توزیع ۱۰۰۰ اصله نهال توسط دهیار چمان باهدف پاسداشت یاد شهدا/عکس

به مناسبت هفته منابع طبیعی ، توزیع ۱۰۰۰ اصله نهال بارده از جمله آلبالو ، سیب ، خرمالو ، … با همت دهیار روستای چمان  جناب خلیل خانی انجام شد.

خلیل خانی دهیار روستای چمان نیز گفت: دوست دارم زمین خدا همیشه سبز باشد.

این دهیار نمونه و گلخانه دار برتر در تولید نهال های مثمر افزود: تلاش همه ما باید این باشد که از ظرفیت باغی ایران استفاده کنیم. ما زمین های خوبی داریم. می توانیم با تولید نهال های مناسب و حتی اصلاح شده ، در نهایت با تولید محصولات باغی به اقتصاد مملکت کمک کنیم.

وی گفت: افتخار من این است که سالانه هزاران اصله نهال را رایگان در بین مردم توزیع می کنم و غرس می کنم.هر یک از هشروندان می تواند با گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر اقدام به غرس نهال در کنار حیاط  معابر عمومی و نیز باغچه منازل خود نمایند و با مراقبت از آن فضای متبوعی را در کنار خانواده خود ایجاد نمایند .

 XCDC 6 XCDC 10 XCDC 12 XCDC 15 XCDC 18 XCDC 18 (1) XCDC 20 EEEP 1

بر پایه این گزارش ،سید زین العابدین نبوی معاون فرماندار نکا در حاشیه این اقدام فرهنگی   ضمن قدردانی  از این حرکت  فرهنگی دهیار چمان خاطر نشان کرد : درخت و گیاه ، یعنی سرزندگی ، یعنی طراوت ، یعنی شکوفایی ، یعنی اینکه زندگی در چرخش است. خوب که نگاه کنیم می بینیم با آغاز بهار ، گیاهان شکوفا می شوند ، و برگ ها باز می شوند و گل ها می رویند و در تابستان گرم ، میوه های بهشتی خود را نمایان می کنند و پاییز فصل خزان همین درختان و گیاهان است و در زمستان اکثر درختان و گیاهان به خواب می روند ولی با شنیدن زمزمه های بهار دوباره شکوفا می شوند و این ما را یاد دنیا و آخرت می اندازد. زندگی ما هم چرخه است.

وی گفت: همانطور امام خامنه ای(حفظه الله) فرمودند باید از منابع طبیعی اعم از جنگل ، خاک ، آب و … حفاظت و حراست کنیم. نباید جنگل ها این ریه های طبیعی را از بین ببریم و به جایشان برج های طویل سیمانی را بسازیم.

نبوی گفت: الان ما در بعضی از نقاط کشور شاهد وجود ریزگردها هستیم ، شاهد تغییر اقلیم هستیم و این نشأت گرفته از تغییرات محیط زیستی است. الان ما شاهدیم در ممالک اروپایی صنایعی که آلودگی ایجاد می کنند را از کشورهای خودشان خارج می کنند و به کشورهای دیگر انتقال می دهند.

معاون فرماندار نکا گفت: قصد و منظور و هدف ما از توزیع نهال ، ایجاد یک انگیزش در بین مردم برای ارج نهادن به فضای سبز است. توسعه پایدار امروز ه با محیط زیست سالم محقق می شود.

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *