باغداران دنگسرکی ،پرتقال ۹ استان کشور را تامین کردند

در حالی که تعاون روستایی مازندران خرید و ذخیره سازی ۳۲هزار تن مرکبات شب عید کشور را برعهده گرفته است باغداران ‘دنگسرک’ شهرستان نکا به تنهایی تامین مرکبات ۹ استان کشور را متعهد شده اند.

علی طاهری مدیر جهاد کشاورزی نکا در بازدید  از واحد سورتینگ مرکبات روستای دنگسرک این شهرستان گفت: سالانه ۱۰۰هزار تن انواع مرکبات در نکا تولید می شود که دو هزارو ۷۴۰تن مرکبات مورد نیاز ۹ استان کشور را امسال متعهد شده ایم.

وی با بیان اینکه روستای دنگسرک به تنهایی حدود چهار هزار تن پرتقال تولید کرده است ،ادامه داد :انواع مرکبات به ویژه پرتقال تامسون به وفور در این شهرستان موجود است.

وی با بیان اینکه امسال تعاون روستایی خرید پرتقال را به قیمت هر کیلو دو هزارو ۵۰۰تومان از باغداران انجام داده است، اضافه کرد: باغداران از قیمت راضی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی نکا با بیان اینکه تنظیم بازار مرکبات شب عید کشور به راحتی قابل اجرا است، اظهار داشت: امروز باغداری در شهرستان توجیه اقتصادی دارد.

طاهری با اشاره به این نکته که ۷۰ درصد باغات شهرستان نکا مجهز به سامانه آبیاری تحت فشار هستند، اظهار داشت: دولت به ازای هر هکتار ۶٫۵میلون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند.

وی به وجود ۴۴هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان نکا اشاره کرد و بیان داشت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی باغی نکا سیاه ریشه و مرکبات است.

وی به نوسازی و اصلاح باغات مرکبات اشاره کرد و گفت: باغداران با بکارگیری مهندسان کشاورزی ، باغداری را به صورت فنی انجام می دهند.

 ایرنا

 

دیدگاه های این مطلب

7 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. بردبار از نکا در گفت:

    اهلا و سهلا مرحبا
    درود به همه ی دنگسرکی ها

  2. باسلام خدمت آقای طاهری
    عرض شودکه باغداران دنگسرکی نه وسورتینگ داران دنگسرکی که مرکبات از باغداران کیلویی ۱۵۰۰ خریده وبه دولت کیلویی ۲۵۰۰ وآزادکیلویی ۳۲۰۰الی ۳۵۰۰ دارن می فروشند سرانگشتی حساب کنیم هرسورتینگ ۳۰۰تن پرتقال انبار کنه از قراری کیلویی ۱۰۰۰ تومان سه ملییارد داره آیااین مبلغ حق کشاورز نیست

  3. اصلاحیه مبلغ بالا ۳۰۰میلیون تومان صحیح است شرمنده

  4. بردبار از نکا در گفت:

    خب چیکار کنن؟
    بذار تو حیاط خونشون تا خراب بشه؟
    یا همون موقع گرون بفروشن تا شما بگید چه مملکتی داریم؟
    خب سورتینگ یا باغدار در هر صورت زحمت میکشن

  5. چراخراب بشه داداش وقتی دولت داره پیشاپیش پول خریدوبه حساب سورتینگ دارواریزمیکنه نمیتونه برنامه ریزی بکنه یه طوری برنامه ریزی بکنه که حداقل باغدار بارشو به قیمت بفروشه

  6. روستای دنگسرک که به تنهایی تامین مرکبات ۹ استان کشور را متعهد شده اند چه فایده؟ ولی در بازارهای شهر اصلا پرتقال پیدا نمی شه؟ واقعا برای شهروندان متاسفم

  7. احسنت آقای فرماندار
    نشون میده واقعا دولت برنامه داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *