بزرگترین رویداد فرهنگی قرآنی همزمان با سراسر کشور در نکا

 آیت الله محمدباقر محمدی‌لایینی  در برگزاری آزمون حفظ قرآن به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی قرآنی کشور که همزمان با سراسر کشور در نکا نیز برگزار شد، با اعلام اینکه تنها قرائت قرآن برای رسیدن به اهداف قرآن کافی نیست، اظهار کرد: قرائت قرآن راهی برای عمل و تدبر در قرآن به‌عنوان عامل رستگاری انسان و بشریت است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه نکا گفت: توسعه معارف قرآنی از طریق برگزاری مراسم و مسابقات قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و دینی است که باید پیش‌گام در این فعالیت‌ها باشیم.

محمدی‌لایینی تصریح کرد: خانواده‌ها نقش به‌سزایی در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی، انس و الفت با اهل‌بیت (ع) و گسترش فرهنگ فاطمی، علوی و حسینی در جامعه دارند که باید با کمک مسئولان فرهنگی و دینی در این راستا تلاش کنند تا فرزندان اهل‌بیتی برای کشور اسلامی ما ایران، تربیت شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا نیز گفت: استقبال شرکت‌کنندگان در بخش حفظ قرآن‌کریم در این دوره از مسابقات در مقایسه با سال‌های گذشته رشد خوبی داشته و حدود ۹۰۰ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

حجت‌الاسلام علی سلطانی افزود: این مسابقات در رشته حفظ ترتیبی هشت جزء، سه جزء، یک جزء، دو جزء و پنج جزء برگزار شد.

وی با تاکید بر حفظ موضوعی قرآن در این دوره مسابقات، بیان کرد: از سوی دارالقرآن کشور نیز جزوه‌هایی دسته‌بندی شد و در اختیار شهرستان‌ها و علاقه‌مندان قرار گرفت تا در بخش حفظ موضوعی براساس موارد اعلام شده در این جزوه حفظ انجام شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن که همزمان با کشور در نکا برگزار شد اشاره کرد و ادامه داد:‌ سی‌ و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در سال‌جاری در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن، ترتیل و قرائت با حضور شرکت‌کنندگان قرآنی در بخش بزرگ‌سالان و شکوفه‌ها برگزار شد.

سلطانی گفت: این دوره از مسابقات در دو رده زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شد که در کل شهرستان نکا ۶۰۰ نفر در دوره‌های مختلف شرکت کردند که در مجموع از این تعداد ۹۰ نفر به‌عنوان نفرات برتر اول، دوم و سوم انتخاب و به دوره استانی راه‌یافتند که در مراسمی از آنها تجلیل ‌شد.

فارس 

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. امرالاه چقدر بزرگنمایی
    بس کن دیگه …………………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *