اهانت به رسول الله(ص)جسارت به همه خوبیهاست/علی عالمی نژاد

((بِسمِ اللهِ اَلرَحمنِ اَلرَحیم))
ما کانَ مُحَمَّدٌ اَبا اَحَدٍ مِن رِجالِکُم وَ لکِن رَسوُلَ اللهِ وَ خاتَمَ النَّبیّینَ وَ کانَ الله بِکُلِّ شَیءٍ عَلیماً. ((احزاب_ آیه ۴۰))

حمد و سپاس مخصوص خداوندیست که آسمان ها و زمین و آنچه میان این دو است را در شـش روز خلق نمود ، بدون آنکه از کسی کمک یا مشورتی گرفته باشد و یا در دل خویش اضطرابی راه داده باشد ، بلکه هر آنچه را اراده نمود ممکن شد و بر این آفرینش نظمی پایدار قرار داد.
همان خدایی که در میان مخلوقاتش انسان را برگزید و با مرتبه عقل و خِرَد به او برتری بخشید و او را خلیفه خویش در زمین قرار داد.qwq
سپاس میگذاریم آفریدگاری را که پیام آوران خویش را برای راهنمایی و تبیین مسیر درست بندگی به سوی آدمیان فرستاد و بنده خود محمد (صل الله علیه و آله) را برگزید و او را خاتم پیامبران و نیکوترین خلایق قرار داد ، و به وسیله او دین را کامل نمود و پیمودن مسیر سعادت و کمال را برای بشر آسان نمود.
دین اسلام با محوریت رَسوُل الله (صل الله علیه و آله) ، توحید ، آزادِگی ، استقلال و مهربانی را به بشـر آموخت و حال آنکه پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) خود نشانه بارز این خصائص بود ، که با خلق نیکو و مهرورزی واحترام به همه جوامع بشری ، خود را در دل آزادگان جهان جا نمود.
و حال با آنکه از رحلت جانسوز حضرتش قرن ها میگذرد مشتاقان او همچنان شیفته اویند و به آرمان های اسلام عزیز پایبندند ، و در مقابل ، دشمنان او هنوز هم پای عناد و دشمنیِ با ایشان ایستاده اند ، اما قافل از آنند که ((یَدُ الله فُوقَ اَیدیهِم)).qqq

آنچه امروز قلب مسلمانان جهان را به درد می آورد توهین مجله فرانسوی _ شارلی ابدو_ به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (صل الله علیه و آله) می باشد ، که بنده نیز به عنوان کوچکترین قطره ازاقیانوس بیکران مسلمین جهان ، ضمن محکومییت این کار زشت_ (که آن را جسارت به ساحت تمام پیامبران و همه ارزش ها میدانم)_ قصد دارم گلایه ای را در این خصوص بیان کنم ، که این را بر خود فرض دانسته و وظیفه مسلمانی خویش میدانم.
و اما بعد :
ابتدا میخواهم بدانم چرا بیانیه ای سریح و قاطعانه بر علیه این هنجار شکنی و توهین به اصاصی ترین اصول اسلام از سوی دولت محترم یازدهم صورت نگرفت و بلکه ساعاتی بعد از این جسارت بی شرمانه _که مورد حمایت صریح دولت مردان کشور فرانسه و بعضی دیگر از کشورهای غربی صورت گرفت_ نماینده عالی دولت در روابط بین المللی همراه به قدم زدن با اینان شده و دو روز بعد به دلایلی به کشور فرانسه سفـر میکند ، حال آنکه دنیای اسلام در میان این دولت های به ظاهر مسلمان چشم امید خویش به نظام اسلامی ایران دوخته است.ew
و بعد :
متاسفانه در شهر ما نیز به همین ترتیب ، چرا زمانی که اشخاصی به مسؤلیتی ناپایدار میرسند همه سطح شهر پر میشود از ،عرض ارادت ها و نشان لیاقت ها ، همراه با نامی درشت و خوانا از شخص نویسنده _(خواه اداره و نهاد و خواه انفرادی باشد ) و اما در این رخداد بزرگ علیه بالاترین شخصییت خلقت _که همه ما آرزوی شفاعت ایشان را در روزی داریم که هیچ کس به داد ما نمیرسد و در دین اوایم_ نه شخصی و نه اداره و نهادی و یا سازمانی و متأسفانه باید گفت نه حتی کانون فرهنگی مساجد و پایگاه های مقاومت هیچ و هیچ ، هیات مذهبی ، (به غیرچند نهاد ،همانند ستاد نماز جمعه شهرستان ،شورای شهرو شهرداری ونیروهای مسلح) هیچ کس محکومییتی را ابراز نکرد و نکا را که به داشتن علمای اعلام و سرداران شهید مشهور است شرمنده نمود ، و حتی در راهپیمایی بعد از نماز جمعه حتی یک پلاکارد یا بنری که تابلوی مشخص از این حرکت و محکوم نمودن حرکت های مزورانه و تحرک امیز علیه اسلام باشد برای این حضور مردمی تهیه نگردید ، که اینان نشان از ضعف و بی حوصله گی نسبت به مسائل فرهنگیست که مورد تأکید همیشگی مقام معظم رهبریست.
امیدوارم خداوند ما را به خاطر این بی تفاوتی و این سهل انگاری ببخشد و از  خواب غفلت ها بیدار نماید.
با آرزوی تعجیل در فرج منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) و سلامتی رهبر معظم انقلاب و آبادی و سربلندی ایران عزیز.
با سپاس علی عالمی نژاد __ ۱۳۹۳/۱۱/۰۶I love mohammad

دیدگاه های این مطلب

39 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. جمع کنید شماها همه مخلص پیامبر هستند
    الکی سیاسی نکنید

  2. ای بابا همه بودند تو راهپیمایی
    اعلان برائت کردند
    چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. احسنت آقای عالمی نژاد، شما رئیس ما هستی
    حرف تون کاملاً متین و منطقیه و انتقاد بجایی بود.
    با شما موافقم.

  4. شماچه کاره هستید که متولیان شهررا زیر سوال می برید؟هرمسلمانی دلش دردآمدهبا این کار نامسمانان شما یه بچه کاسه داغ تر ازآش شدید

  5. تظاهرات جی بودتودیگه دنبال جی هستی برات میخای بازارباز کنی مثل خیلی هاتوشهر

  6. روزجمعه تظاهرات که شکل گرفت دنبال جی هستی میخای مثل خیلی هاتوشهردکان بازکنی

    • علی عالمی نژاد در گفت:

      برادر من شما که به ظاهر آگاهی از مسائل راه پیمایی اینچنینی یک ایده و دستور کشوری و از سوی شورای عال فرهنگی نظام صورت میگیره ، نه اینکه شما فکر کنی آقایان مسئولین شهرستان ها این برنامه رو بگذارن.
      لطفاً آگاهیتون رو بالا ببرید…

  7. برادر عالمی نژاد پیامبرعزیز مامتعلق به همه ملتهای آزاده وهمه ایرانیها هست .حتی اقلیتهای دینی هم پیامبر رحمت مارا دوست دارند.درنکا هم همه عاشق محمد(ص)خودشونند. مردم به خوبی ارداتشون رونشون دادندوبه وظیفه شون عمل کردند اتفاقا خیلی خوب شد که نهادها وادارات دراین راهپیمایی ومحکوم کردن هانقشی نداشتندوابتکار عمل دست مردم عادی بود.پس فضا سازی ممنوع ودراین قضیه نباید خرده ای به کسی گرفت.ومدعی اهمال وسهل انگاری دراین خصوص شدچراکه پیامبر محبوب همه هست .وعشق محمد(ص) در دل همه هست.

  8. شما مثل اینکه تو باغ نیستی تجمعات و اعتراض ها زیاد بود شاید راههای دیگه هم ای باشه که خودتو معرفی کنی.

    • علی عالمی نژاد در گفت:

      شما که تو باغ هستید لطفاً با ذکر مثال بیان کنید…:
      تنها اعتراض از یکی از حوزه های علمیه نکا و راه پیمایی مردمی بعد از نماز جمعه بود ( که همه کاره اش مردم شریف نکا بودند)

      • نکنه انتظار داشتی مردم همه شب بیان بیرون تجمع کنند علاقه مردم به پیامبر عظیم الشان با این چیزها شکل نمیگیره علاقه و توجه مردم به پیامبر خدا حضرت محمد (ص) در عقیده و در مرام و در عمل به فرامین انهاست حالا اگه اون نشریه با ادمهای عوضیش این مطالب رو نمینوشتند مردم نباید به فکر پیامبر باشند؟ و اینکه شما تا حالا چرا راجع به پیامبر اعظم مطلب ندادی با ید از شما سوال کرد. .

  9. ببین آقای محترم روز جمعه اصلا خودت بودی ماکه بودیم پس الکی سیاسیش نکن برو خودتت جمع کن

  10. اصلاح طلب اصولگرا در گفت:

    برادر منتقد و بزرگوار
    ظاهرا اون موقعی که مردم و مسئولین بعد از نماز جمعه زیر بارش باران در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر خوبی هخا محمد مصطفی (ص) راهپیمایی کردند ، شما در خواب ناز تشریف داشتید

  11. علی عالمی نژاد در گفت:

    سلام
    از همه دوستانی که منصفانه نقدشون رو بیان کردندن.
    من احساس میکنم برداشت درستی از مقاله بنده صورت نگرفته. چون منظور بنده ابتداً ابراز علاقه همه مسلمانان و مشتاقان حضرت (ص) که همه شما رو هم شامل میشه بوده ، و در مرحله دوم نقد به سیاست دولت محترم در قبال بیانیه ای صریح و نقد به دست اندر کاران مسائل فرهنگی شهرستان بوده _ که مورد اعتراض هیشگی همه بوده که چرا وقتی یه نفر به یه مسئولیتی میرسه همه شروع میکنن کل سطح شهر رو با پول بیت المال بنر و عرض تبریک زدن اما وقتی عید غدیر شد دو تا بنر تبریک یا برا به امامت رسیدن امام زمان حتی یک بنر هم رو بیلبورد ها نرفت و امروز هم برا توهین به پیامبر(ص) به همین ترتیب و…
    در ضمن این که بنده در روز راه پیمایی کجا بودم خداوند عادل تر است…
    حرف های من درد دل فرهنگی بود نه غیر از آن ، لطفاً سوء برداشت نکنید.
    با سپاس__ علی عالمی نژاد

    • برداشت ماازمقاله شماکاملادرسته اون شماییدکه برداشت درست ازنقدهای دلسوزانه وآگاهانه وسرشارازبصیرت و انقلابی استفاده نکردیدوهمجنان دنبال یه سری بازیهای سیاسی بازی هستیدکه سیاسی بازهافعالیت اونارنگ وبوی خدانداره وهمبیشه ازفتنه گران ومنحرفین تاریخ هستندبجسب تقواکه بهترین اسلحه وبیداری والگوگرفتن ازپیامبرمهرورحمت وعطوفت می باشد

      • علی عالمی نژاد در گفت:

        من واقعاً تاسف میخورم که دنیای امروز ما رو به جایی رسونده که دفاع از ساحت قدسی نبی مکرم اسلام (ص) رو سیاسی تلقی میکنید ، حال آن که خداوند پشتیبان رسول الله می باشد.

        • تاسف و تامل ما اینه که بعضی ها با قرآن و اهلبیت و اسلام دارند استفاده ابزاری می کنندبرایشان دارند دکان باز می کنند شما که از ساحت پیامبر داری دفاع می کنید چقد رفتارت گفتارت کردارت پوشش ظاهری و….اسلامی قرآنی هسش در قلمت ما اخلاق اسلامی رعایت نشد بامنتقدان شایسته برخورد نکردیدولی یه چیز کاری که رنگ خدایی نداره خودت بکشی هیچ وقت جا نمیفته

  12. محمد جواد مبینی در گفت:

    احسنت آ شیخ علی آقا عالمی نژاد.
    خدا رو شکر که یک جوان متدین نکایی در سال فرهنگ دغدغه فرهنگی داره.
    فرهنگی که از سوی بعضی ها مغفول مونده.
    لایک علی جون

  13. با این مقاله بجای شما یاد حرکت نمادین مسئولین برای جمع آوری آشغال ها و ذباله ها از سطح شهر افتادم؟؟؟!!!
    نه آن و نه این…

  14. احسنت علی قسمتهایی از انتقادات بجا بود.

  15. ای شاه سوار ملک هستی
    سلطان خرد به چیره دستی
    ای ختم پیمبران مرسل
    حلوای پسین و ملح اول
    سر خیل تویی و جمله خیلند
    مقصود تویی همه طفیلند
    ۱-همه ما ایرانیهایی مسلمان عاشق پیامبرمون بودیم که پیروش شدیم.
    ۲-من و شما در اون حدی نیستیم که بخواهیم در مورد کارهای یک دولت تصمیم بگیریم.
    ۳-اگه فکر بیت المال هستی یه سری به پرونده محکومین دولت قبل بزن که در مورد رفتن یه وزیر به کشور …بتونی درست اظهار نظر کنی،فکر کنم رهبر این مملکت بابت هر کار اشتباهی که در دیپلماسی کشور صورت بگیره خودشون تذکر بجا میدن که نیازی نباشه شما فکرتونو مشغول کنین.
    ۴-اگه برای یه مسئولی بنر میزنن با هزینه شخصی خودشون میزنن(پس از انتخاب آقای قاسمی طوسی به عنوان فرماندار و مهندس میری به عنوان شهردار اکثریت بنر ها از سوی مردم زده شد)و اگه اداره ای این کارو میکنه تو سرفصل بودجه هزینه های جاری،چنین کارهایی در نظر گرفته شده.
    ۵-فکر نکنم برای یه مسئول تو هر مسجد جشنی برپا بشه،ایستگاه صلواتی برپا بشه،شهرو آذین بندی کنن…یا برای توهین به یه مسئول شهری تظاهرات و راهپیمایی صورت بگیره!هرچیزی جای خودشو داره
    بهتره وقتی جشنی یا مراسمی میشه یه دوری تو شهر بزنی که همه چیزو خوب ببینی.
    ۶-مردم و مسئولین این شهر وظیفه خودشونو بهتر از من و شما میدونن که زیر بارون و هوای سرد از خونه هاشون میان بیرون و اعتراض خودشونو به کار زشت و غیر اخلاقی یک نشریه مفسد نشون میدن و اونو محکوم میکنن.
    ۷-یاد بگیریم که نظرهامونو به عنوان یه منتقد درست بیان کنیم،پیشنهاد اصلاح بدیم نه تخریب.توهین نکنیم،اگه اشکالی هست راه کار بدیم…
    ۸-اگه شما برای شرکت نکردن در راهپیمایی روز جمعتون دلیل دارین حتمأدیگران نیز برای اعمالشون دلیلی دارن،بهتره که قضاوت خوشبینانه ای نسبت به دیگران داشته باشیم تا خدا و پیغمبر بزرگوارش از همه مون راضی باشن.

    • علی عالمی نژاد در گفت:

      سلام ممنون از انتقادتون.
      واما بعد:
      ۱٫من هم همین رو گفتم که همه عاشق پیامبرمون هستیم نه قشری خواص.
      ۲٫بنده در مورد کارهای دولت تصمیمی نگرفتم بلکه به عنوان یک ایرانی و یک مسلمان نقد خودم رو در این مورد خواص به دولت محترم ابراض نمودم.
      ۳٫هر شخصی یا هر نهادی و یا هر نظام یا دولتی که از بیت المال سوء استفاده بکند از لحاظ شرع مقدس محکوم است و قابل پشتیبانی نیست.
      ۴٫بله با نظرتون موافقم اما ، آیا به نظر شما این درسته که تمام استند های شهر که درآمد اون صرف هزینه های شهری میشه در دو هفته متوالی بشه (تبریک یا مراسم یا …)ولی یک روز هم برای پیامبر خدا(ص) درش چیزی نباشه؟
      ۵٫با این حرف کاملاً موافقم.(نبایدم بشه)
      ۶٫بنده نگفتم کسی به وظیفه اش قائل نیست ، و تمام این چند حرکت رو هم مردمی میدونم ولی در باب مسئلین فرهنگی نقد من بی حوصله گی و کم کاری ایشان بوده.
      ۷٫موافقم.
      ۸٫من جایی نگفتم که در راه پیمایی نبودم بلکه قضاوت اون رو با خدا گذاشتم،(چون معتقدم انسان نباید یک چنین وظیفه کوچکی رو که نسبت به ساحت پیامبر (ص) انجام داده جایی بیان کنه.)
      امیدوارم برادرانه بهتون جواب داده باشم و از شما هم توقع دارم برادرانه پاسخ بدید.
      سپاسگذارم.

    • پاسخ به نظر شماره ۴
      دلیل نمیشه که چون با هزینه ی شخصی واسه مسئولی بنر میزنن، جای نقد نداشته باشه!
      مگه فضای شهری ملک شخصی افراده؟ که هر کی لش خواست واسه خودش یه بنر بزرگ توی میادین اصلی شهر بزنه؟ اصلا از نظر قانونی هم این قضیه مشکل داره، مگه این شهر و این مملکت صاحب نداره؟ مگه مرجعی مثل ارشاد و سازمان تبلیغات نباید به بنرهایی که توی سطح شهر میخوره نظارت داشته باشند؟
      یک نمونه اش بعد از انتخاب آقای مهندس میری به عنوان شهردار، هر ننه قمری از راه رسید بنر تبریک زد، دلیل نمیشه چون برای تبریکه، اجازه داشته باشیم هرجا دلمون خواست با هر ابعادی، چهره ی شهر رو مسخره کنیم. چرا ارشاد جلوش رو نمیگیره؟ چطور تا یه چیز انتقادی در حد یه تیکه کاغذ یه جا پخش بشه همه به تکاپو میفتن؟ اما این جور چیزا چون تبریک و تهنیت به فلان شخصه، هیچ اشکالی نداره؟
      اینقدر این قضیه ی بنر زدن واسه مسئوووووولین لوس و مسخره شد که، آدم شروری که توی نکا به قمه کشی و لات بازی و شر خری معروفه (البته به ظاهر الآن توبه کرده) بنام آقای …………………………میاد واسه انتخاب شهردار بنر تبریک میزنه، اونم کجا؟ دور میدان امام حسین ع، بعد زیرش هم با خط درشت اسمش رو مینویسه!!! خیلی مسخره است واقعاً

      حالا دوستان میان به یه انتقاد معمولی که این بنده خدا کرده، با این شدت جواب میدن، مگه خود شخص رئیس جمهور نگفتنه که به اصطلاح انتقاد پذیره؟ خوب حالا چرا به یه انتقاد به این شدت عکس العمل نشون میدین؟

  16. احسان بامتی در گفت:

    جناب آقای یدالهی چراخبرحضورهنرمندنکایی امیرعلی عبدالشاهی رادرسریال همه چیزآنجاست که این شبهاازشبکه ۳سیمادرحال پخش میباشدرااطلاع رسانی نکردید..هرکسی که پول بده خبرش میادتوسایت نیوزنکا؟؟؟؟؟؟؟مگرسایت برای اطلاع رسانی نیست؟چرااسمش نیوزنکاست؟؟؟؟

  17. خویشنتداری و با مخالفان به مدارا برخورد کردن ،
    مهربان بودن از صفات بارز پیروان حضرت رسول اکرم (ص) می باشد
    اهانت نکردن به دیگران خواه مسلمان باشد یا پیرو ادیان دیگر ، از خصوصیات برجسته حضرت رسول اکرم (ص) بود ……
    حال اگر ما که ادعای امت این عزیز بلند مرتبه را دایم چرا به همدیگر میتازیم
    بیایید اول خودمان را محکوم کنیم نه دیگران را .
    غیر مسلمان وقتی چنین مسائل و مشکلات را بین پیروان پیامبر میبیند به خودش اجازه گستاخی می دهد
    بیایید در رفتار مان تجدید نظر کنیم و کمی نسبت به همدیگر حداقل مهربان باشیم
    والسلام

  18. آقای عالمی نژاددیدیدچند سطر نوشته شماچقدرمخالف داشت؟پس همیشه حواسمون باشه هرنظری میدیم سکوت دیگران لزوما بمعنای تایید نیست

    • علی عالمی نژاد در گفت:

      سلام و ممنون از دیدگاهتون
      فکر میکنم برای همه ما مهم و اصل رضایت خدای متعال است ولاغیر…
      و خداوند از دلهای همه ما آگاه است…

  19. بچه جون بهتر نیست شما برین گردوبازی تونو بکنین این کارا رو به بزرگترا بسپارین.آباریکلا

  20. شهروند نکایی در گفت:

    ضمن تشکر از آقای علمینژاد ،امیدوارم دوستان منتعقد بجای انتقاد وسیاسی کردن موضوع قلم خدایی بزنید

  21. سیدعمارمحمدی قلعه سری در گفت:

    با سلام خدمت بسیجی برادر علی عالمی نژاد مقاله فرهنگی خوب و بجایی بوده و ضمنا به سایت پایگاه مقاومت شهید باقری روستای قلعه سر مراجعه نمایید.

  22. سلام به همه
    هم مقاله خوبی بود و مقدمه خوبی هم داشت.
    بعضی از نقد ها هم خوب بود ولی بعضی ها بی ادبانه بود ، کاش در مقاله ای که برای دفاع از پیامبر بود دوستان صمیمانه تر رفتار میکردند.
    از آقای عالمی نژاد هم تشکر میکنم که به فکر مسائل فرهنگی شهرستان هستند امیدوارم مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.
    …من هم پیامبر اسلام را دوست دارم…

  23. به نظر بنده آقای عالمی نژاد فقط دیدگاهشو بیان کرد و اینکه بعضی از دوستان آنرا یک برداشت سیاسی و باز کردن دکان تلقی کردند جای تاسف دارد. کافیست فقط برخلاف نظر آفایون نظری بدی بعد میبینی بعضی از افراد چگونه موضع گیری میکنند این یعنی کاسه داغتر از آش. چرا نباید همون مردمی که برای فلان شخص و یا فلان مسئول پارچه یا بنر میزنند نباید برای هتک حرمت به ساحت پیامبر هیچ اقدامی کنند؟؟؟؟
    متاسفانه جو چاپلوسانه ای مخصوصا در شهر نکا حاکم است و اندک کسانی هستند که به دنبال خدمت خالصانه هستند.

  24. من با دیدگاه علی آقا موافقم باید مسائل فرهنگی خیلی جدی تر از اینها پیگیری بشه، مثلا سال ۹۳ سال فرهنگ بوده.
    من هم عاشق پیامبر اسلام هستم

  25. سید مجتبی شریفی قلعه سری در گفت:

    علی جان باهات موافقم کاملا” منطقیست

  26. با نظر دوست خوبم آقا پارسا کاملا موافقم.
    همچنین علی جون حرفت درسته.بعضی از نظرات واقعا جای تاسف داشتن.

  27. ای روزگار امروز چه می بینیم یه عده با این حرفها میخان خودشون به یه عده معرفی کنند که آقا ما هم منتقدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *