مدیرکل ثبت‌ احوال مازندران ازچاپ کتاب نام‌های بومی مازندران خبرداد

به گزارش نیوز نکا ،رجبی‌وند‌چالی از چاپ کتاب نام‌های بومی مازندران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این باره گروه مطالعاتی مشغول جمع‌آوری اسامی بومی مازندران است تا این نام‌ها به فراموشی سپرده نشود و پس از چاپ کتاب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با بیان اینکه رشد جمعیتی مازندران ۱/۳ است، تصریح کرد: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری باید تلاش کرد جمعیت مازندران و میزان موالید را افزایش داد.

وی با تأکید بر ثبت به موقع وقایع فوت از سوی پزشک قانونی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: در مازندران ۹۹/۵ درصد فوتی‌ها به موقع ثبت می‌شود در حالی‌ که این رقم در شهرستان نوشهر ۹۹/۱ درصد است که از سطح استان چهار دهم درصد کمتر است و این امر نیازمند تعامل بیشتر شهرداری، دهیاری‌ها و پزشک قانونی است.

این مسئول اعلام کرد: برای سرعت‌بخشی به ثبت وقایع فوت در استان، شبکه اطلاع‌رسانی و اعلام به صورت پایلوت در شهرستان ساری تا خرداد ماه سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل ثبت‌ احوال مازندران با بیان اینکه داشتن فرزند در تحکیم خانواده بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: ۱۹/۵ درصد زوج‌هایی که در پنج سال ابتدای زندگی خود هستند صاحب فرزند نشده‌اند و ۲۳ درصد نیز صاحب یک فرزند شده‌اند.

 q

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ورزشکار نکایی دلتنگ در گفت:

    باسلام.وابسته به هیچ حزب و گروهی اصلا نیستم فقط یک ورزشکار حرفه ای پر دردم.مهندس رجبی عزیز چرا در حق ما شما و آقای دلیری ظلم کردین و زود ما رو رها کردین و ما رو تنها گذاشتین.دلمون واستون تنگ شد.حال کردم که خبر و عکس شما رو دیدم.

  2. واقعا فرماندار خوبی بود دمش گرم از هیچ چیز نمی ترسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *