قلیان: ۹۰ درصد عملیات ثبت اسناد نکا الکترونیکی است

به گزارش نیوزنکا،رِئیس ثبت اسناد و املاک نکا گفت: ۹۰ درصد عملیات ثبت اسناد نکا الکترونیکی است که با توجه به رویکرد جدید سازمان مبنی بر الکترونیکی شدن اسناد انجام می‌شود. ثبت اسناد به صورت الکترونیکی و غیرحضوری، در راستای سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر به‌کارگیری فناوری‌های نوین و ثبت الکترونیکی شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، انجام می‌شود.
مهمد مهدی قلیان گفت: براساس دستورالعمل ارائه شده این طرح و الکترونیکی شدن اسناد، با هدف حذف مراجعات حضوری متقاضیان و در راستای ارائه خدمات الکترونیکی در حال انجام است که این ثبت الکترونیکی در حوزه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تنظیم و اعلام شده و تمام تقاضاهای مربوط به ثبت تاسیس و تغییرات شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری از طریق درگاه الکترونیکی سازمان پذیرفته می‌شود و واحدهای ثبتی در این باره به صورت پیشخوان عمل می‌کنند.
وی ادامه داد: متقاضیان ثبت تاسیس و تغییرات شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری باید اطلاعات مورد نیاز را براساس فرم‌های موجود، در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها وارد کرده و پس از پذیرش نهایی درخواست، از طریق سامانه نسبت به دریافت کد پیگیری پرونده تشکیل شده در سیستم اقدام کنند.DSCN8853
وی افزود:‌ براساس این دستورالعمل، پس از پذیرش هر تقاضا توسط سامانه، یک کد پیگیری اختصاص داده می‌شود و در تمامی مراحل، نتایج اقدامات از طریق پیام کوتاه با ذکر کد پیگیری به اطلاع متقاضی خواهد رسید و تمامی آگهی‌ها و ابلاغیه‌های رفع نقص یا عدم امکان ثبت که اطلاع متقاضی از آن ضروری است در سامانه بارگذاری و از طریق کد پیگیری اختصاص داده شده به متقاضی قابل رویت است.
رئیس ثبت اسناد و املاک نکا درباره نگرانی مردم در عدم دریافت پیامک و نگرانی در پشت نوبت ماندن ثبت اسناد گفت: نگرانی در این ارتباط وجود ندارد و همه افرادی که در سال ۹۱ و ۹۲ ثبت‌نام کرده‌اند و افرادی که برای آنان پیامک ارسال نشد با مراجعه به سایت و نرم‌افزار نسبت به تکمیل درخواست مراجعه و تحمل کنند تا رسیدگی انجام شود.
قلیان با اشاره به عملکرد ۹ ماهه امسال در بخش ثبت اسناد و املاک نکا خاطرنشان کرد:‌ در ۹ ماهه امسال سه هزار و ۵۰۴ فقره سند مالکیت در نکا صادر شد که از این تعداد اسناد صادر شده ۱۲ فقره سند اوقاف، چهار سند دولتی و مابقی سندهای متعلق به اشخاص بوده است.

وی بیان کرد: در راستای تعیین‌تکلیف وضعیت ثبتی اراضی فاقد سند در نکا ۷ هزار نفر در واحد ثبتی نکا ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۵۹۴ فقره سند رسیدگی و کارشناسی شد و ۲ هزار و ۵۰۰ فقره سند منجر به رای هیئت شد.
رئیس ثبت اسناد و املاک نکا تصریح کرد: از این تعداد اسناد که منجر به رای شد ۲۰ فقره مربوط به اوقاف و امور وقفی و مساجد و تکایا بوده و بقیه متعلق به اشخاص است.
قلیان ادامه داد: در اجرای قانون ساماندهی مسکن و ارائه سند مالکیت نیز بر عهده اسناد و املاک است که در سال‌جاری سهمیه نکا ۵۰۰ فقره سند مالکیت بوده که تاکنون ۴۵۰ فقره سند مالکیت صادر شده است.
وی ایجاد بانک اطلاعاتی جامع، شفاف‌سازی و سرعت‌بخشی در امور تاسیس شرکت‌های تجاری و موسسات غیرتجاری و حذف اوراق فیزیکی، صحت‌سنجی اطلاعات از جمله شناسه ملی اشخاص حقوقی، کد ملی مدیران و بازرسان و آدرس و کدپستی، تسریع در تعیین نام و راستی‌آزمایی و…را از جمله مزایای اجرایی شدن سامانه هوشمند ثبت شرکت‌ها اعلام کرد.

دیدگاه های این مطلب

5 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. در سازمان ثبت و احوال چند ماهیه که شاهد تغییرات مثبت انفورماتیک و الکترونیکی و خدمات مثبت به مردم میباشیم و جلوی پرونده بازی های خلاف قانون تا حدود زیادی گرفته شده است

  2. خوبه ادامه بدین.

  3. ایشان را بسیار صادق ٰبی حاشیهٰ درستکار کار راه اندازٰ ارباب رجوع محور و البته بروز و فنی است خدا حفظش کنه

  4. لطفا از اقای قلیان بپرسید تکلیف اسناد روستایی که در سالهای آتی برداشت شده (بصورت دستی)چیست؟ هزینه اصلاح وتبدیل سند مالکیت روستایی ودوباره کاری گذشتگان را کی باید بدهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *