشیم و نباید هرکجا حرف و دغدغه شهادت بلند شد، مردم جامعه ادامه دهنده و پیرو آن خط باشند بلکه باید تحلیل و تحقیق مناسب در این راستا انجام شود و دوست و دشمن، جبهه حق و باطل و خوب و بد تشخیص داده شود.

خطیب جمعه نکا با اعلام اینکه نباید اجازه دهیم از واژه شهادت سوءاستفاده شود، یادآور شد: وحدت و اتحاد مهم‌ترین رمز پیروزی ما در طول این انقلاب است و لذا باید با همدلی و بصیرت و معرفت، راه شهادت را شناخته و با بصیرت در این راه گام برداریم.

محمدی‌لایینی اضافه کرد: وحدت و هوشیاری مهم‌ترین عامل برای رسیدن به تعالی است که باید در ادامه مسیر شهدا علاوه بر ولایت‌مداری و بصیرت، دشمن‌شناس بوده و تقوای الهی مورد توجه قرار گیرد و با تقوا در مسائل مختلف وارد شویم.

240773 76542 65809 5420_orig 1100497_PhotoA 01208248825603641785 -6119 ÔåíÏ ãÑÍãÊ ÈÇáÇÒÇÏå 6092053255742807922

مدیر آموزش و پرورش نکا نیز در ادامه اظهار کرد: شیوه زندگی شهدا، شیوه عقلایی و دلداگی است که باید با مطالعه صحیح زندگی شهدا در راستای وصایای شهدا و منویات رهبری حرکت کنیم.

اصغر کارگر با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید دغدغه ولایت و داشته باشند، ادامه داد: شهدا رفتند و معبری برای ما باز شد تا در راه شهدا و آرمان های شهدا گام برداریم و لذا باید در این راستا با بصیرت و همدلی گام برداشته و آگاهانه مسیر را انتخاب و در راه ولایت و شهدا حرکت کنیم.

وی گفت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف این انقلاب و در ایام مختلف در برنامه‌ها بسیار با شکوه و دل‌گرم کننده است که این مسئله بیانگر این است که مردم همچنان خواهان ارزش‌های این نظام هستند و همچون شاخ و برگ درخت این انقلاب در برای تقویت ایمان، بصیرت و مهدویت با اطاعت‌پذیری از ولایت گام بر‌می‌دارند تا آسیبی به مملکت نرسد.

فارس

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. نسل سوخته 67 در گفت:

    پس عکسهای مراسم کجاست؟

    این عکسهایی که شما گذاشتید تو اینترنت پره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *