از گوشه و کنار سياست چه خبر؟

*احمد توکلي با اشاره به جمله اي از مقام معظم رهبري که فرمودند ” من يک انقلابي هستم و حرفم را صريح مي زنم” گفته است:” بعد از اين فرمايش بود که در ديداري به رهبرانقلاب عرض کردم با اين جمله شما ياد اين شعر مولانا افتادم که مي گويد: ” اي کاروان، اي کاروان، من دزد شبرو نيستم، من پهلوان عالمم تيغ رويارو زنم.”

*شنيده ايم داود ميرباقري با يکي از مراجع عظام تقليد ديدار داشته و نظر ايشان را درباره نمايش چهره حضرت خديجه (س) در سريالي که به زندگي ايشان مي پردازد جويا شده است. اين مرجع تقليد از جايگاه زن در سينماي ايران اظهار نگراني کرده و گفته است چرا بايد جايگاه زن در سينماي ايران بيشتر در دلبري ها و جذابيت هاي زنانه خلاصه شود.

*هاشمي رفسنجاني در ديدار ۴۰ تن از نمايندگان ادوار مجلس که از وي خواستند در انتخابات يازدهم رياست جمهوري کانديد شود گفته است:” ديگر توان جسمي لازم را ندارم. امروز داشتم خاطرات دوران جنگ را مي خواندم که در يک روز به کرمانشاه و ايلام و خرمشهر رفتم و شب به تهران برگشتم اما الان راه رفتن برايم مشکل شده است.”

*۱۰ تن از اعضاي مجمع روحانيون مشهد اخيرا با محمد خاتمي و هاشمي رفسنجاني ديدار کرده اند. خاتمي در پاسخ به دعوت آنان براي نامزدي رياست جمهوري گفته است:” شرايط براي نامزدي من مهيا نيست و سراغ هاشمي رفسنجاني برويد.” هاشمي هم در پاسخ گفته بايد به جوانها ميدان داد. من از نظر جسمي آمادگي لازم را ندارم.

*در ارزيابي هاي صورت گرفته توسط کارشناسان سياسي و فرهنگي، اقدام صدا و سيما در پخش مستند “فرجام نامبارک” که به مناسبت ۱۴ اسفند و اقدامات براندازانه ابوالحسن بني صدر اختصاص داشت جزو بهترين برنامه هاي تبييني صدا و سيما در ماه هاي اخير بوده است. شنيده ايم که هاشمي ثمره نيز که نماينده دولت در هيات نظارت بر صدا و سيما است اين برنامه را قبل از پخش ديده و تاييد کرده بود.

*شنيده ايم که از آيت الله علم الهدي به عنوان جايگزين آيت الله خوشوقت(ره) در شوراي فقهي جبهه پايداري دعوت به عمل آمده است. برخي خبرها از پاسخ مثبت ايشان به اين دعوت حکايت دارد.

*در ميان حاميان دولت اين سه گزينه به عنوان کانديداهاي مطلوب به ترتيب اولويت مطرح هستند:۱-اسفنديار رحيم مشايي۲-عبدالرضا شيخ الاسلام۳-علي اکبر صالحي. مدتي است که در ميان حاميان دولت از الهام و نيکزاد ديگر اسم برده نمي شود.

* اعضاي مجلس خبرگان از عزت الله ضرغامي به دليل حضور در جلسات اين مجلس و محتواي مباحث ارائه شده تشکر کرده اند. ضرغامي طي سه جلسه به ارائه گزارشي از اقدامات و برنامه هاي صدا و سيما ، پاسخ به ايرادات و اشکال هاي مطرح درباره صدا و سيما و همچنين تبيين برنامه هاي دشمن در جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران پرداخت.

*محمد خاتمي در ديدار جمعي از اصلاح طلبان و در پاسخ به اين سوال که استراتژي انتخاباتي شما چيست گفته است:” ما منتظر شب قدر خود هستيم. شب قدر ما روز اول نوروز است که رهبري در مشهد سخنراني دارند. در آن سخنراني تکليف ما براي آمدن يا نيامدن معلوم مي شود.”

*جريان انحرافي درصدد است به مناسبت ۲۰ فروردين- روز فناوري هسته اي- اقدام به برپايي جشن ۱۰۰ هزار نفري در ورزشگاه آزادي نمايد. در جلسه اي که اعضاي اين جريان براي برپايي اين جشن برگزار کردند برخي اعضا مهمترين مشکل در اجراي اين جشن را چگونگي تدارک و جمع آوري ۱۰۰ هزار نفر ذکر کردند. برخي ديگر نيز با اشاره به همزماني ۲۰ فروردين با ايام فاطميه گفته اند برگزاري اين جشن به ضرر ما خواهد بود.

*عليرغم ايرادها و اعتراض هاي فراواني که کارشناسان ديني و فرهنگي به محتواي سريال ساختمان پزشکان داشتند اما مسوولان صداوسيما بدون توجه به آن اشکالات مطرح شده، بار ديگر اقدام به پخش کامل از شبکه هاي تماشا و آي فيلم کرده اند.

*چند تن از سران حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدين که به دليل نقش آفريني در فتنه ۸۸ در زندان بسر مي برند براي ايام نوروز درخواست مرخصي کرده اند. آنها گفته اند تعهد مي کنيم هيچ مصاحبه و تحرک سياسي در ايام مرخصي نخواهيم داشت.

* اعضاي جريان انحرافي در جلسات خود مي گويند:” هاشمي رفسنجاني حتما در اين دوره کانديدا خواهد شد چرا که۱-کانديداتوري اشخاص ديگر او را راضي نخواهد کرد. ۲- او براي در دست گرفتن قدرت احساس پيري نمي کند. ۳-هاشمي مي خواهد بيايد تا به گمان خود حقانيتش را اثبات کند.”

*حسن روحاني کميته هاي سياسي، اقتصادي، بين الملل و امنيتي خود را براي انتخابات رياست جمهوري مشخص کرده است. نام آقايان يونسي، نوبخت، موسويان، ظريف و سيد رضا فلاح در کارشناسان و مشاوران وي ديده مي شود.

*مسوولان ارشد نظام نسبت به کاهش اهتمام مسوولان، رسانه ها ، نهادها و حتي حوزه هاي علميه نسبت به وقايع پاکستان و کشتار شيعيان مظلوم اين کشور اظهار تاسف و نگراني کرده اند.

*برخي اعضاي مجلس خبرگان در ديدار با آيت الله مهدوي کني نسبت به عدم نظارت کافي در واردات گوشت به کشور اظهار نگراني کرده و از ايشان خواسته اند بحث نظارت کافي و لازم در ذبح شرعي گوشت هاي وارداتي را به مسوولان مربوطه متذکر شوند تا دغدغه اي نسبت به احتمال واردات گوشت حرام در کشور وجود نداشته باشد.

*برخي اعضاي جبهه پيروان اعلام کرده اند با کانديداتوري محمد رضا باهنر، دو کانديداي ديگر اين جبهه به نفع باهنر انصراف خواهند داد.

*در صورتي که قانون جديد شوراهاي شهر و روستا تصويب شود در اين دوره ۱۱۲ هزار نفر به اعضاي شوراها در کشور اضافه خواهند شد که اين رقم بار مالي سنگيني را به بيت المال تحميل مي کند.

*يکي از کانديداهاي رياست جمهوري در خيابان شريعتي با تعدادي از خبرنگاران و عکاسان ديدار کرده و گفته است:” کساني که با بنده تا انتخابات رياست جمهوري همکاري کنند به آنها ماهانه مبلغ ۳ تا ۵ ميليون تومان پرداخت خواهد کرد.”

*آمريکايي ها به دنبال اجراي مدل حکومتي لبنان در سوريه هستند. در طرح جديد آمريکا اين پيشنهاد مطرح شده است:۱- رياست جمهوري در سوريه در اختيار علوي ها باشد.۲-سني ها رياست هيات دولت را با اختيارات لازم در اختيار بگيرند.۳ -رياست مجلس بر عهده شيعيان باشد.مشرق

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *