تالیف کتاب«دانش خانواده و جمعیت درآموزه‌های دینی بارویکردافزایش جمعیت»

  به گزارش نیوز نکا ،کتاب دانش خانواده و جمعیت در آموزه‌های دینی با رویکرد افزایش جمعیت ،تالیف مشترک دکتر حسین باقری با همکاری خانم سیده رقیه سیدی جربندی، می باشد .

با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ازدیاد نسل، دکتر حسین باقری با همکاری خانم سیده رقیه سیدی جربندی، مبادرت به تالیف کتاب «دانش خانواده و جمعیت در آموزه‌های دینی با رویکرد افزایش جمعیت» نمودند.

DSCN9989فصل‌های مهم پرداخته شده در این کتاب عبارتند از:
فصل اول: تشکیل خانواده
فصل دوم: تحکیم خانواده
فصل سوم:تعالی خانواده
فصل چهارم: ایمن سازی خانواده
فصل پنجم: فرزند‌آوری و فرزندپروری
هدف از تالیف این کتاب، آشنایی جوانان با مبانی و آموزه‌های بنیادین خانواده و مهارت‌های تشکیل، تحکیم و تعالی این نهاد و هم‌چنین تسهیل ازدواج جوانان ذکر شده است. در این کتاب جوانان با دیدگاه قرآن و روایات در خصوص اهمیت فرزند‌آوری و تولید نسل سالم و پاک آشنا می‌شوند.خانم سیدی دارای مدرک فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث وهیجده سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش شهرستان نکا در مقاطع مختلف و دوسال به عنوان مدرس در دانشگاه آزاد مشغول تدریس می باشد.DSCN0007

شایان ذکر است : اولین کتاب تالیف شده از سوی دکتر حسین باقری به نام «تعلیم و تربیت اسلامی» در سال ۱۳۸۲ چاپ شد. این کتاب که تاکنون سه بار تجدید چاپ شده، در دانشگاه‌های سراسر کشور از سوی اساتید تدریس می‌شود.
دومین کتاب نیز به نام «اخلاق اسلامی (عوامل موثر در تحصیل کمال)» با مجوز نهاد مقام معظم رهبری در قم برای تدریس در دانشگاه‌ها به چاپ رسید. این کتاب در چهارده فصل تدوین شده است و تا به حال سه بار تجدید چاپ گردید.
سومین کتاب تحت عنوان «جن و شیطان در آینه وحی و روایات» در سال ۱۳۸۹ به چاپ رسید. در این کتاب به مباحثی نظیر انواع اجنّه، نحوه زندگی جن‌ها، وجه تمایز جنّ و انسان، دلایل اثبات وجود جنّ و پاسخ منکران آن و … پرداخته شده است.
۹۸۷۶۵ DSCN9990 DSCN0002

 

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. خانم سیدی بهتون تبریک میگم به امید موفقیت روز افزون برای شما منتظر تالیف کتاب بعدی شما هستیم.

  2. خانم سیدی بهتون تبریک میگم به امید موفقیت روز افزون برای شما منتظر تالیف کتاب بعدی شما هستیم.

  3. دانشجوی دانشگاه ازاد در گفت:

    خانم سیدی :
    کتابتون بسیار جامع و کم نظیر و مفیدو کاربردی میباشد. به شما تبریک میگم که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری این کتاب رو تالیف نمودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *