امام جمعه نکا:مسئولین درمیان مردم دو دستگی ایجاد نکنند،حاشیه سازی نکنند/عکس

خلاصه خبر : مسئولین شهر باید در پایان سال یک جمع بندی داشته باشند. با صداقت آنچه را در طول این یک سال انجام دادند گزارش دهند. نگذاریم فرهنگ غرب در خانواده‌ها اثر بگذارند. مسئولین در میان مردم دو دستگی ایجاد نکنند، حاشیه سازی نکنند و به فکر مردم باشند.

به گزارش نیوز نکا ، آیت الله محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا در خطبه های  نماز وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه در مصلای امام خمینی این شهرستان به مسئولین متذکر شد که دست از حاشیه سازی ها بردارند و نگذارند وحدت مردم خدشه دار گردد .

وی از مدیران شهرستان خواست تا عملکرد یکساله خود را به مردم گزارش دهند.

امام جمعه شهرستان نکا در ادامه با عرض تسلیت ایام فاطیمه ، از ابراز اردات مردم به خاندان  رسول الله و ولایت تشکر کرد و گفت : امروز با پشتوانه‌ی  ولایت فقیه است که در مقابل دشمنان در طول سالهای دفاع مقدس و پس از آن به پیروزی رسیدیم.

خطیب مصلای امام خمین نکا  ضمن دعوت مردم و خود به امر تقوا  گفت: کسانی که در این دنیا پاک زندگی کردند و باتقوا بودند، ‌در قیامت از هراس‌های جهنم درامان هستند. تقوا یعنی اینکه آنچه را خداوند فرمود انجام دهید، انجام دهیم و آنچه را نهی کرده انجام ندهیم. در مسیر کسب رضای خداوند باید وسیله‌ی رستگاری داشته باشیم.

ایت الله لایئنی در ادامه گفت: یکی از بهترین وسیله‌ها ارادت به اهل بیت و پیروی از آنهاست. در این ایام سعی کنیم ارادت خودمان را به اهل بیت بیشتر کنیم. امروز می‌توانیم راه آنها را ادامه دهیم و تابع ولایت باشیم. ولی فقیه در حقیقت امانت‌دار ولایت معصومین(ع) در این زمان است. امروز با پشتوانه‌ی همین ولایت فقیه است که در مقابل دشمنان در طول سالهای دفاع مقدس و پس از آن به پیروزی رسیدیم.۵۴f987f370264
امام جمعه نکا با شاماره به روز شمار ایام هفته تصریح داد: امروز ۱۵ اسفند روز درختکاری است. نیاز انسان به طبیعت و فضای سبز، امروز بیشتر از دوره‌های گذشته است. بیشتر بلایای طبیعی مثلا سیلاب‌ها و ریزگردها، نتیجه‌‌ی همین نابودی فضای سبز و طبیعت است. جلوی تخریب منابع طبیعی باید گرفته شود. عده‌ای به نام زمین‌خوار به جان طبیعت و جنگل ها افتاده‌اند و آنها را نابود می‌کنند. یقینا بیشتر اینها به باندهای قدرت متصل هستند و به راحتی همه‌ی قوانین را زیر پا می‌گذارند.۵۴f988250112c (1) ۵۴f988118533a ۵۴f98814111fa ۵۴f9880314f1c ۵۴f9880236ad3 ۵۴f9880876c42 ۵۴f9882725cc9 ۵۴f988003e066 ۵۴f988082b40b
وی افزود : هیجده اسفند روز بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی است. او، یکی از شخصیت‌های بزرگ شیعه و جهان اسلام است.
بیستم اسفند روز ملی راهیان نور است. زیارت قتلگاه شهدایی که در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند. ما در قبال عظمت این شهدا کاری انجام نداده‌ایم. دیدن آن مکان ها برای انسان تاثیری معنوی دارد.
وی به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت : هفته‌ی نیکوکاری است. مقابله با فقر، به کمک همگانی نیاز دارد.
یکی از مسائلی که دشمنان از آن سوء‌استفاده می‌کنند چهارشنبه آخر سال است. چقدر جوانان، در این روز از بین می‌روند و می‌سوزند یا کور می‌شوند و دشمن هم از این کار به عنوان یک آشوب در داخل کشور استفاده می‌کند.
در ایام تعطیلی نوروز، ‌تفریحات سالم خود را به گناه آلوده نکنیم.
امام جمعه نکا خطاب به مسئولین شهرستان یاد آور شد :مسئولین در میان مردم دو دستگی ایجاد نکنند، حاشیه سازی نکنند و به فکر مردم باشند.مسئولین شهر باید در پایان سال یک جمع بندی داشته باشند. با صداقت آنچه را در طول این یک سال انجام دادند گزارش دهند.

او در پایان به خانواده یاد آور شد و گفت :  :نگذاریم فرهنگ غرب در خانواده‌ها اثر بگذارند.

شایان ذکر است خطیب مصلای امام خمینی نکا در خطبه اول نماز جمعه شهرستان  پس از حمد و ثنای الهی و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه‌ی طاهرین(ع)، همگان و خود را به امر مهم تقوا سفارش فرمودند. و در ادامه‌ی تفسیر سوره‌ی صافات آیه ۲۵پرداختند ۵۴f98828cc9c5

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. اقای محمدی لایینی بهتر بود یک تذکر هم به یدالهی میداد که کمتر تفرقه افکنی و فتنه انگیزی بین مردم و مسوولین خوب نکا کنه؟!!!

  2. چرا همه نظرات نمیزاری
    امرالاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *