سرهنگ رمضانی :مدعیان ارزش‌های اسلامی به اختلافات دامن نزنند

به گزارش نیوز نکا ،فرمانده سپاه نکا در گفتگوی تفضیلی با نکا آنلاین ازاجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در ۳۰۰ رده بسیج محلات و اقشاری این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رمضانی فرمانده سپاه نکا با انتقاد از برخی کج‌روی‌ها و اظهار نظرهای اختلاف برانگیز، به بیان برنامه‌های دهه فجر پرداخت.
سرهنگ مرتضی رمضانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار نکا آنلاین، ضمن معرفی همایش امربه‌معروف‌و‌نهی‌از‌منکر به عنوان شاخص‌ترین برنامه دهه فجر، اظهارداشت: همزمان با سی و ششمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی و با یاد ۴۳۲ شهید شهرستان نکا، ۵ یادواره شهدا در سطح پایگاه‌های مقاومت شهرستان، برگزار می‌شود.
وی گفت: همانطور که ۲۲ بهمن به عنوان یکی از روزهای به یاد ماندنی و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی ایران است، سپاه نیز به‌عنوان نهاد انقلابی برخاسته از بطن مردم، برای حضور بیشتر و استوار تر ملت و مردم نکا، ویژه برنامه‌های فرهنگی بسیاری دارد که قطعاً حماسه دیگر را شاهد خواهیم بود.
 
فرمانده سپاه نکا با اشاره به اتصال سپاه و بسیج با انقلاب اسلامی بیان داشت: سپاه و بسیج به شکل‌های گوناگونی از آغاز تا کنون با هم گره خورده و متصل شدند، همانطور که در قانون اساسی، سپاه و بسیج برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بنا شده است به عنوان تنها نهادی که برای دفاع از حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ماموریت دارد و همچنان با وجود پیشرفت ترفندهای دشمنان طی برهه‌های مختلف، طبق مقتضیات زمان، بروز پیش می‌رود.
 
وی اذعان داشت: همانطور که استکبار جهانی و دشمنان غربی، هر روز بر تهدیداتشان افزوده و ابزارهای تخریب آن‌ها رو به پیشرفت است، براساس تمامی تهدیدات، بسیج به عنوان نهادی مردمی با انعطاف‌پذیری که در درون خود دارد به تمام تهدیدات آنان پاسخ می‌دهد.
 
این مسئول گفت: همانطور که اتصال بسیج و سپاه از زمان انقلاب تاکنون مستحکم مانده، توانستند انقلاب دیروز را با انقلاب امروز به خوبی گره بزنند و انقلاب و تمامی دستاوردهای آن را براساس مقتضیات زمان به سرعت و بادقت پیش ببرند
 
وی با تشریح الگوگیری کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی، بیان‌داشت: تمامی این کشورهای عراق، مصر، تونس، بحرین، یمن، سوریه و غزه، با الگو قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و انقلاب فرهنگی بنا شده آن، توانستند در برابر ابرقدرت‌ها و مستکبران، قد علم کنند.
 
رمضانی تنها عامل ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی ایران را ایمان و اتحاد مردمی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: دشمن، امروز با پی بردن به این عامل ایستادگی و مقاومت، دست به  تهاجم فرهنگی زد و با این ترفند، به دنبال دور شدن جوانان ما از انقلاب و از هم‌گستگی آنان است.
 
وی افزود: در حال حاضر با تلاش‌های بسیج و سپاه، با فعالیت‌های حلقه‌های صالحین که امروز در پایگاه‌های بسیج شکل گرفت، همانند نظام تربیتی برای تربیت جوانان تراز انقلاب اسلامی، تلاش می کند تا این اتصال، همچنان با قوت و قدرت پایدار بماند.
 
فرمانده سپاه نکا از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از بی‌نظیرترین انقلاب ها در طول تاریخ بشر نام برد و گفت: چرا که انقلاب اسلامی به دنبال احیای اسلام و دین رسول‌الله بود، امام راحل هم با چنین دیدگاهی این انقلاب را بنا کرده‌است.
 
وی گفت: مردم ما امروز خوب فهمیدند که این انقلاب از کجا درس گرفته و آموزه‌های آن از کجا سرچشمه گرفته‌است، در واقع ریشه‌های این انقلاب اسلامی از اسلام و آموزه‌های قرآن و ائمه معصومین نشأت گرفته‌است.
 
این مسئول با بیان اینکه هنوز هم در طی سالیان متوالی که فشارها و تهدیداتی علیه ما به کار بستند متذکر شد: ولی به فضل الهی بر استحکام این ریشه هر ساله افزوده می‌شود.
 
وی در تبیین سرنوشت یاران انقلاب خاطرنشان کرد: خیلی‌ها در این انقلاب با امام همراهی و احساس مسئولیت می‌کردند و دغدغه انقلاب داشتند، اما در برخی مواقع به دلیل بی بصیرتی، به کج‌راهه می‌رفتند و به عنوان سد راه بزرگی برای امام، قد علم می‌کردند.
 
رمضانی افزود: نداشتن بصیرت، بعضی‌ها را که جزء نزدیک‌ترین افراد به امام راحل بودند، به بی‌راهه کشاند و همین امر سبب شد خیلی‌ها نتوانند همراه قطار انقلاب به پیش روند.
 
تاسیس حکومت بزرگ اسلامی، عمق نگاه امام راحل(ره)
فرمانده سپاه نکا مردم و ملت ایران را به عنوان پرچمداران اسلام دانست و اظهارداشت:  این نعمت بزرگی که به عنوان میراث گرانبهای امام راحل است را اگر قدر ندانیم، قطعا آن را از دست خواهیم داد.
 
وی با اشاره به توهین نشریه مزدور فرانسوی به پیامبر گرامی اسلام، گفت: مسلمانان و ملت‌های اسلامی به عنوان میراث‌داران و پرچمداران اسلام، به طور خود جوش از پیامبر مهربانی دفاع کرده و خشم و انزجار خود را به جهانیان اعلام کردند.
 
این مسئول با تأکید بر دفاع از ارزش‌های اسلامی به عنوان وظیفه تک تک آحاد مردم، بیان‌داشت: ایران اسلامی باید قدر این نعمت گرانبها را بداند، همانطور که طی دوران دفاع مقدس، مردم قدر این پرچم مقدس و نعمت الهی را دانستند و از ارزش‌های اسلامی دفاع کردند..
 
وی حال افراد را ملاک سنجش امروز شخصیت‌ها بیان کرد و اذعان داشت: باید به این امر توجه کنیم که چقدر افراد توانستند خود را در مقابل تمامی تهدیدات حفظ کنند و با ثابت قدم ماندن در مسیر اصلی، بدون انحراف حرکت کردند، در واقع نباید به سابقه افراد نگاه کنیم، بلکه باید به این امر که هم‌اکنون در چه مسیری بوده و به کجا کشیده شدند بنگریم.
 
رمضانی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بروید صدر اسلام را مطالعه کنید و الگوهای ناب را از آن بگیرید، امام نیز پیش از آن، به طور مناسب و به هنگام از صدر اسلام استفاده کرد که همین امر سبب شد انقلاب ما با مشارکت مردمی به نتیجه حاصله و درنهایت به پیروزی گران بهایی دست یابد.
 
وی با یادآوری نقش مردم در شکل‌گیری و حمایت از انقلاب گفت: خیلی از بزرگان آن دوران قادر به بیرون راندن شاه نشدند و حتی ذره‌ای برای این امر تلاش نکردند، اما امام با عزمی راسخ و با همت بلند پایه مردم، این امر را محقق کرد.
 
فرمانده سپاه نکا متذکر شد: انقلاب ما با آموزه‌های قرآن اسلام، ائمه و شهدا گره خورده که هیچگاه با وجود ولایت فقیه، از هم جدا نمی‌شود.
 
وی با اشاره به بیانات امام راحل که هرچه فریاد دارید برسر آمریکا بکشید و آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کرد، اظهارداشت: امروز باید در مسیر شهدا و در مسیر واقعی که امام راحل برایمان ترسیم و به یادگار گذاشته حرکت کنیم.
 
رمضانی با بیان اینکه امروز هم نباید حل مشکلات خود را به بیرون گره بزنیم، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات است، باید خودمان در درون کشور مشکلات را حل کنیم، باید همه تلاشمان را در تولیدات داخلی به کار ببندیم.
 
وی گفت: نبایستی مشکلاتمان را در مذاکرات گره بزنیم، چراکه مذاکرات، مشکلاتمان را حل نمی‌کند، این انقلاب نباید زیز زور و سلطه مستکبران برود، همانطور که امام راحل تمامی این زورها و حصارها را درهم شکست، امروز هم همه کسانی که در انقلاب، نگاهشان به بیرون است، باید نگاهشان را تغییر دهند.
 
این مسئول اذعان داشت: این انقلاب استقلال دارد و متکی به خود و ملت ایران است، ریشه هایی که امام راحل و مردم برای این انقلاب ترسیم کردند، اسلام است، اسلامی که براساس آموزه‌های قرآن شکل گرفته است.
 
وی گفت: چیزی که امروز، تکفیریان با خشن جلوه دادن اسلام، سعی در ترویج اسلام هراسی دارند، اسلام نیست و تنها به دنبال تخریب عقاید و اعتقادات مردم نسبت به اسلام هستند.
 
 آموزه های قرانی معرف خوبی برای اسلام است
فرمانده سپاه نکا گفت: آنهایی که بصیرت ندارند در امربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر، به اشتباه و کج‌راهه می‌روند، خیلی جاها بصیرت لازمه کارهای ارزشی است و نداشتن بصیرت، سبب بیرون راندن آنان از مسیر اصلی و باز ماندن از قطار انقلاب می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه خیلی از آن‌هایی که مدعی ارزش‌های اسلامی و حرکت در مسیر شهدا هستند در بعضی مواقع مسیر را به اشتباه می‌روند.
 
این مسئول در توصیف بی‌بصیرتی برخی اظهارداشت: فتنه‌گرانی که از قبل و در سال ۸۸ همان‌هایی که با ولایت فقیه، امام راحل و شهدا زاویه پیدا کردند، همه آن‌ها دوباره به رأس کار بر می‌گردند و این امر نشان دهنده بی‌بصیرتی به کار گیرندگان آنان است.
 
وی با انتقاد از دامن زدن به اختلافات توسط بعضی‌ها افزود: فتنه‌ای که مقام معظم رهبری با تدابیر و حمایت مردم خاموش کرد، امروز دوباره توسط بی‌بصیرتان شعله ورتر می‌شود و به اختلافات دامن می‌زنند.
 
رمضانی گفت: در واقع شعار می‌دهند بدون اینکه به عملی کردن آن بنگرند، اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، بسیج تنها کسانی هستند که در عمل ثابت کرد می‌تواند هرکجا از سازندگی، فرهنگی، دفاع مقدس، فناوری و… ورود کرده و از آن موفق بیرون آید.
 
وی ابراز داشت: خیلی‌ها در برخی از عرصه‌ها شعار می‌دهند، اما در عمل توان عملی کردن ندارند، باید این افراد از نیروهای ارزشی و یادگاران انقلاب اسلامی درس بگیرند و به این بصیرت گرانبها دست یابند، همانطور که امام راحل فرمود، این انقلاب نیازمند کارهای فراوانی جهت جهانی شدن دارد.
 
فرمانده سپاه نکا در پایان، نواختن زنگ انقلاب، رژه خودرویی، گردهمایی هئیت‌های امربه معروف، مسابقات المپیاد ورزشی، نشست سیاسی و بررسی ایثارگری در پیروزی انقلاب، دیدار با خانواده ایثارگران و شهدا، گفتمان‌های روشنگری و سیاسی، همایش جوانان و آسیب‌های فضای مجازی، شامگاه  یاد یاران و منتظران موعود، عطرافشانی گلزار شهدا، همایش پیاده‌روی، حضور کلیه بسیجیان درقالب حلقه‌های صالحین در نمازجمعه ، جشنواره غذاهای سنتی، اجرای اردوی محرومیت‌زدایی، بازدید علمی، همایش هزارجریب تو را می‌خواند، اجرای گروه تئاتر و درپایان، راهپیمایی ۲۲ بهمن را از جمله برنامه‌های اجرایی در دهه فجر برشمرد.

نکا انلاین

دیدگاه های این مطلب

15 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ازدیدگاه بسیارهوشمندانه فرمانده سپاه ممنونم

  2. مصاحبه خوبی بود این یعنی بصیرت

  3. سربازان ولایت در گفت:

    درود بر فرماندهی خستگی ناپذیر شهرستان نکا

  4. بصیر در مسیر در گفت:

    جناب سرهنگ چرا ر خصوص بیانات سخیف نماینده عالی دولت!! سکوت میکنید که دیگر به ریشتان و با ادبیات خودش پشمتان نخندد

  5. احسنت برفرمانده بابصیرت ای کاش دیگر مسئولین شهرستان یاد میگرفتند خطاب به مسئولین حتما سری به این مصاحبه بزنند چقدر خوب صبحت نمودند از بی بصیرتی بعضی ها رنج میبرند دیر یازود باید اعتراف کنند ضرب المثلی معرفیه که بار کج به منزل نمیرود اگر از خط قرمز عبور کنند نمیدانند با ابوذرهای زمان طرفند اجازه مولا و مقتدای خودمان هستیم رهبرا از توبه یک اشاره از ماسربریدن

  6. فداییان ولایت در گفت:

    فرمانده حمایتت میکنیم

  7. واقعا مصاحبه خیلی قشنگی بود آفرین به دقت نظر این خبرنگار وفرمانده خستگی ناپذیر سرهنگ خوب کولاک کردی

  8. فرمانده آفرین به فکر انقلابیتان

  9. سلام خدا قوت بقول رزمندگان چهره ات نورانی شده فرمانده خیلی خیلی تشکر
    امام ره:اگر سپاه نبود کشور نبود وبسیج لشکر مخلص خداست انشاءالله اجرشان با سید الشهدا
    این عزیزان توانستند انقلاب دیروز را به انقلاب امروز گره بزند منظور چیست ما یک انقلاب برهبری امام ره انجام دادیم وبپیروزی رسید وبدست با کفایت مقام معظم رهبری ادامه دارند ولی متوجه نشدم منظور شما از انقلاب دیروز وامروز چیست ممنون

    • انقلاب دوم کشف اختلاسها و غارت بیت المال دولتمر دان و اطرافیان دولت قبل توسط دولت تدبیر و امید است وهر روزملت ایران شاهد هستند .

  10. ریشه فتنه گران مثل طلحه وزبیر را خشکند امافراموش نشود خطر منحرفین مثل معاویه ظاهر فریب بیش از فتنه گران هست

  11. سلام ازدقت خوب شمامتشکرم منظوراستمرارانقلاب باتوجه به فتنه ها بسیج نگذاشت این اتصال دیروز وامروزقطع بشه تاانشاالله این پرچم توسط ولی امرمسلمین برسد بدست صاحب این انقلاب حضرت ولی عصر

  12. لطفا از آب گل آلود ماهی نگیرید متشکرم

  13. خطر متحجران را کم نگیریدفقط شعار می دهند و خودشان را قبول دارند نون دین را می خورند از عمل خبری نیست .

  14. از دیدگاه بسیار هوشمندانه فرمانده سپاه ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *